170 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Maddie95

Oh nee en ik voel je pijn van het moment dat je beslist om het toch niet op ...
haha jaa, gelukkig een collega blij mee kunnen maken :D (ze zei wel 100 keer dat hij zo lekker was...) :D

2 maanden geleden

Reactie op ms.melanie25

Ik wist dit ook oprecht niet! Bij kroepoek denk je ook niet van dat moet ik ...
Hahah klopt hoor! Dit was paar jaar terug ook nog helemaaal geen issue om te eten, maar nu “mag” het niet meer 😂

2 maanden geleden

Ik ben er vorige week in Italië achtergekomen dat ik zwanger ben, heel de week daarvoor genoten van alle lekkere wijntjes en vleeswaren 🙃

2 maanden geleden

Reactie op MandyLan

Ik ben er vorige week in Italië achtergekomen dat ik zwanger ben, heel de w ...
Oh ja ik ken het. Ik een dag van te voren nog carpaccio, sigaretten en wijn. Gelukkig hebben we pas vanaf 8 weken een navelstreng

2 maanden geleden

Mijn tante had zelfgemaakte chocomousse bij voor me... Lekker veel gesmuld, bedenk ik me achteraf dat daar rauwe eieren in zitten 🤪

2 maanden geleden

Reactie op Faysel

Onverwachts zwanger en 2 dagen voor de positieve test nog alcohol gedronken ...
Hier precies hetzelfde haha. 😂

2 maanden geleden

Hier nog even een feestje gehad waarbij de 🍹🍷🍾 rijkelijk vloeide en nog rood vlees gegeten. Bij m'n zoontje had ik de dag voor de positieve test ook nog wijntjes gedronken en veel carpaccio gegeten bij zo'n all you can eat 🙈

2 maanden geleden

Lekker de hele vakantie serranoham, wijntjes en despootjes gedronken. Totdat ik me opeens realiseerde dat de flamingolucht in de dierentuin me wel heel misselijk maakte (voorlaatste dag)😅 bij thuiskomst meteen getest, en ja hoor…

2 maanden geleden

Ansjovis in de pasta en combucha!

2 maanden geleden

De dag voordat ik ontdekte dat ik zwanger was zelfgemaakte citroen tiramisu gehad met limoncello, terwijl ik al een voorgevoel had en al zo m’n best deed om geen rauwe eieren te gebruiken in de tiramisu 😂

2 maanden geleden

Gisteren pas achter gekomen dat mijn favoriete Parmezaanse kaas van rauwe melk is. Ik heb deze in de zwangerschap van mijn eerste met lepels weg gegeten omdat t mn. Craving was dus het zal mee vallen 😂

2 maanden geleden

De dag voor de positieve test nog met lief uiteten geweest in een all you can eat restaurant. We hadden al afgesproken om de volgende dag nog eens te testen (een paar dagen eerder was hij namelijk nog negatief) dus ik heb besloten nog een laatste keer te genieten van een klein beetje sushi, een schepje garnalen en een plakje sashimi mocht de test wel positief zijn dan. Dat was hij wel de volgende dag, dus eet sindsdien weer alles netjes via de zwangerhap app

2 maanden geleden

Dag voor ik early positief testte, geluncht en toen de verassingslunchplank vd chef besteld. Toen ik had besteld dacht ik, hmm wat nou als ik zwanger ben en het iets is wat niet mag. Kreeg inderdaad alles wat verboden is, rauwe kiemgroente, gerookte zalm, carpaccio 🤣 naja heb er maar van genoten. Sinds positieve test netjes aan alle voorschriften gehouden

2 maanden geleden

Over mijn vorige zwangerschap hebben we 2 jaar gedaan incl een IUI traject. Nu in mei de spiraal eruit gehaald en niet nagedacht dat ik inmiddels 5 dagen over tijd was... gewoon wat wijntjes gedronken, sigaretjes gerookt, rauwe ham gegeten en vast nog meer wat niet mocht. Uiteindelijk na een positieve test natuurlijk overal mee gestopt. Oepsie!

2 maanden geleden

Ik heb tot aan de positieve test alles gegeten, ook al had ik al wel een vermoeden dat ik zwanger zou kunnen zijn. Dus nog heerlijk genoten van sushi, oesters, mosselen, filet American en rauw ham! Alcohol wel netjes laten staan :)

2 maanden geleden

Ik heb net op een verjaardag gewoon lekker een paar plakjes rauwe ham en leverworst gehad. Dat maakt nu allemaal ook nog niet echt uit. Het wijntje heb ik wel afgeslagen.

2 maanden geleden

Reactie op Emmy W

Ik heb net op een verjaardag gewoon lekker een paar plakjes rauwe ham en le ...
Leverworst zit veel vitamine A in en dat is júíst af te raden in het eerste trimester😅

2 maanden geleden

Ik heb carpaccio op en broodje tonijn. Dat was voor ik testte (ik test meestal tegen dat ik 6 weken zou zijn) maar nu ik positieve test heb ga ik er toch goed op letten. Al ga ik het echt heel erg missen!

2 maanden geleden

Reactie op Faysel

Leverworst zit veel vitamine A in en dat is júíst af te raden in het eerste ...
Je mag nog zo'n beetje 1 boterham met lever product per week, dus eenmalig die 2 plakjes leverworst met 4+2 is nog binnen de perken en gaat mijn kind niet schaden. De hoeveelheid vitamine A in overige producten wordt nogal overschat, gemiddeld kom je op 1/3 van wat je mag per dag. Maar bedenk vooral dat dit een luchtig topic is met voornamelijk eenmalige dingen, dus no worries, ik let verder echt wel op wat ik eet.

2 maanden geleden

Reactie op Emmy W

Je mag nog zo'n beetje 1 boterham met lever product per week, dus eenmalig ...
Ik ben het met je eens, maar in je vorige post zei je dat het nu nog niet uit maakt en dat is simpelweg niet waar en daar reageerde ik dan ook op.