21 Reacties
vorig jaar
Oh meid heel veel sterkte ❤️ ik heb het ook gehad. Zagen ze in mijn bloed. Ik ben door het oog van de naald gekropen denk ik.
vorig jaar
Wat heftig, heel veel sterkte gewenst! Heel erg voor jullie 💔🤍
Heb je enig idee hoe je het gekregen hebt? Ik heb me een paar dagen niet lekker gevoeld deze week maar na 3 dagen weer beter, morgen ben ik 18 weken, wordt hier toch wel een beetje bang van! Niet bij stil gestaan dat een beetje grieperig zijn vanalles kan betekenen als je zwanger bent.
vorig jaar
Reactie op Goodmorningsunshine
Wat heftig, heel veel sterkte gewenst! Heel erg voor jullie 💔🤍
Heb je eni ...
Mijn zoontje van 4 heeft heel veel in mijn gezicht gehoest. Hierna ben ik zelf ook flink ziek geworden. Ik stond er helemaal niet bij stil. Gisteren had ik een echo en zou ik eigenlijk 14+1 zijn. Bleek dat het hartje is gestopt met 12+3
vorig jaar
Enorm veel sterkte gewenst. Dat is zo erg.
Waar ik woon heb ik de mogelijkheid om een maandelijkse bloedtest te doen. En ja, omdat ik als kind al parvo heb gehad zit het nog steeds in mn bloed. Ik begreep dat als ik weer in aanraking kan komen ermee, het wel schadelijk kan zijn voor mn baby. Ik ben nu 14 weken zwanger. Ik hoop zo dat mn kindje gezond is en blijft.
vorig jaar
Wat verschrikkelijk voor jullie 😢😘
Wel goed dat je het deelt, er is veel te weinig aandacht voor. Bij mij was het ook geconstateerd er wij zouden tussen de 12 en 24 weken elke week een echo krijgen om te zien of het kindje er ziek van zou worden. Nu bleek deze week dat mij uitslag niet klopte en ik heb net voor de zwangerschap heb gehad. Maar we zijn ook echt heel bang geweest hierdoor.
vorig jaar
Jeetje! Dat is schrikken. Heel veel sterkte!
Hier tijdens bloed prikken voor Nipt, ook parvo-virus mee laten prikken. Werk in het onderwijs. In mijn bloed zijn ook sporen gevonden van parvo maar de vraag is wanneer ik dit heb opgelopen. Kan namelijk tot 16 maanden terug opgelopen zijn. Als het voor de zwangerschap is geweest, is er weinig aan de hand. Tijdens de zwangerschap kan bloedarmoede bij kindje veroorzaken met alle gevolgen van dien...
Had mijn 13 weken echo in het WKZ en moet daar komende 12 weken naar toe voor elke week een echo. Vooralsnog een gezond kindje (nu 15+0), maar blijft nog even spannend...
vorig jaar
Reactie op Mariavan
Parvo virus is toch niet alleen verkoudheid? Maar koorts met vlekjes?
Bij jonge kinderen waarschijnlijk koorts en vlekken maar volwassenen hoeven helemaal geen klachten te ervaren en kunnen het wel oplopen, zonder dat ze het dus door hebben...
vorig jaar
Heel naar TS, sterkte!
Voor wie zich (net als ik) grote zorgen maakt, is het denk ik handig even deze site van de rivm te lezen.
https://lci.rivm.nl/richtlijnen/parvovirus-b19-infectie#:~:text=Risico's%20voor%20het%20ongeboren%20kind,bij%20de%20foetus%20worden%20gevonden.
Vanaf 20 weken is er geen vergrote kans meer op het overlijden van je kindje, voor die tijd is de kans bij moeders die nog nooit het parvo virus gehad hebben 9% op overlijden van hun kindje. 60-70% van de moeders hebben echter antistoffen. Mocht je je erg zorgen maken kun je de antistoffen in je bloed laten bepalen.
Ik hoop dat dit de Mama's die erg ongerust zijn, een klein beetje gerust stelt.
Het doet natuurlijk niet af aan hoe verschrikkelijk naar dit is voor de TS en dat het goed is bewust te zijn van een dergelijk risico .