23 Reacties

één maand geleden

Parmezaanse kaas kun je toch gewoon eten? Althans zoals ik de ZwangerHap app lees wel. Spekjes zou ik gewoon goed doorbakken dan kan het vast geen kwaad ☺️

één maand geleden

Reactie op Niessie31

Parmezaanse kaas kun je toch gewoon eten? Althans zoals ik de ZwangerHap ap ...
Ja zag ik idd ook in de app, maar als ik dan kijk bij de omschrijving van verschillende kazen (bijv Zanetti Parmigiano Reggiano 30+ #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/478224), dan staat er eel dat het van rauwe koemelk is gemaakt

één maand geleden

Spekjes gewoon goed bakken (wat je normaal waarschijnlijk ook doet...) Parmezaanse kaas mag je gewoon eten. En als het in een potje is verwerkt al helemaal. Anders zou de houdbaarheidsdatum heel dichtbij moeten liggen. Daar hebben ze alles wel goed verhit.

één maand geleden

Reactie op TopperAms

Spekjes gewoon goed bakken (wat je normaal waarschijnlijk ook doet...) Par ...
Super, heel erg bedankt! De spekjes bak ik normaal lichtroze, net gaar zeg maar. Zou het nu sowieso al wat langer bakken dan normaal haha

één maand geleden

Parmezaan is toch hard dan maakt het toch niet uit dat het rauwmelks?

één maand geleden

Reactie op Ilm2024

Super, heel erg bedankt! De spekjes bak ik normaal lichtroze, net gaar zeg ...
Ik zou ze dan inderdaad net een tikje langer bakken dan gebruikelijk, eet smakelijk! 😊

één maand geleden

Je kan de zwangerhap app gebruiken van het voedingscentrum als je twijfelt over wat je wel/niet mag eten. Parmezaanse kaas mag volgens die app wel ☺️

één maand geleden

Alle het kaas wat in nederland in de winkel word verkocht, hoort volgens mij gepasteuriseerd te zijn. Maar zou dit altijd ff checken, deze kazen mag je namelijk gewoon eten t

één maand geleden

Hier ook al dagen zin in pasta carbonara. Ik heb hier die potjes staan van unox. Iemand enige idee of dat gewoon mag? Ze kijken me echt aan al de hele tijd… 😅

één maand geleden

Reactie op SamDWO

Hier ook al dagen zin in pasta carbonara. Ik heb hier die potjes staan van ...
Volgens mij kunnen die gewoon idd! Ik heb zelf vorige week zo’n beker ‘s nachts gemaakt 😂

één maand geleden

Sommige supermarkten verkopen gepasteuriseerde eieren. Die zijn wel veilig :) dus als je daar aan kan komen kan je die gebruiken.

één maand geleden

Reactie op daantje16

Alle het kaas wat in nederland in de winkel word verkocht, hoort volgens mi ...
Nee, wij hadden laatst die van de AH gekocht en stond ergens op etiket toch dat het rauwe melk bevat helaas. Bij onze AH hebben ze wel een alternatief zonder rauwe melk maar weet niet meer exact welk merk dat was

één maand geleden

Reactie op Ilm2024

Volgens mij kunnen die gewoon idd! Ik heb zelf vorige week zo’n beker ‘s na ...
Ohh ik ga er meteen een maken… hopelijk smaakt die nog altijd even goed.. lang leve de smaakverandering 😅

één maand geleden

Reactie op Ilm2024

Ja zag ik idd ook in de app, maar als ik dan kijk bij de omschrijving van v ...
Ja klopt maar de Zwangerhap app geeft aan dat bij rauwmelkse harde kazen, listeria geen kans heeft. Waarschijnlijk alleen bij zachte kazen zoals brie.

één maand geleden

Dit stond op het Voedingscentrum over harde rauw melkse kazen.

één maand geleden

Reactie op Zonnig_13

Sommige supermarkten verkopen gepasteuriseerde eieren. Die zijn wel veilig ...
Wow, wat een uitvinding! Daar ga ik naar op zoek 😍 dank voor de tip

één maand geleden

Reactie op Chloo94

Ja klopt maar de Zwangerhap app geeft aan dat bij rauwmelkse harde kazen, l ...
Ah oké, dankjewel! Ik blijf het toch stiekem nog wel een beetje spannend vinden, maar ik kan natuurlijk ook gewoon de carbonara nog even in de oven gooien, zodat ik zeker weet dat het goed genoeg verhit is 😂

één maand geleden

De meeste parmezaan in pakjes (die dus al geraspt zijn) zijn inderdaad gepasteuriseerd en kun je gewoon eten. Parmezaan, grana padano etc. vers blok bij de appie is niet gepasteuriseerd! Dit zijn ongeveer de enige verse kazen bij de AH die je niet mag hebben.

één maand geleden

Reactie op Chloo94

Ja klopt maar de Zwangerhap app geeft aan dat bij rauwmelkse harde kazen, l ...
Oh wacht, dit wist ik niet! Dat zou top zijn 😍

één maand geleden

Een vegan recent opzoeken (is altijd zonder ei) en dan kun je zelf alsnog spekjes erdoorheen doen of Parmezaanse kaas.