34 Reacties

één maand geleden

Hi, bij mijn vorige zwangerschap ook tot aan 12 weken progresteron opgestoken. Daarvan kwam een gezonde baby na 3 eerdere miskramen. Welke kwaaltjes heb je?

één maand geleden

Ik heb op eigen aandringen ook progesteron nu erbij na een eerdere miskraam en moeilijk zwanger worden. Wat voel je allemaal?

één maand geleden

Reactie op LM10

Hi, bij mijn vorige zwangerschap ook tot aan 12 weken progresteron opgestok ...
Dankjewel voor je antwoord en fij n dat het goed gegaan is! Ik heb; gevoelige soms pijnlijke borsten, moet heel vaak plassen, totaal geen honger gevoel en soms misselijk, vaak chagrijnig. Herken je dit?

één maand geleden

Reactie op Secondchance

Ik heb op eigen aandringen ook progesteron nu erbij na een eerdere miskraam ...
Ik heb er inderdaad ook op aan moeten dringen, maar gelukkig wel gekregen :) ik heb gevoelige soms pijnlijke borsten, moet vaak plassen, totaal geen honger gevoel en soms misselijk en chagrijnig! Herken je dit ook?

één maand geleden

Reactie op Xferti

Ik heb er inderdaad ook op aan moeten dringen, maar gelukkig wel gekregen : ...
Zelf ervaar ik vooral veel vermoeidheid (maar daar schijnt progesteron ook echt verantwoordelijk voor te zijn), meer plassen de eerste dagen wel maar nu niet meer, wel buikkrampen maar schijnt erbij te horen. Misselijkheid eigenlijk maar 2 dagen lichtjes gevoeld. Het is een spannende tijd he allemaal? Krijg je progesteron bij tot je echo of tot 12 weken? Bij mij tot de echo, maar daar voel ik me nog niet helemaal lekker bij.

één maand geleden

Reactie op Secondchance

Zelf ervaar ik vooral veel vermoeidheid (maar daar schijnt progesteron ook ...
Ik ben zwanger (6+4) dus vind het erg verwarrend waar de kwaaltjes vandaan komen. Of dat nou juist van hcg is of van het progesteron. Krampen heb ik gelukkig niet! Ik vind het mega spannend en hebben komende woensdag de eerste echo (welke tot nu toe vaak fout waren of achterliepen op groei). De kliniek verplicht juist t/m 12 weken progesteron te gebruiken. Dit staat ook overal op internet. Ik zou het inderdaad nog eens opgooien!

één maand geleden

Ja veel klachten erdoor was er niet van bewust maar nu ik het weer slik wel

één maand geleden

Reactie op doreenk

Ja veel klachten erdoor was er niet van bewust maar nu ik het weer slik wel ...
Welke klachten heb je en ben je nu ook zwanger?

één maand geleden

Reactie op Xferti

Dankjewel voor je antwoord en fij n dat het goed gegaan is! Ik heb; gevoeli ...
Is echt typisch aan zwanger zijn. Perfecte symptomen. De progresteron zorgde bij mij echt voor heel erge vermoeidheid! Proficiat met je zwangerschap. Goed dat je erop aandrong! Kan zeker geen kwaad.

één maand geleden

Ik heb deze zwangerschap geen progresteron of aspirine gekregen en mijn echo was niet goed. Vruchtje loopt te ver achter op groei. Goed dat je voor jezelf en je baby opkomt 😊

één maand geleden

Reactie op LM10

Is echt typisch aan zwanger zijn. Perfecte symptomen. De progresteron zorgd ...
Thanks! Het schijnt allemaal heel dichtbij de symtpomen van progesteron te liggen namelijk. Dit is de eerste keer dat ik dat gebruik tijdens een zwangerschap, maar ik word er eeeecht niet beter van haha ;). Extreem moe ben ik sinds 2 dagen ook. Ik zou inderdaad aandringen! Het stoppen met progesteron kan zorgen voor een onttrekking lijkt me en zeker niet de bedoeling met 7 weken of wanneer de echo hebt

één maand geleden

Reactie op LM10

Ik heb deze zwangerschap geen progresteron of aspirine gekregen en mijn ech ...
Alsof ik het getypt heb! Ik heb ook 2x dit soort echo's gehad. Groei liep achter, maar wel een kloppend hartje. 2 weken erna was het vruchtje uit de vruchtzak verdwenen, waarna na 9 dagen de miskraam volgde. Ik moet zeggen dat ik zelf met het progrsteron verhaal gekomen ben en ik weet dat ze in Belgie al veel verder zijn en dit standaard voorschrijven. Zal niet voor niets zijn denk ik.

