170 Reacties
één maand geleden
Reactie op jacq1987
Oh gelukkig! Ik las namelijk ook dat her schadelijk kan zijn
Zou aanraden om alleen zwangerhap te checken als je twijfelt, dat is betrouwbaar!
één maand geleden
Reactie op heggeschaar
Zou aanraden om alleen zwangerhap te checken als je twijfelt, dat is betrou ...
Nou dat is niet helemaal waar. Ik mis in Zwangerhap ook nog wel wat kruiden. Ik weet namelijk dst Karwijzaad zeer sterk afgeraden worden en die staat er niet in... dus dubbel check het zo nu en dan
één maand geleden
Gisteren grieperig geworden met last van mijn keel. Uit gewoonte een lepel tijmsiroop genomen. Kwam er daarna achter dat het voor zwangeren afgeraden wordt 🥺 Vanaf nu maar alle labels en apps checken en googlen?!
één maand geleden
Garnalen mogen officieel niet meer. Maar bij de eerste zwangerschap van mijn dochter wel. En toen heb ik ze heeeeel veel gegeten. Ik eet dat dus (met mate, dat dan weer wel) gewoon.
En ik kan af en toe een plakje fuet ofzo ook niet laten 🙈
één maand geleden
Reactie op xThinkerbelle
Gisteren grieperig geworden met last van mijn keel. Uit gewoonte een lepel ...
Dat maakt een keer echt niet zo veel uit hoor! Volgensmij is het ook zo dat het niet per se afgeraden wordt, maar omdat het een "geneesmiddel" is je moet overleggen met een arts, officieel 😉. Waterijsjes tegen keelpijn mag wel! 😜
één maand geleden
Reactie op xThinkerbelle
Gisteren grieperig geworden met last van mijn keel. Uit gewoonte een lepel ...
Zolang de tijmsiroop geen alcohol bevat, kan het geen kwaad. En anders bij 1 lepeltje zou ik ook niet direct zorgen hebben. Je beseft het nu gelukkig. Ik heb zelf de MediMama app, daarin kun je handig opzoeken wat je wel en niet mag qua medicatie en dergelijke tijdens zwangerschap. Heel handig!
één maand geleden
Ik had zo veel zin in kip gyoza's dus ik heb diepvries gyoza's bij de Jumbo gehaald. Nadat ik er een paar had gegeten toch maar even de ingrediënten gecheckt. Er zit ethanol in. Oeps! Verdampt dit tijdens bereiding in de fabriek of thuis nog? Ik heb de rest maar weg gegooid. Hoop dat het geen kwaad kan 😞
één maand geleden
Reactie op Nomi4
Ik had zo veel zin in kip gyoza's dus ik heb diepvries gyoza's bij de Jumbo ...
Wat toevallig, afgelopen weekend langs de chinees geweest en ook een diepvries zak gehaalt, ook kip gyoza's want garnaal is een no-go... heb niks over ethanol gehoord🫣 hoe zit het met sojasaus enzo? Wel veel zout maar is dat wel oke?
één maand geleden
Reactie op happyyyyy
Hahahaha ik kom er nu door dit bericht achter dat ik geen kroepoek mag 😂. ...
OMG hahaha bedankt voor je bericht. Heb al drie kids maar dit nooit geweten haha. Heb denk ik een halve zak leeg gegeten. De rest van deze zwangerschap dus maar even laten staan😂😅
één maand geleden
Reactie op Nomi4
Ik had zo veel zin in kip gyoza's dus ik heb diepvries gyoza's bij de Jumbo ...
Ik heb die (wel meer dan 10) in een restaurant gegeten. Is dat dan ook schadelijk 😜
Ik dacht kip is wel prima toch.
Vandaag nog een echo gehad en 9+4. De kleine bewoog goed. Denk dat die de kipgyoza’s heerlijk vond 😂
één maand geleden
Reactie op happyyyyy
Ik heb die (wel meer dan 10) in een restaurant gegeten. Is dat dan ook scha ...
Ik heb mijn verpakking nog nagekeken, zit niks in wat niet zou mogen, ook kip gyoza's, misschien verschil per merk maar blijf die dus gewoon eten🤷🏼♀️🌸
één maand geleden
Ik heb zo’n trek in Ben & Jerry’s cookie dough ijs. Maar is rauw deeg niet van rauwe eieren gemaakt? Ik lees verschillende dingen op internet maar vraag me af, mag ik dit nou eten of niet? Heb er zo zin in!
één maand geleden
Reactie op MomLunaS
Ik ging net uiteten met een vriendin bij een kaasfondue restaurant. Ik zou ...
In kaasfondue zit denk ik 1 glas wijn per persoon. Ik denk dat 50 tot 70% van de alcohol is verdampt dus dat staat gelijk aan een kwart tot half glas wijn wat je binnen hebt gekregen. In andere landen vinden ze dat een meer dan prima hoeveelheid voor een zwangere vrouw 😉. En dat is als er daadwerkelijk alcohol in zat natuurlijk.
één maand geleden
Mmhhh ik heb al wat zwangerschappen achter de rug en drie grote gezonde dochters rondlopen.
Ik heb altijd garnalen gegeten, inkvisringen, zoute haringen, sushi's en schaaldieren tijdens de zwangerschap. En gekookt met kurkuma gekookt en kaasfondue gegeten en kaneel thee gedronken haha.
Ik wist niet dat dit niet mocht..
Denk dat het 18 jaar geleden toen ik voor het eerst zwanger het lijstje is uitgebreid 🙈
Deze zwangerschap ben ik eigenlijk best braaf nog.
Heb mosselen gekookt zonder alcohol. Laat tweede koffie staan. En kon bij mijn dochters maar moeilijk gedroogde vlees laten staan. Schijnt ook niet echt te mogen. Die drang heb ik dit keer niet.
één maand geleden
In het bekende wegrestaurant braaf het broodje tonijn en broodje carpaccio laten staan.
Maar bij de laatste hap van het broodje gebakken kip, realiseerde ik me dat deze vol zat met rauwe taugé...🥴
En thuis gisteren lekker veel ontbijtkoek gegeten tegen de misselijkheid.
Maar daar zit natuurlijk ook kaneel in...
Tweede zwangerschap met bijna dezelfde regels en nog maak ik foutjes...