7 Reacties
9 maanden geleden
Hi! Geen oxazepam, wel temazepam. Ik ben nu 32 weken zwanger en heb 4x een pilletje temazepam geslikt omdat ik nauwelijks kan slapen. Ik wissel het af met het slikken van valeriaan. Dat werkt niet zo goed als temazepam, maar je moet wat...
9 maanden geleden
Hier geen oxazepam maar lorazepam. Slikte dit al voor de zwangerschap. Slik iedere avond voor het slapen een half tablet. Mag in overleg ook een hele indien nodig
9 maanden geleden
Ik gebruik oxazepam op de meest stressvolle momenten. Misschien eens per week, sinds een maand pas. Er is weinig onderzoek naar gedaan bij zwangere vrouwen dus het word afgeraden als er andere opties beschikbaar zijn. Ik zou vooral het advies van je arts opvolgen bij het gebruik er van! Vooral in het eerste trimester word het echt afgeraden ivm mogelijke aangeboren afwijkingen. Dit ook vooral in combinatie met ssri's. (Hier is bij diazepam onderzoek naar gedaan.) Nogmaals, je arts kan je geruststellen als je je zorgen maakt om het gebruik. Vooral bellen als je twijfels hebt. Je kan ook een second opinion vragen!
9 maanden geleden
Ik gebruik zolpidem, al voor de zwangerschap. Op de site van Laren kun je veel vinden
9 maanden geleden
Reactie op Goodmorningsunshine
Ik gebruik zolpidem, al voor de zwangerschap. Op de site van Laren kun je v ...
*Lareb
Daar kun je de verschillen zien per soort. En ik zou proberen er zo min mogelijk van te nemen dus bijv niet meteen een hele pil nemen maar een kwart of halve
9 maanden geleden
Geen oxazepam het is niet bekend of het veilig is. Ik heb Eén nitrazepam om te slapen. Daarom moet de baby wel in het ziekenhuis blijven voor een week. Het is een gevecht tussen schuldgevoel en luisteren naar de gynaecoloog omdat ik zulke slaapproblemen heb dan lukt het zeker niet tijdens de zwangerschap. Ik zou het nemen als jij het echt nodig hebt. Maar het wordt niet zomaar gegeven artsen zijn er zeer streng mee, dus zal het echt wel nodig zijn. Waardoor heb je die piep in jouw oor? Bedoel is het een ontsteking of heb je dit constant? Lijkt me echt erg! Succes.
9 maanden geleden
Reactie op denniese
Geen oxazepam het is niet bekend of het veilig is. Ik heb Eén nitrazepam om ...
https://www.lareb.nl/mvm-kennis-pagina/Benzodiazepines-bij-angst-en-slaapstoornissen-tijdens-de-zwangerschap
Van Oxazepam wel meer onderzoeksbewijs dan van nitrazepam. Sterkte!!