10 Reacties

7 dagen geleden

Note: ik heb prikkelbare darmsyndroom. Maar toch voelt dit heel anders dan de jaren met PDS.

7 dagen geleden

Ik heb/had dit ook heel erg. In het eerste trimester soms zelfs meerdere keren op de dag en voelde me dan ook heel misselijk tot ik naar de wc was geweest. Het is nu iets rustiger in mijn buik, maar het is ook nog niet zoals het hiervoor was. Helaas heb ik niet echt tips, behalve dat naar de wc gaan in ieder geval een deel van het ongemakkelijke gevoel weghaalt en voldoende drinken en vezels eten. Sterkte ermee!

7 dagen geleden

Reactie op TJM2504

Note: ik heb prikkelbare darmsyndroom. Maar toch voelt dit heel anders dan ...
Heel herkenbaar, ik heb het ook.. misschien dat het wel wat heftiger is door de PDS. Ik let vooral op de vezels en drinken, maar heb tot nu toe nog niet echt een verbetering gevonden馃様

7 dagen geleden

Bij mijn vorige zwangerschap veel buikpijn gehad in het begin, soms wist ik niet waar ik het zoeken moest. Had toen vaak diarree/dunne ontlasting waardoor ik dacht, obstipatie kan het niet zijn. Bij de dokter bleek toen dat het toch obstipatie was. Wil niet zeggen dat het bij jou ook zo is natuurlijk maar het verraste me wel. Ik ben ook bekend met pds trouwens.

7 dagen geleden

Ik heb totaal het tegenovergestelde momenteel door de medicatie die ik tegen misselijkheid slik. Nummer 1 bijwerking is obstipatie. Ik zit daarom nu dagelijks aan meerdere zakjes macrogol, maar herken de klachten. Soms zoveel last van darmkrampen en pijn in de hele buik dat je niet weet waar je het zoeken moet en slapen onmogelijk is. Ik weet vanuit het verleden voor de zwangerschap toen ik dunne ontlasting had. De huisarts toen ook zakjes heeft voorgeschreven. Dit waren zakjes met extra veel vezels, wellicht dat dit je gaat helpen? Proberen kan altijd lijkt me. Vezels kunnen geen kwaad.

7 dagen geleden

Ik heb dit ook heel erg.. dus ik lees even mee

5 dagen geleden

Ik heb er sinds 1,5 week enorm last van. Eerste trimester juist obstipatie en nu hele onrustige darmen. Ik dacht eerst een virusje maar kan niet veel over vinden dat het ook door de zwangerschap kan zijn. Bij mijn eerste zwangerschap had ik er niet zo last van.

5 dagen geleden

Bij mij schommelt het ook heel erg, zo naar die buikpijn dan ook馃槩 krijg er soms echt stress van

5 dagen geleden

Ik herken het deels! Heb sinds begin van de zwangerschap dat ik wel minder vaak naar de wc moet, maar als ik moet is het altijd dun en voelt m'n buik de rest van de dag nog onrustig. Ik heb geen idee wat je eraan kunt doen, behalve ondergaan..

5 dagen geleden

Oh en ik heb ook PDS :)