Hoi allemaal!
Ik heb ineens ontzetttttend veel zin in pasta carbonara. Nu weet ik dat de ‘echte’ carbonara wordt afgeraden in verband met rauw ei. Ben dus op zoek naar of een potje met carbonarasaus of een ei-vrij recept. Voor de meeste eivrije recepten geldt dus dat er wel vaak parmezaan in zit, maar vrijwel alle parmezaanse kaas die ik tegenkom bij bijvoorbeeld de Albert Heijn is rauw..
Ik vraag me daardoor dus ook af of de potjes carbonarasaus met daarin parmezaan wel veilig zijn en hoe lang dat eventueel verhit moet worden..
Laatste vraag hierover: hoelang en op welke temperatuur moeten gerookte spekjes worden verhit om ervoor te zorgen dat het veilig is?
Sorry voor deze wellicht domme vragen hahaha. Is mijn eerste zws dus ben heel (wellicht té) voorzichtig met eten
Parmezaanse kaas kun je toch gewoon eten? Althans zoals ik de ZwangerHap app lees wel.
Spekjes zou ik gewoon goed doorbakken dan kan het vast geen kwaad ☺️
Parmezaanse kaas kun je toch gewoon eten? Althans zoals ik de ZwangerHap ap ...
Ja zag ik idd ook in de app, maar als ik dan kijk bij de omschrijving van verschillende kazen (bijv Zanetti Parmigiano Reggiano 30+ #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/478224), dan staat er eel dat het van rauwe koemelk is gemaakt
Spekjes gewoon goed bakken (wat je normaal waarschijnlijk ook doet...)
Parmezaanse kaas mag je gewoon eten. En als het in een potje is verwerkt al helemaal. Anders zou de houdbaarheidsdatum heel dichtbij moeten liggen. Daar hebben ze alles wel goed verhit.
Alle het kaas wat in nederland in de winkel word verkocht, hoort volgens mij gepasteuriseerd te zijn. Maar zou dit altijd ff checken, deze kazen mag je namelijk gewoon eten t
Hier ook al dagen zin in pasta carbonara. Ik heb hier die potjes staan van unox. Iemand enige idee of dat gewoon mag? Ze kijken me echt aan al de hele tijd… 😅
Alle het kaas wat in nederland in de winkel word verkocht, hoort volgens mi ...
Nee, wij hadden laatst die van de AH gekocht en stond ergens op etiket toch dat het rauwe melk bevat helaas. Bij onze AH hebben ze wel een alternatief zonder rauwe melk maar weet niet meer exact welk merk dat was
Ja klopt maar de Zwangerhap app geeft aan dat bij rauwmelkse harde kazen, l ...
Ah oké, dankjewel! Ik blijf het toch stiekem nog wel een beetje spannend vinden, maar ik kan natuurlijk ook gewoon de carbonara nog even in de oven gooien, zodat ik zeker weet dat het goed genoeg verhit is 😂
De meeste parmezaan in pakjes (die dus al geraspt zijn) zijn inderdaad gepasteuriseerd en kun je gewoon eten. Parmezaan, grana padano etc. vers blok bij de appie is niet gepasteuriseerd! Dit zijn ongeveer de enige verse kazen bij de AH die je niet mag hebben.