14 Reacties

11 dagen geleden

Je mag dit helemaal zelf bepalen. Je werkgever heeft hier niks over te zeggen. Je kunt de site van de Rijksoverheid eens raadplegen. Maar je mag echt zelf kiezen hoe je je verlof in zet!

11 dagen geleden

Ik plak alles wat ik heb erachter waardoor ik pas in oktober hoef te beginnen. In principe mag je werk er niet moeilijk over tenzij het voor hun grote problemen veroorzaakt

11 dagen geleden

Ik zet na mijn 3 maanden bevallingsverlof nog 2 weken betaald ouderschapsverlof in. Daarna nog 3 weken vakantie zodat ik pas begin september weer hoef te werken. Heb een contract van 36 uur. De rest van mijn betaald ouderschapsverlof zet ik in om elke week 3 dagen te werken en wel voor 36 uur uitbetaald te krijgen. Als dat op is ga ik over op onbetaald ouderschapsverlof.

10 dagen geleden

Reactie op Mommy’94

Ik zet na mijn 3 maanden bevallingsverlof nog 2 weken betaald ouderschapsve ...
Ik ben hier ook over na aan het denken. Betekent het dat je dan 2 dagen ouderschapsverlof opneemt per week? Moet dit aaneengesloten of zijn daar bepaalde regels voor als je meerdere dagen per week wilt nemen?

10 dagen geleden

Over vakanties er achteraan plannen weet ik niet. Je werkgever mag aangeven dat het niet kan, mits hij kan aantonen dat het bedrijf dan in moeilijkheden komt. Als hij dat niet kan bewijzen kan hij het niet tegen houden en heb jij er gewoon recht op

10 dagen geleden

Reactie op Goodmorningsunshine

Ik ben hier ook over na aan het denken. Betekent het dat je dan 2 dagen oud ...
Nee ik werk nu de ene week 4 dagen en de andere week 5 dagen. Dat betekent dus dat ik straks de ene week 1 dag verlof op neem en de andere week 2 dagen. Ik weet niet of dat aaneengesloten moet, maar ik neem bijv de wo en vr op en dat is door mijn leidinggevende goedgekeurd. Ik wilde eigenlijk mijn contract gelijk omlaag brengen naar 32 uur maar iemand van HR adviseerde dat pas na een jaar te doen zodat ik eerst nog meer loon enzo krijg.

10 dagen geleden

Reactie op Mommy’94

Nee ik werk nu de ene week 4 dagen en de andere week 5 dagen. Dat betekent ...
Zoek dit laatste wel goed uit, volgens mij bestaan er geen problemen als je onbetaald verlof nog inzet na je betaald verlof, maar gelijk aanpassen na betaald verlof kunnen ze een boete geven als je dan meteen je contract aanpast, waardoor je een deel weer terug moet betalen.

10 dagen geleden

Reactie op MaikeRN

Zoek dit laatste wel goed uit, volgens mij bestaan er geen problemen als je ...
Ja ik zet hem pas na een jaar terug. Mijn werkgever vult mijn vergoeding van 70% dan aan tot 100%. Maar dan mag ik mijn contract inderdaad niet tussentijds aanpassen. Na een jaar mag dit wel weer.

10 dagen geleden

Ik heb bij de 1e mijn betaalde ouderschapsverlof 8 uur per week ingezet, waardoor ik van 5 naar 4 dagen ging. Nu gaat mijn onbetaalde ouderschapsverlof in omdat mijn zoontje donderdag 1 wordt en ga ik naar 4 uur ouderschapsverlof per week. Straks als de baby er is dan ga ik als alles goed gaat weer naar 8 uur betaald ouderschapsverlof per week. Ik ga eind maart met verlof dus dan stopt mijn ouderschapsverlof en ik begin in augustus weer met werken en neem dan meteen 1 dag osv op

10 dagen geleden

Reactie op Mommy’94

Ja ik zet hem pas na een jaar terug. Mijn werkgever vult mijn vergoeding va ...
Bedankt ook voor jouw reactie! Bedoel je dat je dan nog een jaar onbetaald opneemt of ga je weer een jaar fulltime werken?

10 dagen geleden

Reactie op Goodmorningsunshine

Bedankt ook voor jouw reactie! Bedoel je dat je dan nog een jaar onbetaald ...
Graag gedaan! Ik hoop dat je wat aan de info hebt. Ik begin dan 1 september 2025 weer met werken. Dan neem ik tot week 12 van 2026 betaald ouderschapsverlof. Dan is m’n betaald ouderschapsverlof op en ga ik over op onbetaald verlof. En dan per 1 sep 2026 zet ik m’n contract terug naar 32u en neem ik 1 dag in de week onbetaald verlof op. Is het zo duidelijk?☺️

10 dagen geleden

Je hebt er volgens mij gewoon recht op! Ik ben van plan een heleboel verlof op te nemen en pas weer eind november aan het werk te gaan, als de baby een half jaar is. Mijn leidinggevende is daar ook niet superblij mee omdat er bezuinigingen aankomen en ze dus moet kijken hoe ze mijn vervanging kan regelen. Ze zegt er ook bij dat ze het niet mag weigeren en dat het niet mijn probleem is, maar zo voelt het natuurlijk niet helemaal. Ik wil mijn werk graag goed achterlaten, maar vind lang verlof in combinatie met straks drie kinderen ook heel belangrijk. Dus ik hoop heel erg dat het geregeld kan worden, is nog even spannend.

10 dagen geleden

Reactie op Mommy’94

Graag gedaan! Ik hoop dat je wat aan de info hebt. Ik begin dan 1 september ...
Ahh ik begrijp hem! Zou voor mij ook een interessante constructie zijn. Ik moet uitzoeken hoe het zit met het terugbetalen gedeelte. Ik wil uiteindelijk liefst eindigen op 3 dagen werken op contract na al het verlof.

9 dagen geleden

Ik ga na mijn bevallingsverlof ouderschapsverlof eraan plakken en daarna 3 weken vakantie