6 Reacties
2 dagen geleden
Hallo, ik heb hier nu ook mee te maken, maar mijn methode zou onconventioneel zijn vergeleken met het advies van het consultatiebureau. Ik volg het principe van voedingsrijke voeding, dus ik geef mijn baby eidooier, kippendij (rijk aan ijzer), beenmerg en zalm. Ik doe het met puree maar wil graag beginnen met rapley (baby-led weaning) als mijn baby 7 maanden is. Ik kies voor meer vetten, wat goed is voor haar hersenen die zich ontwikkelen. Ik overweeg haar kippenlever te geven, maar ik heb nog geen kippenlever van scharrelkippen gevonden. Tot nu toe vindt ze het lekker en ik merk dat ze geen krampen heeft, regelmatig poept, veel van haar maaltijd geniet en geen allergische reactie heb gezien. Natuurlijk neem ik de allergie voorzichtig op. Om haar te helpen op dagen dat ze vlees eet, combineer ik het vlees met avocado of pompoen, maar de focus zou liggen op: goede vetten, goed ijzer, choline, mineralen en vitamine en DHA (voor de hersenen). Vezels alleen als aanvulling. Het duurt even voordat ze eraan gewend is, maar ze doet het goed en eet heel graag.
2 dagen geleden
Reactie op DW Righolt
Hallo, ik heb hier nu ook mee te maken, maar mijn methode zou onconventione ...
Wat fantastisch en leuk om te horen zeg bedankt! Ja ik vind het lastig, geef nu groente maar hij vind het eten nog niet interessant. Pureer jij alles gewoon met de blender ofzo?
2 dagen geleden
Reactie op ZorgzameMuzieknoot222370
Wat fantastisch en leuk om te horen zeg bedankt! Ja ik vind het lastig, gee ...
Ik pureer meestal met een staafmixer, maar voor vlees werkt het niet zo goed, dus gebruik ik een miniblender (Youha babyvoedingmaker). Je kunt ook een andere kleine blender gebruiken. Beenmerg vind ik een goede toevoeging, sinds ik het aan de puree toevoeg, eet mijn baby er enthousiast van. Ze eet zelfs zalm met plezier! (De smaak kan behoorlijk intens zijn). Soms duurt het even (10-12 keer) voordat baby's eraan wennen en er uiteindelijk meer van genieten. Als je de voedingsrijke aanpak wilt proberen, kun je het misschien googlen voor meer informatie!
2 dagen geleden
Reactie op DW Righolt
Ik pureer meestal met een staafmixer, maar voor vlees werkt het niet zo goe ...
Oh beenmerg is ook een goeie jaaa!
4 uur geleden
Reactie op DW Righolt
Hallo, ik heb hier nu ook mee te maken, maar mijn methode zou onconventione ...
En hoe zorg je voor die voldoende vetten,ijzer, choline, mineralen en vitamine?
1 uur geleden
Reactie op ZorgzameMuzieknoot222370
En hoe zorg je voor die voldoende vetten,ijzer, choline, mineralen en vitam ...
Voor voldoende ijzer richt ik me op beter opneembaar ijzer. Bronnen hiervoor zijn vlees, eidooier of lever.
Voor choline zijn eidooier en kippenlever de beste bronnen. Ik heb tot nu toe alleen dooier gegeven, maar ik ben van plan om wat lever toe te voegen.
Natuurlijke vetten zijn ook belangrijk voor baby's, daarom geef ik mijn baby avocado en beenmerg. Ik heb gelezen dat olijfolie ook gebruikt kan worden.
Baby's die flesvoeding krijgen, krijgen waarschijnlijk ook een deel van de voedingsstoffen uit de fles, maar ik geef ook graag dingen zoals beenmerg en bottenbouillon, vanwege de darmherstellende eigenschappen die ze hebben. Hoewel fruit en groenten goed zijn, zijn ze op zichzelf niet veel beter dan eidooier, kippenlever of vlees. Ik gebruik ze graag alleen om de smaak te complementeren en/of vanwege de vezels.