170 Reacties

2 maanden geleden

Ik wil dit luchtige topic toch iets minder luchtig maken, maar wel de realiteit schetsen. Ik heb perongeluk iets gegeten wat niet mocht, maar dat is wel de reden dat mijn dochtertje veel te vroeg is geboren. Iedereen geeft elkaar hier de indruk dat we het niet zo serieus moeten nemen, maar dat is niet waar helaas.

2 maanden geleden

Reactie op marieke093

Ik wil dit luchtige topic toch iets minder luchtig maken, maar wel de reali ...
Van wat ik weet van de verloskundigen is dat èèn keer iets eten van de 'verboden lijst' nog niet meteen schadelijk hoeft te zijn. Wat heb je dan gegeten waardoor je dochter te vroeg is geboren? Is het bewezen dat het echt dat ene ding eten de oorzaak is geweest van de vroeggeboorte? En belangrijker, heeft ze dat overleefd?

2 maanden geleden

Reactie op Emmy W

Van wat ik weet van de verloskundigen is dat èèn keer iets eten van de 'ver ...
Als je pech hebt en je iets eet wat bijvoorbeeld besmet is met toxoplasmose, dan kan het natuurlijk wel degelijk gevolgen hebben. Ondanks dat het maar 1x was..

2 maanden geleden

Bewust iets eten wat niet mag moet je natuurlijk niet doen. Maar we kunnen allemaal per ongeluk iets eten, vooral nu in het begin als het allemaal nog nieuw of wennen is. Hopelijk kunnen we dit op een luchtige manier met elkaar delen zodat we van elkaar kunnen leren, zonder gelijk in paniek en schuldgevoelens te schieten!

2 maanden geleden

Reactie op marieke093

Ik wil dit luchtige topic toch iets minder luchtig maken, maar wel de reali ...
Oh wat zal dat schrikken geweest zijn voor jullie. Hoe is het nu met haar? En met jou? Wat heb je gegeten als ik vragen mag?

2 maanden geleden

Reactie op TopperAms

Bewust iets eten wat niet mag moet je natuurlijk niet doen. Maar we kunnen ...
Precies. Dit topic is meer bedoeld voor per ongeluk iets te hebben gegeten wat niet mocht en niet om je eigen onbezonnenheden aan de man proberen te brengen bij anderen want bepaalde dingen staan niet voor niets op de rode lijst. Een keer per ongeluk kan gebeuren en het is soms lekker herkenbaar om het te lezen🤭

2 maanden geleden

Reactie op Emmy W

Van wat ik weet van de verloskundigen is dat èèn keer iets eten van de 'ver ...
1 keer toxoplasmose kan behoorlijke gevolgen hebben. Net als bepaalde bacteriën. Maar doe vooral je ding, andere moeders aansporen om net als jij onbezonnen dingen te gaan eten door het maar weg te wuiven alsof iets niet kwaad kan en een moeder die daadwerkelijk hier de gevolgen van heeft gezien bij haar baby zo aanvallend/direct aanspreken vind ik niet helemaal op zijn plaats hier op het forum. Maar misschien kan daar beter een moderator even bij mee kijken als dit zo door gaat.

2 maanden geleden

Reactie op Faysel

1 keer toxoplasmose kan behoorlijke gevolgen hebben. Net als bepaalde bacte ...
Ho, stop. Dit is absoluut niet wat ik heb gezegd en al helemaal niet iets dat ik aanmoedig. Dus dat je dit nu zo zegt vind ik erg kwetsend. Ik denk dat je mijn berichten niet goed hebt gelezen. Het zullen de hormonen wel zijn denk ik. Ik heb op een verjaardag 2 plakjes leverworst gehad en 2 plakjes rauwe ham omdat ik even vergeten was dat die dingen niet aan te raden zijn nu. Niets meer en niets minder. Ik ben echt net 4+3 vandaag, menig vrouw weet op dit moment nog niet eens dat ze überhaupt zwanger is. Is het dan nodig om mij zo'n extreme reactie te geven? Ik vind van niet. Misschien is dit topic gewoon niet voor jou geschikt, dat kan ook.

2 maanden geleden

Hi dames , Dit topic is geopend als luchtig topic . Toch zie ik een soort van discussie ontstaan en dit is niet helemaal de bedoeling . Ik wil jullie vragen om het dan ook luchtig te houden . Geen hele discussie over wat wel en niet mag . Ik denk namelijk dat er genoeg informatie te vinden is over wat er wel en niet gegeten kan worden . En dat iedereen daar zelf een keuze in kan maken . Fijne avond allemaal , Liefs, Jaleesa|Moderator

2 maanden geleden

Ik vergeet nu in de herfst weleens om te matigen met kaneel 🙄 al die stroopwafels, kruidnoten, herfstthee, je kan er bijna niet omheen...

2 maanden geleden

Reactie op TopperAms

Ik vergeet nu in de herfst weleens om te matigen met kaneel 🙄 al die stroo ...
Ook dit wist ik niet eens.. net even opgezocht . Bij mijn eerste was chocolade pepernoten m’n craving. Heb n periode gehad dat ik 4dagen met een kilo zak deed. Heb ze na de Sinterklaas in bulk gekocht gehad. Dochter geen last van gehad 😂 Toch maar minderen deze ronde

2 maanden geleden

Ik moet echt zo wennen aan wat wel en wat niet eten.. ik gebruik de app van het voedingscentrum als ik twijfel, en dat is vaak! Tot nu toe gaat het me redelijk goed af.

2 maanden geleden

Gister nog steak tartar gehad en een biefstuk medium gebakken. Heb besloten er goed van te genieten omdat het voorlopig de laatste keer is..

2 maanden geleden

Reactie op TopperAms

Ik vergeet nu in de herfst weleens om te matigen met kaneel 🙄 al die stroo ...
Oh die herfsttheetjes zijn juist zo lekker!!!

2 maanden geleden

Ik heb nog all you can eat sushi op paar dagen voor de test. Goed afgesloten zullen we maar zeggen 🙈

2 maanden geleden

Reactie op nkkhbf

Ik heb nog all you can eat sushi op paar dagen voor de test. Goed afgeslote ...
Ik ook!! De dag voor de test all you can eat sushi🤦🏼‍♀️ zat dus al op de 7 weken.. en nu ook nog non stop cravings ernaar

2 maanden geleden

Reactie op Roambr

Ook dit wist ik niet eens.. net even opgezocht . Bij mijn eerste was choco ...
Oeps.. zijn stroopwafels een no-go??

2 maanden geleden

Reactie op MotherToBe

Oeps.. zijn stroopwafels een no-go??
Niet per se een no-go, maar goed om niet bergen kaneel te eten op een dag 😅 dus 1 of 2 wafels mag, maar dan geen bergen pepernoten en herfstthee ernaast. Kaneel dus met mate!

2 maanden geleden

Net zonder na te denken kroepoek op. Zitten kennelijk garnalen in, oeps 🤣

2 maanden geleden

Op mijn werk was ik bezig met een broodje tonijnsalade maken, en wat doe ik? Ik lik die lepel af...meteen uitgespuugd😂