39 Reacties

2 maanden geleden

Ik volg even. Wij gaan ook starten met Rapley. Op de opvang waar ze zit doen ze het ook via de Rapley methode dus mooi een eenduidige lijn. Vind het wel spannend maar ik denk dat we gaan beginnen met broccoli.

2 maanden geleden

Ik volg ook even. Ons zoontje is nu 5 maanden en wil als hij 6 maanden is ook starten via Rapley. Lees dus graag mee qua inspiratie. Wij dachten zelf ook om met broccoli te starten

2 maanden geleden

Wij gaan met onze zoon ook rapley doen met 6 maanden! Onze dochter is nu 2 en bij haar hebben we dit ook gedaan! Ik raadt wel aan om je te verdiepen in wat te doen als ze bijvoorbeeld stikken. Dit gaf mij een fijner gevoel voor als je gaat starten! En verder wordt het een grote bende maar het is zo leuk! Je zit echt lekker met z’n allen aan tafel te eten in plaats van je kindje de hele tijd te voeren en zelf je eten die dan maar koud wordt ..

2 maanden geleden

Ik heb het boek de kleintjes methode gelezen toen ik met onze oudste ben gestart met de rapley. En heb een online cursus gedaan over verstikking (make science work)

vorige maand

Ik volg even mee! Wij hebben hier ook interesse in. Iemand advies voor een goed boek/leesvoer die hier duidelijk alle tips en tricks vertelt? Met name wat voor etenswaren op wat voor manier aanbieden per leeftijd?

vorige maand

Reactie op Emmy0306

Ik volg even mee! Wij hebben hier ook interesse in. Iemand advies voor een ...
De app solit starts is een fijne app. Met alleen de gratis versie kom je al heel ver. Staat goed in beschreven hie groot de stukken moeten zijn per leeftijd.
Had iemand hier niet een goede app voor? Ik ben ook zoekende

4 weken geleden

Wij zijn met 5,5 maand begonnen met rapley. Ze zat mooi rechtop en had interesse in eten. Eigenlijk eet ze altijd wat wij ook eten, maar dan volgens de app solid starts. - als wij stampot eten krijgt zij gestampte aardappels van zo'n lepeltje met grip die ik haar aangeef en een stuk augurk - als wij burritos eten krijgt zij een stuk wrap met bonen er op geplet Ik kijk gewoon wat ik heb een hoe ik dat kan aanbieden! In het begin ging alles er naast en er weer uit, maar nu gaat er steeds meer bewust naar haar mond!

4 weken geleden

Reactie op ZwoeleZonnestraal162672

Had iemand hier niet een goede app voor? Ik ben ook zoekende
Solid starts

4 weken geleden

Wij zijn inmiddels ook begonnen, zit mooi rechtop maar vooral omdat ze het eten van ons bord aan het jatten was. In dunne reepjes gestoomde pastinaak en appel op. Daarnaast al banaan, kiwi en avocado en alles was even lekker. Pindakaas sabbeltje ze soms van onze vingers af ivm allergien te voorkomen.

4 weken geleden

Mijn baby heeft vanochtend wat van een banaan afgesabbeld. Ik moet zeggen dat ik het wel een beetje spannend vond, maar het ging goed. Ze had op deze manier ook al een keer 'meegegeten' van mijn avocado en appel, dat was gewoon een beetje proeven, daarvan kreeg ze niet echt wat los zegmaar. Ik merk dat ze het eten op deze manier veel lekkerder of leuker vindt. Hapjes in puree op een lepeltje gaan er nog niet zo happig in en op deze manier, gaat haar mondje maar al te graag open!

4 weken geleden

Hapjes in puree is hier geeeeeen success en wil mega graag de rapely doen maar de dame kan nog niet rechtop zitten en zit nu in een wipper, kunnen jullie kindjes al zitten?
Binnenkort gaat mijn 3e kindje aan de rapley methode. Wij zijn destijds begonnen met banaan, gekookte aardappel, komkommer en broccoli.

4 weken geleden

Bij onze oudste deden we een beetje half om half. De jongste nu is echt geen fan van hapjes. Als hij straks echt stevig zit, ga ik proberen of rapley meer succes heeft.

2 weken geleden

Iemand al begonnen? Wij zijn deze week begonnen. We merkten dat hij er echt klaar voor was. Hij kan goed zitten en had echt interesse in eten. De eerste keer was hij het eten vooral aan het pletten door er op te slaan met z’n hand haha, hij heeft toen niet echt gegeten. Nu zie je hem al echt proberen hapjes te nemen. Hij kan het ook goed ophoesten als hij te grote stukken pakt. Vond het wel even spannend toen hij begon te kokhalzen, maar hij deed het echt heel knap.

2 weken geleden

Reactie op expectopatronum

Iemand al begonnen? Wij zijn deze week begonnen. We merkten dat hij er echt ...
Wij zijn ook begonnen. Komkommer en banaan. Komkommer vind ze wel echt nog het lekkerste.

2 weken geleden

Blw meals is een fijne app! Gratis gedeelte geeft al veel info en inspiratie. Ik zie hier veel lees je in over stikken maar dat zou je bij elke methode moeten doen wat dat betreft! Stikgwvaar is zelfs kleiner met Rapley. Het kokhalsgehalte niet 😆

2 weken geleden

Ja wij zijn er niet bewust mee begonnen maar tijdens het eten probeert ze telkens dingen af te pakken. Dus we zijn haar gewoon stukjes brood, broccoli etc gaan geven. Gaat heel Goed, veel Beter dan de oefenhapjes!

2 weken geleden

Bij ons gaan de oefenhapjes dus wel heel goed. Maar omdat ik de overstap naar vast(er) voedsel graag wil stimuleren, zijn wij nu ook begonnen met Rapley. Het is voornamelijk nog sabbelen eigenlijk, hij weet nog niet zo goed wat hij ermee moet. We blijven proberen! Is dit bij jullie ook het geval? Hoe snel wennen ze eraan? En zijn er toevallig andere mama’s die ook een combinatie van methoden doen?

2 weken geleden

Goede vragen en overwegingen, ik lees graag mee! Wij zijn al een tijdje begonnen met gepureerde oefenhapjes (groenten) en dat gaat supergoed , ze vindt alles lekker en wordt boos als het op is 😅 Zou ook graag combi met rapley gaan doen maar ze kan nog niet goed zelf zitten nu. Nog geen idee hoe het aan te pakken!