één maand geleden

Reactie op Xferti

Alsof ik het getypt heb! Ik heb ook 2x dit soort echo's gehad. Groei liep a ...
Ik kreeg in België inderdaad na mijn 3 vroege miskramen progresteron voorgeschreven. Niet fijn en vies werkje, maar wel voor de goede zaak!! Ik geloof echt dat dit de reden was voor een goede zwangerschap. Succes 😊 Heb jij je miskraam zij natuurlijk beloop laten gaan? Ik wil namelijk zelf ook graag wachten tot het hartje zelf stopt met kloppen en het natuurlijk gebeurd.

één maand geleden

Reactie op LM10

Ik kreeg in België inderdaad na mijn 3 vroege miskramen progresteron voorge ...
Ik heb injecties progesteron gelukkig. Ik had vaginale capsules mee naar huis gekregen, maar ik ben enorm gevoelig voor schimmelinfecties & guess what ;) ik heb het inderdaad zelf af laten komen en is tot 2x goed verlopen in de zin dat alles schoon was. Bij jou ook?

één maand geleden

Reactie op Xferti

Ik heb injecties progesteron gelukkig. Ik had vaginale capsules mee naar h ...
Oh nee niet fijn! Prikken dus, succes. Bedankt om je ervaring te delen. Ik heb 1x lege vruchtzak gehad en die toen opgewekt met medicatie maar dat was echt geen fijne ervaring. Was ook niet schoon. Heeft toen nog 2 maanden aangesleept. Daarna 2x biochemische zwangerschap, dus zonder veel last. Maar vandaag dus slechte echo met vruchtje van 6w2d. Liefst laat ik dit op zijn natuurlijk beloop gaan in de hoop dit 'beter werkt'. Maar het niet weten wanneer het komt, geeft wel wat stress.

één maand geleden

Reactie op LM10

Oh nee niet fijn! Prikken dus, succes. Bedankt om je ervaring te delen. I ...
Och zeg, wat heftig dit mee te moeten maken drie keren. Het is zo'n groot verlangen met 1001 dingen welke goed moeten gaan, waar je eigenlijk geen invloed op hebt. Hoe voel je je? Niet weten wanneer het komt is vreselijk, maar het begint vaak met licht bloedverlies, waarna het steeds erger en erger wordt

één maand geleden

Reactie op Xferti

Och zeg, wat heftig dit mee te moeten maken drie keren. Het is zo'n groot v ...
Het gaat op en af, deze baby ging de kers op te taart zijn. Maar ergens voelde ik al dat het niet 100% goed zat. Ik was ook echt nerveus omdat ik geen progresteronen aspirine nam. Terecht blijkt nu dus. Ik neem mijn lieve dochter eens goed vast vanavond. Dus lieve mama, de progresteron heeft zijn bijwerkingen maar het is het o zo waard. Geniet van deze zwangerschap, we weten dat ze niet vanzelfsprekend zijn 😘

één maand geleden

Reactie op Xferti

Welke klachten heb je en ben je nu ook zwanger?
Ja ik ben zwanger Misselijk, lamlendig, duizelig/hoofdpijn en lichte krampen

25 dagen geleden

Reactie op LM10

Het gaat op en af, deze baby ging de kers op te taart zijn. Maar ergens vo ...
Jeetje wat balen (weer). Had je wel alle mogelijke symptomen welke er waren? Pak ze maar eens goed vast en bedabkt voor je mooie woorden, super lief ❤️

25 dagen geleden

Ik had extra progesteron om zwanger te kunnen worden. Ik gebruikte utrogestan 200 mg 3 keer per dag. Moet het nu nog 3,5 weken door gebruiken en gaan afbouwen.