Wat eet jij of heb jij gegeten wat niet mag of houd je je helemaal niet aan ?
Voorbeeldje :
Zonder nadenken heb ik vandaag al 4 kopjes koffie op. Was even vergeten dat ik zwanger ben 🥲
Hier nog even een feestje gehad waarbij de 🍹🍷🍾 rijkelijk vloeide en nog rood vlees gegeten. Bij m'n zoontje had ik de dag voor de positieve test ook nog wijntjes gedronken en veel carpaccio gegeten bij zo'n all you can eat 🙈
Lekker de hele vakantie serranoham, wijntjes en despootjes gedronken. Totdat ik me opeens realiseerde dat de flamingolucht in de dierentuin me wel heel misselijk maakte (voorlaatste dag)😅 bij thuiskomst meteen getest, en ja hoor…
De dag voordat ik ontdekte dat ik zwanger was zelfgemaakte citroen tiramisu gehad met limoncello, terwijl ik al een voorgevoel had en al zo m’n best deed om geen rauwe eieren te gebruiken in de tiramisu 😂
Gisteren pas achter gekomen dat mijn favoriete Parmezaanse kaas van rauwe melk is.
Ik heb deze in de zwangerschap van mijn eerste met lepels weg gegeten omdat t mn. Craving was dus het zal mee vallen 😂
De dag voor de positieve test nog met lief uiteten geweest in een all you can eat restaurant. We hadden al afgesproken om de volgende dag nog eens te testen (een paar dagen eerder was hij namelijk nog negatief) dus ik heb besloten nog een laatste keer te genieten van een klein beetje sushi, een schepje garnalen en een plakje sashimi mocht de test wel positief zijn dan. Dat was hij wel de volgende dag, dus eet sindsdien weer alles netjes via de zwangerhap app
Dag voor ik early positief testte, geluncht en toen de verassingslunchplank vd chef besteld. Toen ik had besteld dacht ik, hmm wat nou als ik zwanger ben en het iets is wat niet mag. Kreeg inderdaad alles wat verboden is, rauwe kiemgroente, gerookte zalm, carpaccio 🤣 naja heb er maar van genoten. Sinds positieve test netjes aan alle voorschriften gehouden
Over mijn vorige zwangerschap hebben we 2 jaar gedaan incl een IUI traject. Nu in mei de spiraal eruit gehaald en niet nagedacht dat ik inmiddels 5 dagen over tijd was... gewoon wat wijntjes gedronken, sigaretjes gerookt, rauwe ham gegeten en vast nog meer wat niet mocht. Uiteindelijk na een positieve test natuurlijk overal mee gestopt. Oepsie!
Ik heb tot aan de positieve test alles gegeten, ook al had ik al wel een vermoeden dat ik zwanger zou kunnen zijn. Dus nog heerlijk genoten van sushi, oesters, mosselen, filet American en rauw ham! Alcohol wel netjes laten staan :)
Ik heb net op een verjaardag gewoon lekker een paar plakjes rauwe ham en leverworst gehad. Dat maakt nu allemaal ook nog niet echt uit. Het wijntje heb ik wel afgeslagen.
Ik heb carpaccio op en broodje tonijn. Dat was voor ik testte (ik test meestal tegen dat ik 6 weken zou zijn) maar nu ik positieve test heb ga ik er toch goed op letten. Al ga ik het echt heel erg missen!
Leverworst zit veel vitamine A in en dat is júíst af te raden in het eerste ...
Je mag nog zo'n beetje 1 boterham met lever product per week, dus eenmalig die 2 plakjes leverworst met 4+2 is nog binnen de perken en gaat mijn kind niet schaden.
De hoeveelheid vitamine A in overige producten wordt nogal overschat, gemiddeld kom je op 1/3 van wat je mag per dag.
Maar bedenk vooral dat dit een luchtig topic is met voornamelijk eenmalige dingen, dus no worries, ik let verder echt wel op wat ik eet.