15 Reacties

één maand geleden

Ik heb bij de vorige zwangerschap 20 weken gereden. Na week 16 ongeveer ligt het kindje boven je schaambot, bij een eventuele val dus minder goed beschermd. Dat was voor mij reden om te stoppen en geen risico te nemen. Nu 10 weken zwanger van de 2e en helaas afgelopen week besloten om te stoppen. Ik heb een heel pittig paard die aan de slag moet, dat kan ik hem momenteel door de vermoeidheid en misselijkheid niet bieden. Ik merkte ook al dat in angstiger werd, dus dat draagt ook niet bij aan een ontspannen rit. Vooral je eigen gevoel volgen! Jij weet zelf ook wat voor type paard je hebt.

één maand geleden

Ik had van pikeur een broek met een band van elastiek, dat ging tot week 20 helemaal prima :)

één maand geleden

Dankjewel voor je reactie! Mijn paard is eigenlijk super braaf. Als ze schrikt doet ze niet veel gekkers dan harder draven of er met een bochtje omheen lopen. Vooral als ik niet te veel van haar vraag is ze een slome haha! Juist als ik haar echt ga rijden kan ze wel erg heet worden, dus als ik gewoon voor de ontspannen ritjes ga waarin niet te veel moet, verwacht ik geen spannende dingen. Dus zo lang mijn lijf het toelaat zou ik vrij lang door durven rijden denk ik!

één maand geleden

Ik ben nu 12 weken en les 1x per week een uur. Ik merk dat ik een uur lang net niet trek. Ik heb geen eigen paard, dus dat maakt het stoppen straks wat makkelijker denk ik. Maar ik heb nog niet besloten tot wanneer ik doorga. Per week maar kijken hoe het gaat denk ik...

één maand geleden

Reactie op Tien_1

Ik ben nu 12 weken en les 1x per week een uur. Ik merk dat ik een uur lang ...
Ja, ik denk dat dat bij mij hetzelfde gaat zijn

één maand geleden

Hey, Ik heb ook een paard waarbij je heel alert moet zijn met rijden. Vooral nu het wat frisser wordt qua weer ☺️ Ik heb besloten om vanaf week 12 te stoppen, omdat de baarmoeder dan boven je schaambeen komt. Omdat ik me dan toch anders voel met rijden, wat ik overbreng op mijn paard. Ik zoek nu een bijrijder maar die zijn helaas lastig te vinden.

één maand geleden

Ik rij motor, dat is natuurlijk geen paard maar met mijn vorige zwangerschap heb ik besloten met 12 weken te stoppen omdat de kleine dan niet meer veilig achter je schaambeen verstopt is. En mocht er iets gebeuren dan is het risico mij niet waard. De verloskundige zei dat hier geen regels aan vast zitten omdat fietsen net zo gevaarlijk kan zijn. Dus luister vooral naar je gevoel wat jij prettig bij voelt.

één maand geleden

Reactie op expectopatronum

Dankjewel voor je reactie! Mijn paard is eigenlijk super braaf. Als ze schr ...
Heerlijk. Vooral van genieten. Beweging is heel fijn!

één maand geleden

Bij m’n 1e zwangerschap tot 25 weken nog 1-2 paarden per dag en Z dressuur :-) daarna werd het pittiger vanwege een grotere buik en bandenpijn na het rijden… nu bijna 11 weken en rij elke dag nog 1-2, maar m’n lichaam is het ook gewend. Stap alleen op betrouwbare paarden :-) goed naar je lichaam luisteren! Ik ken iemand die reed een dag voor de bevalling nog een grand prix kur op muziek 😅

één maand geleden

Reactie op Mel93x

Bij m’n 1e zwangerschap tot 25 weken nog 1-2 paarden per dag en Z dressuur ...
Hahaha dat lijkt me wel heel heftig! Dankjewel voor je bericht! Ik rijd altijd op hetzelfde paard, die ken ik door en door, dus dat vertrouw ik wel. Zo lang mijn lijf het volhoud ga ik gewoon lekker blijven rijden. ☺️

één maand geleden

Reactie op Nikki1208

Hey, Ik heb ook een paard waarbij je heel alert moet zijn met rijden. Voor ...
Ja dat geloof ik. Vooral als je een paard hebt waarbij je alert moet blijven is dat een goede keuze inderdaad. Geloof het zeker dat een bijrijder zoeken lastig kan zijn. Je wil ook niet zomaar iemand op je paard zetten. Ik heb het ook het geluk dat mijn paard momenteel drachtig is en we zijn ongeveer tegelijk uitgerekend haha. Kunnen we tegelijk wat rust pakken straks.

één maand geleden

Lastige keuze hè! Ik rijd een paard bij en ben nu 9 weken zwanger. Een hele brave Spanjaard, maar kan op zijn tijd best heet zijn. Ik heb besloten tot 12 weken te rijden omdat ik niet het risico wil nemen eraf te vallen en daarbij verkeerd te landen. Er zijn nog zoveel meer dingen die je met je paard kunt doen, die weinig risico opleveren voor jou en je baby. Denk aan wandelen, grondwerk, longeren, lange lijnen, vrijheidsdressuur, spelen. Allemaal dingen waar je als je straks bevallen bent en weer gaat rijden, ook profijt van hebt! :)

één maand geleden

Reactie op expectopatronum

Hahaha dat lijkt me wel heel heftig! Dankjewel voor je bericht! Ik rijd alt ...
Ja zou ik zeker doen! Gewoon af en toe een stapje terug en lekker genieten. Voor zowel je lijf als hoofd heel goed

één maand geleden

Fijn topic dit! Ik ben nu 9+5 van onze eerste en hoop het rijden ook zo lang mogelijk vol te kunnen houden. Rij 5-6x in de week met mijn Z2 paard en af en toe rondje met m’n pensionado. Fijn om te lezen dat een aantal van jullie echt nog wel lang door konden rijden, ik hoop zo dat dit bij ons ook lukt. Heb een heel nuchter paard, maar door het niveau wat hij loopt staat hij wel echt aan als je erop stapt. En we gaan een beetje de ‘verkeerde’ periode in met de kou 🤪

één maand geleden

Reactie op JMA91

Fijn topic dit! Ik ben nu 9+5 van onze eerste en hoop het rijden ook zo lan ...
Duimen dat je nog even door kunt trainen! 😃