31 Reacties

2 maanden geleden

Ik doe beide :) Na m'n verlof en vakantie kom ik einde van de zomervakantie uit, maar omdat mijn oudste dan gaat beginnen met groep 3 lijkt het me niet fijn als ik dan net weer begin met werken... dus plsk 2 weken fulltime ouderschapsverlof aan m'n verlof en vakantie. Resterende ouderschapsverlof neem ik gespreid op, met waarschijnlijk 1 of 2 dagen per week (afhankelijk van werk en wachtlijst kinderopvang)

2 maanden geleden

Hier ook al twee kinderen en werkend en ik doe ook beide, 9 weken vakantie/ ouderschapsverlof eraan geplakt en vanaf dan een dag minder werken totdat het ‘op’ is. Heerlijk vooruitzicht!

2 maanden geleden

Hier al een zoontje van 2,5jaar die alleen naar peuteropvang gaat twee ochtenden in de week (rest met opa/omas kunnen regelen, erg dankbaar!) Na mijn verlof ga ik een dag minder werken, van 24 naar 16uur tot het op is. En dan plak ik er nog onbetaald aan vast tot de zomervakantie (volgend jaar zomer dus) voorbij is en de oudste naar de basisschool gaat.

2 maanden geleden

Zoontje van 2,5 jaar. Plak er nu 2 weken vakantie en 5 weken fulltime ouderschapsverlof achteraan. Hoef pas eind september weer te beginnen. Daarna een aantal uur per week zodat ik 3 dagen ga werken van september tm kerst. Daarna worden het er 4.

2 maanden geleden

31 mei uitgerekend van een tweeling. Dus dubbel ouderschap verlof! Na mijn zwangerschapsverlof eerst 3 weken vakantie erachteraan en dan 9 weken ouderschap verlof. Betekend ergens november weer beginnen en dan de andere 9 weken opmaken door iets minder in de week te werken. 🤗

2 maanden geleden

Zoontje van 2. Ik ga met 35,5 wk met verlof. Ik pak er dus 11,5 zwangerschapsverlof achteraan dan nog 2 weken vakantie en dan nog 3 weken betaald ouderschapsverlof. De vakanties die ik terug krijg en de rest van het betaalde verlof neem ik gespreid op. Uitgerekende datum 21 mei en startdatum 8 sept.

2 maanden geleden

Ik heb ook mijn vakantiedagen achter mijn zwangerschapsverlof geplakt. Hierdoor ben ik t/m eerste week september vrij. Zo kan ik lekker de hele zomer met de kinderen leuke dingen doen. Ik ga daarna weer betaald osv opnemen van 1 dag in de week zodat ik 3 dagen werk. Uiteindelijk als al mijn betaald en onbetaald verlof op is, is de bedoeling sowieso dat ik minder ga werken.

2 maanden geleden

Hier plak ik ook ouderschapsverlof op aansluitend op mijn zwangerschapsverlof. Dat hangt ook af of het ouderschapsverlof echt 100% wordt vergoed. Ik wil dan aansluitend 4 weken extra opnemen zodat ik half september weer start (beval eind mei) En dan de overige 5 weken verspreiden zodat ik een dag minder kan werken

2 maanden geleden

Ik werk 32uur en neem na mijn bevallingsverlof eerst 2 weken (als de baby volgens planning komt natuurlijk) vakantie op om zo te overbruggen tot aan 1 september; dan gaat mijn oudste naar school en bso. Daarna wil ik gebruik maken van aanvullend ouderschapsverlof door wekelijks 1 dag extra vrij te zijn. Ik was dit al van plan maar werk in de GGZ en heb net gehoord dat de vergoeding volgens de nieuwe cao per 2025 wordt opgehoogd van 70 naar 100%! Dus daar ben ik heel content mee! De baby gaat vanaf september ook 2 dagen naar kdv per week. (We hebben de opvang door de opa's en oma's 'tactisch uitgefaseerd' omdat we merken dat ons kind ondanks vast de enorme gezelligheid, vaak als een wrak thuiskomt na die dagen).

