35 Reacties

één maand geleden

Je kan altijd terecht bij je huisarts om te stoppen met roken, dit wordt volledig vergoed en aangezien je zwanger bent worden de doseringen van eventuele middelen erop aangepast. (Wat altijd beter is dan het roken zelf).

één maand geleden

gefeliciteerd 🥳 ❤️ bij mijn eerste zwangerschap ben ik zo geschrokken van de filmpjes die ik had gezien wat roken met je baby doet (illustratie filmpjes) dat ik na het kijken gelijk was gestopt was nu 4-5 weken ongeveer. nu had ik er gewoon opeens geen zin in en vond ik dat zo raar want ben echt een roker!! bleek dat ik zwanger was. mis filmpjes opzoeken heeft mij toen echt geholpen

één maand geleden

Ik ben gestopt met een elektrische sigaret. Hiermee kun je afbouwen met nicotine

één maand geleden

Misschien kan het boek: de verslaving voorbij van Jan Geurtz je helpen. Heeft mij toentertijd geholpen en vriendinnen ook. Helpt echt met een andere mindset er omtrent te krijgen!

één maand geleden

Zoek is filmpjes op wat roken met een baby doet. Met dat idee wil je hopelijk geen sigaret meer opsteken. Ik vond het de eerste week ook lastig, maar na een goede echo weet je waarvoor je het doet. Ik heb een laatste afscheid sigaret gerookt en daarna ook niks meer in huis gehaald.

één maand geleden

Neem je tijd om het boek van allen Carr te lezen/luisteren; stoppen met roken voor vrouwen. Als je alles leest/luistert en doet dan geloof ik dat iedereen het kan. Mij is het eindelijk na vele stoppogingen en heeel veel jaren gerookt te hebben, ook gelukt. Succes en je kan het!

één maand geleden

Gefeliciteerd met de positieve test , heel mooi nieuws! Ik rookte ook veel en al jaren voordat ik wist dat ik zwanger was - positieve test voor mij was 2.5 week geleden. Eigenlijk heel simpel: Zodra ik wist dat ik zwanger was, ben ik in een keer gestopt met roken en drinken. De gedachte dat ik dat ienieminie kindje in wording schade toe kan brengen door mijn eigen keuze (want het is en blijft je eigen keuze om te roken) was al voldoende om te stoppen. Je kindje is volledig afhankelijk van jou nu, en zoiets puurs wil je toch geen eventuele schade toebrengen? Die gedachte blijft mij elke keer bij als ik cravings heb, en die zijn er echt wel, vooral met feestjes en momenten waarop ik de gewoonte had om een sigaret op te steken, maar ik ben nu niet de enige waar ik aan moet denken. Plus, lezen en weten wat roken doet met je kindje helpt ook goed!

één maand geleden

Dames, ik schrijf dit echt met veel schaamte, maar het lukt me niet om te stoppen met roken. Ik ben al wel een stuk geminderd. Maar het ik ben 6 weken preggy, maar ik heb de heletijd op kantoor de stroom van collega's die met me willen roken. En om dan geen scheve gezichten van mijn directe-kamer collega's te krijgen, ga ik maar mee. En thuis merk ik dat ik toch af en toe een hijsje van me vent even wil. Ik rook geen hele sigaretten meer, behalve dan op kantoor-dagen. Dus ik ben echt wel geminderd. Ik hoop na de eerst echo dat het wel gewoon lukt

één maand geleden

Reactie op LegoLover

Dames, ik schrijf dit echt met veel schaamte, maar het lukt me niet om te s ...
Dat je al geminderd bent is de eerste stap. Nu nog de volgende stap maken en echt stoppen. En dan het liefst dat ook je partner stopt, want meeroken geeft ook schade. Mijn zus is ooit gestopt met behulp van acupunctuur. Acupunctuur kan ook een deel van je stress verminderen en helpen met de drang naar een sigaret. Is het een idee om gewoon met veel bombarie op het werk te verkondigen dat je bent gestopt met roken vanwege de prijs en nu een weddenschap hebt staan dat je het minstens X lang gaat volhouden? Wie weet krijg je juist steun van je collega's. Als je stilletjes gaat stoppen valt het soms namelijk juist op. Ik wens je heel veel succes met stoppen, het gaat je vast lukken.

één maand geleden

Reactie op LegoLover

Dames, ik schrijf dit echt met veel schaamte, maar het lukt me niet om te s ...
Je hoeft je niet te schamen. Het is en blijft een verslaving. Je mag voor tips en hulp altijd contact zoeken met je verloskundige. Je bent al goed bezig door te minderen !

één maand geleden

Reactie op Sharzibar

Gefeliciteerd met de positieve test , heel mooi nieuws! Ik rookte ook veel ...
Wat zij zegt. Die sigaret is het echt niet waard.

één maand geleden

Reactie op LegoLover

Dames, ik schrijf dit echt met veel schaamte, maar het lukt me niet om te s ...
Misschien klinkt het bot… Maar vind je de mogelijke scheve gezichten dan belangrijker dan de gezondheid van je baby’tje? Misschien krijg je nog schevere gezichten als iedereen kan uitrekenen straks dat je door bent blijven roken terwijl je al zwanger was… Bedoel het absoluut niet rot, en weet hoe moeilijk het is. Ik heb er een keelontsteking smoes van gemaakt, dat het te duur wordt ect. Veel succes!

