7 Reacties

2 dagen geleden

Ik heb bij de vorige zwangerschap 20 weken gereden. Na week 16 ongeveer ligt het kindje boven je schaambot, bij een eventuele val dus minder goed beschermd. Dat was voor mij reden om te stoppen en geen risico te nemen. Nu 10 weken zwanger van de 2e en helaas afgelopen week besloten om te stoppen. Ik heb een heel pittig paard die aan de slag moet, dat kan ik hem momenteel door de vermoeidheid en misselijkheid niet bieden. Ik merkte ook al dat in angstiger werd, dus dat draagt ook niet bij aan een ontspannen rit. Vooral je eigen gevoel volgen! Jij weet zelf ook wat voor type paard je hebt.

2 dagen geleden

Ik had van pikeur een broek met een band van elastiek, dat ging tot week 20 helemaal prima :)

2 dagen geleden

Dankjewel voor je reactie! Mijn paard is eigenlijk super braaf. Als ze schrikt doet ze niet veel gekkers dan harder draven of er met een bochtje omheen lopen. Vooral als ik niet te veel van haar vraag is ze een slome haha! Juist als ik haar echt ga rijden kan ze wel erg heet worden, dus als ik gewoon voor de ontspannen ritjes ga waarin niet te veel moet, verwacht ik geen spannende dingen. Dus zo lang mijn lijf het toelaat zou ik vrij lang door durven rijden denk ik!

2 dagen geleden

Ik ben nu 12 weken en les 1x per week een uur. Ik merk dat ik een uur lang net niet trek. Ik heb geen eigen paard, dus dat maakt het stoppen straks wat makkelijker denk ik. Maar ik heb nog niet besloten tot wanneer ik doorga. Per week maar kijken hoe het gaat denk ik...

één dag geleden

Reactie op Tien_1

Ik ben nu 12 weken en les 1x per week een uur. Ik merk dat ik een uur lang ...
Ja, ik denk dat dat bij mij hetzelfde gaat zijn

één dag geleden

Hey, Ik heb ook een paard waarbij je heel alert moet zijn met rijden. Vooral nu het wat frisser wordt qua weer ☺️ Ik heb besloten om vanaf week 12 te stoppen, omdat de baarmoeder dan boven je schaambeen komt. Omdat ik me dan toch anders voel met rijden, wat ik overbreng op mijn paard. Ik zoek nu een bijrijder maar die zijn helaas lastig te vinden.

één dag geleden

Ik rij motor, dat is natuurlijk geen paard maar met mijn vorige zwangerschap heb ik besloten met 12 weken te stoppen omdat de kleine dan niet meer veilig achter je schaambeen verstopt is. En mocht er iets gebeuren dan is het risico mij niet waard. De verloskundige zei dat hier geen regels aan vast zitten omdat fietsen net zo gevaarlijk kan zijn. Dus luister vooral naar je gevoel wat jij prettig bij voelt.