2 maanden geleden

Reactie op Floempie

Ik werk 32uur en neem na mijn bevallingsverlof eerst 2 weken (als de baby v ...
Heyhoi, ik werk ook in de ggz. Wat bedoel je met vergoeding naar 100 procent? :)

2 maanden geleden

Reactie op MarijkeBosch

Heyhoi, ik werk ook in de ggz. Wat bedoel je met vergoeding naar 100 procen ...
Dit las ik als nieuwsbericht op het intranet op mijn werk:

2 maanden geleden

Reactie op Floempie

Dit las ik als nieuwsbericht op het intranet op mijn werk:
Wat goed! Dankjewel. Ik ga ook eens kijken. Dat is wel een meevaller!

2 maanden geleden

Ik ga pas weer werken als de baby een half jaar is! Dat zal eind november zijn. Ik heb al twee dochters, van 5 en 3; de jongste begint na de zomer op school. Ik zet al m’n vakantiedagen in en betaald ouderschapsverlof; ook wat ik nog over had van m’n jongste dochter. Vanaf eind november neem ik nog een dag per week ouderschapsverlof op zodat ik drie dagen werk; als de baby 1 is ga ik weer terug naar vier dagen werken. Onze kinderen gaan vier dagen naar de opvang; opa’s en oma’s passen niet (structureel) op. Ben met m’n dochters wel eerder weer aan het werk gegaan, maar het voelt goed om het nu zo te doen.

2 maanden geleden

Reactie op Jaja2

Zoontje van 2,5 jaar. Plak er nu 2 weken vakantie en 5 weken fulltime ouder ...
Ja ik werk in het onderwijs ik dacht zelf ook maandje ouderschapsverlof. Betekend dat ik per oktober zou moeten beginnen en misschien een dagje verlof elke week zodat ik dan 3 dagen werk.

2 maanden geleden

Ik neem na mijn zw.schapsverlof een paar weken vakantie op, daarna elke week 8 uur ouderschapsverlof. Mijn contract houd ik dan bewust wat hoger dan dat ik zou doen zonder dit verlof. Als dit verlof op is, zet ik onbetaald ouderschapsverlof in om die contracturen hoog te houden. Als dat dan op is, zal ik minder gaan werken. Maar dat is nog heel ver weg, dat zien we tegen die tijd allemaal wel.

2 maanden geleden

Reactie op DanielleMiranda

31 mei uitgerekend van een tweeling. Dus dubbel ouderschap verlof! Na mijn ...
Oh gefeliciteerd en spannend!!

2 maanden geleden

Reactie op Miss X

Hier plak ik ook ouderschapsverlof op aansluitend op mijn zwangerschapsverl ...
Betaald je werkgever 100 procent? Wat fijn!

2 maanden geleden

Ik neem de volledige 9 weken, plus 4 weken vakantie bij elkaar op. Dus ga pas begin oktober weer werken. 🫶🏼 M'n zoontje gaat eind september naar de basisschool, dus dan ben ik zijn verjaardag en eerste schoolweek ook thuis.

2 maanden geleden

Reactie op Sousje

Ja ik werk in het onderwijs ik dacht zelf ook maandje ouderschapsverlof. Be ...
Ik werk ook in het onderwijs. Hier ga ze 18 augustus weer naar school en mijn verlof zou 4 augustus aflopen. Ik neem 2 weken vakantie op en op het moment dat school weer begint gaat de 5 weken ouderschapsverlof in. Even nog 7 weken erachteraan. De baby mag al wel per 18 augustus naar de opvang. We kijken dan even of het alle dagen al gaat of ook nog even lekker thuisblijft.

2 maanden geleden

Reactie op Floempie

Ik werk 32uur en neem na mijn bevallingsverlof eerst 2 weken (als de baby v ...
Oh wat fijn dat je 100 procent wordt uitbetaald, dan heb je soms makkelijker een keuze gemaakt. 30 % van je salaris inleveren is toch wat in deze tijd helaas. Wij hebben ook opvang geregeld weten we zeker dat ze die dagen goed zitten en structuur hebben en onze ouders zijn ook wat ouder dus hebben het altijd wel zo gedaan.