34 Reacties

24 dagen geleden

Reactie op babytoetie

Ik had extra progesteron om zwanger te kunnen worden. Ik gebruikte utrogest ...
Kun je hier iets meer over vertellen? Ben je in behandeling in België en wat zeggen ze dan precies over doorgaan tot 12w en afbouwen?

24 dagen geleden

Reactie op Secondchance

Kun je hier iets meer over vertellen? Ben je in behandeling in België en wa ...
Neehoor in Nederland 🤗 ik kreeg het voorgeschreven omdat na vele onderzoeken en 15 maanden proberen ik niet zwanger werd en mijn progesteron aan de lage kant was. Na 2 maanden gebruik werd ik eindelijk zwanger. Ik mocht hier niet direct mee stoppen maar moet het dus afbouwen, omdat anders je progesteron in 1 keer mega daalt. Ik had een flinke dosis (3keer per dag 200mg) dus als je daar ineens mee stopt is dat niet goed. Volgensmij moest ik er nu nog even mee doorgaan zodat je een soort van de “gevarenzone” (dat bedoel ik qua eventuele miskramen) voorbij bent en mag ik stoppen zodra ik straks 12 weken zwanger ben. Daar werk ik nu naartoe qua het afbouwen van de medicatie

24 dagen geleden

Ik heb ook progesteron gekregen na herhaalde miskramen . De eerste keer had ik weer een miskraam. Daarna een goede zwangerschap, nu begin van de zwangerschap weer begonnen en gebruiken tm 12 weken ongeveer 2 x 2 capsules. Ben bij mijn 1ste controle paar dagen terug gezet en was het allemaal niet goed in beeld te krijgen . Woensdag nieuwe poging maar dan zou het wel echt goed zichtbaar moeten zijn lijkt me.

24 dagen geleden

Reactie op babytoetie

Neehoor in Nederland 🤗 ik kreeg het voorgeschreven omdat na vele onderzoek ...
Hoe ziet het afbouwen er uit als ik vragen mag?

24 dagen geleden

Reactie op Secondchance

Hoe ziet het afbouwen er uit als ik vragen mag?
Ik heb nu al die tijd 3 keer 200 mg per dag genomen, nu moet ik 2 weken 2 keer 200 mg per dag, en daarna nog 2 weken 1 keer per dag. Daarna mag ik stoppen 🤗

24 dagen geleden

Hallooo, ik gebruik ook Prolutex en ben benieuwd tot wanneer jullie gebruiken en hoe jullie afbouwen. Ik ben zelf 6+5 weken en na een goede eerste echo kreeg ik te horen dat ik mag stoppen, of door mag gaan. Maar voel mij helemaal niet comfortabel bij stoppen, bang dat ik zelf niet genoeg progesteron maak. Zou graag willen weten wat andere mensen te horen krijgen, tot wanneer ze moeten prikken, en hoe ze het uiteindelijk afbouwen.

24 dagen geleden

Reactie op SierlijkeKlaver457721

Hallooo, ik gebruik ook Prolutex en ben benieuwd tot wanneer jullie gebruik ...
Zie mijn verschillende eerdere berichtjes hier qua hoe ik afbouw ❤️

20 dagen geleden

Reactie op LM10

Het gaat op en af, deze baby ging de kers op te taart zijn. Maar ergens vo ...
De echo was top! Het vruchtje is bijna 12mm. Zoooo blij na 2 miskramen, waar de eerste echo's al drama waren. Ik weet bijna zeker dat de progesteron injecties geholpen hebben. Ik wens je alle sterkte toe en de volgende keer écht progesteron vragen. Ik hoop dat het jou snel mag helpen ❤️

20 dagen geleden

Reactie op Xferti

De echo was top! Het vruchtje is bijna 12mm. Zoooo blij na 2 miskramen, waa ...
Ooooh fantastisch nieuws!! Zo zoo blij voor je, proberen genieten nu!

20 dagen geleden

Reactie op Secondchance

Ik heb op eigen aandringen ook progesteron nu erbij na een eerdere miskraam ...
via de verloskundige voorgeschreven gekregen of de huisarts?

20 dagen geleden

Reactie op sofiaaa

via de verloskundige voorgeschreven gekregen of de huisarts?
Via de fertiliteitsarts omdat ik in behandeling ben

17 dagen geleden

Ik gebruik utrogestan 2 x 300 mg calsules per dag (fertiliteitsbehandeling) De aller eerste keer toen ik ze inbracht werd het echt extreem down en donker in mijn hoofd. Heel erg moe ook.. toen ik die keer ongesteld werd en dus weer moest stoppen kreeg ik ook vreselijke hoofdpijn. Nu ben ik zwanger en denk ik er niet heel veel meer van te voelen behalve dat ik elke nacht voor 12u slaap. Ik ben van mezelf een slechte slaper maar ben nu gewoon echt in no time in slaap gevallen.
Hi lieve mama’s, ik gebruik ook progesteron, dit is mijn 3e zwangerschap, eerste liep uit op een miskraam 2e een gezonde zoontje,wel te vroeg geboren op 33weken, en nu 8 weken zwanger en moest meteen met progesteron beginnen rond 12 weken wordt the cerclage geplaatst door dat mijn baarmoedermond vorige zwangerschap te kort was en moet blijven doorgaan met progesteron, bij mijn 2e zwangerschap met progesteron gestopt rond week 30 en uiteindelijk bevallen met week 33 ondanks the cerclage, dus zal deze zwangerschap langer doorgaan met de progesteron om dit te voorkomen, hopelijk allemaal een succesvolle zwangerschap en gezonde kindjes!