één maand geleden

Mijn positieve test was behoorlijk onverwacht gezien deze 6 dagen ervoor nog negatief was (al 6 dagen na NOD en daarna ook direct een bloeding die later innesteling bleek te zijn) en het stoppen met roken dus ook. Bij de eerste ben ik op de dag van de positieve test zonder moeite gestopt maar helaas na 10 maanden dus weer begonnen. Nu ook de dag van de test gestopt, maar zo enorm veel moeite mee! Vooral doordat ik het gewoon echt niet aan zag komen! Na 8 dagen toch het kleinste pakje gehaald en deze met mijn vriend heel bewust gedeeld. Bij iedere sigaret weet ik dus dat ik er nog maar 1 minder te gaan heb. Morgenochtend de laatste! Hoewel ik daar nu al zin in heb is het nu ook goed zo. Bewust ‘afscheid genomen’ en weet waar ik het voor doe.

één maand geleden

Ik begrijp precies hoe je je voelt. Ik heb het zelf enorm zwaar om te stoppen, weet inmiddels net 2 dagen dat ik zwanger ben. Vanaf de positieve test niet meer gerookt. Vanochtend toch eentje opgestoken, gelukkig liep er iemand met een kinderwagen langs en toen voelde dat zo ontzettend egoïstisch dat ik hem na 2 hijsjes heb uitgedrukt en het pakje weg heb gegooid. Ik hoop dat bij jou ook snel de knop omgaat.

één maand geleden

Kleine update.. na heel wat tips van iedereen☺️ ik heb het pakje niet weg kunnen gooien maar ik rook eigenlijk bijna niet meer. Heb vandaag 1 sigaret over de hele dag gerookt🎉 morgen is de bedoeling helemaal niet meer

één maand geleden

Ik ben direct gestopt nadat ik de eerste test in mijn handen had. Ik rookte er 20-25 per dag, echt vreselijk veel. Het kan een klein wondertje zoveel schade aanrichten. Je doet dit niet voor jezelf, maar voor je kleine! Niet denken dat je het niet kan, gewoon doen!

één maand geleden

Reactie op Sharzibar

Gefeliciteerd met de positieve test , heel mooi nieuws! Ik rookte ook veel ...
Precies dit. Ik heb zoveel onsuccesvolle stoppogingen gedaan, zoveel moeite gehad gestopt te blijven, maar stoppen toen ik zwanger was, was een eitje. Heb me een paar weken rot gevoeld door ontwenning (ook nog eens extra moe), maar geen een keer in de verleiding gekomen. Gestopt blijven is daarna ook makkelijk omdat je borstvoeding geeft👌

één maand geleden

Reactie op LegoLover

Dames, ik schrijf dit echt met veel schaamte, maar het lukt me niet om te s ...
Als je het nog niet hebt geprobeerd zou ik je echt een elektrische sigaret aanraden. Ik heb 15 jaar gerookt en echt alles wat je je kan bedenken om te stoppen heb ik geprobeerd. Paar maanden geleden was ik ook zwanger (5 weken) en heb toen een miskraam uiteindelijk gehad. In die periode ben ik wel geminderd maar helemaal stoppen lukte me niet. Ik dacht elke keer nou nog 1 dan of nou alleen vandaag nog morgen stop ik echt. Omdat ik in 1x wou stoppen omdat ik al zwanger was lukte dit niet. Uiteindelijk dus een miskraam gehad. Daarna heb ik tegen mezelf gezegd ik ga nu echt stoppen en doorzetten. Uiteindelijk dus eerst op de elektrische sigaret gegaan met 6mg nicotine en dit steeds verder afgebouwd naar 3 en daarna 0. Toen ik weer een positieve test in handen had heb ik ongeveer nog 1 week een elektrische sigaret gehad en daarna vergat ik hem vanzelf doordat er geen nicotine meer in zat. Uiteindelijk heb ik er 2 weken over gedaan om volledig te stoppen. Het blijft nog steeds moeilijk om te stoppen maar het voordeel is dat dat nerveuze gespannen gevoel bijna weg is doordat je wel gewoon nicotine binnen krijgt

één maand geleden

Reactie op Kleintjevd

Als je het nog niet hebt geprobeerd zou ik je echt een elektrische sigaret ...
Die elektrische zijn niet beter dan gewoon roken lees ik online Ik lees ook dat het wel eens slechter zou kunnen zijn Het is mij gelukt met nicotine zuigtabletten en lollies zeg maar Ook niet een geweldig alternatief maar wel beter dan roken

één maand geleden

Reactie op twinwolfje

Die elektrische zijn niet beter dan gewoon roken lees ik online Ik lees oo ...
Dat klopt het is ook niet beter. Maar als je het als hulpmiddel gebruikt om te stoppen dan is het beter als dat je blijft door roken en het stoppen lukt niet. Is natuurlijk niet de bedoeling om de elektrische sigaret te gebruiken i.p.v. een normale. Zelf heb ik bijvoorbeeld ook tabletten gebruikt en kauwgom en pleister nouja noem maar op. Door 2 weken een elektrische sigaret te gebruiken ben ik er nu wel vanaf. Geen sigaret meer en geen elektrische sigaret.