35 Reacties

茅茅n maand geleden

Reactie op Kleintjevd

Dat klopt het is ook niet beter. Maar als je het als hulpmiddel gebruikt om ...
Gelukkig werkte het voor je Het lijkt alsof het voor sommige echt makkelijk is om te stoppen Maar ik zelf heb er ook erg moeite mee gehad. Vaak is het ook de handeling wat je mist met roken.

茅茅n maand geleden

Ik ben 6 weken zwanger en net 3 weken gestopt, maar ik weet nu pas dat ik het vol ga houden. Ik had al 3 pogingen gedaan in net zoveel maanden. Enige wat bij mij helpt, en dat weet ik dus pas na 3 pogingen, dus in dat opzicht hebben de pogingen ook zin gehad: zorg dat je geen tabak in huis hebt, vertel je omgeving dat ze je niks mogen geven al zeik je nog zo hard, blokkeer desnoods je pinpas en laat je partner de boodschappen doen. Tot mijn eigen grote schande en frustratie is dit echt het enige wat werkt bij mij. Dat en de wetenschap dat de zin in sigaretten overgaat, en wat mijn verloskundige zei: als het echt niet anders kan, bedenk je dan dat je over 9 maanden weer "mag". Hoogstwaarschijnlijk wil je het dan ook niet meer he. Ik schaam me terwijl ik dit type, maar ben heel blij dat het me nu wel lukt en als het jou kan helpen..

茅茅n maand geleden

Reactie op Kleintjevd

Als je het nog niet hebt geprobeerd zou ik je echt een elektrische sigaret ...
Het rare vind ik dat bij mijn eerste zwangerschap, direct de knop om was en de dag van de test gestopt was. Ik heb wel hulp ingeschakeld via mn huisarts, maar die hebben ook pas 10 oktober plek voor het stoppen-met-roken-traject. Ik vind het zo raar/lastig dat ik dit keer niet het knopje kan omzetten. Ik heb a.s. woensdag de eerste echo, ik zat er van de week nog aan te denken om de afspraak naar voren te halen, zodat het besef-moment mij eerder zou raken. Maar ik had ergens wel het vertrouwen dat het me in deze week zou lukken. Ik vind het gewoon zo jammer, ik voel me gewoon een verslaafden. Ik ken genoeg dames die bijna de hele zwangerschap roken en de afkeer die ik voor hen had was zo groot. En nu kan ik gewoon zelf niet binnen een week stoppen. Ik vind het zo stom

茅茅n maand geleden

Reactie op LegoLover

Het rare vind ik dat bij mijn eerste zwangerschap, direct de knop om was en ...
Ik snap je gevoel hierin heel erg. Bij mijn eerste was mijn knop ook zo om. Bij mijn 2e ging de knop gewoon niet om. Ik moest stoppen maar wou het zelf eigenlijk niet en ook weer wel. Dat gevoel zul je misschien wel herkennen. Ik heb denk ik 6 weken lang elke maandag gezegd ik ga vandaag stoppen en dan lukte het 1 dag en dan begon ik weer met 1 en dat werd 2 en dat werd 18 per dag. Uiteindelijk dacht ik dit gevoel blijft zich herhalen en elke maandag sta ik er hetzelfde in. Als ik weer een sigaret opsteek dan is op dat moment mijn gevoel even weer rustig maar een uur later wil ik weer een sigaret. Hoe vervelend ook je moet die eerste dagen even door en die zijn gewoon heel moeilijk. Daarom heb ik die elektrische sigaret gebruikt. Als ik echt niet kon of ik werd echt onrustig dan pakte ik die i.p.v. een sigaret en als je 3 dagen zonder echte sigaret hebt gehad voelt dat al als een overwinning. Het is een uitdaging maar geloof me het is maar 2 weken en dan word het echt echt makkelijker en voel je je veel beter. Ik voelde me bij elke sigaret zo schuldig en ik kon niet eens blij zijn dat ik zwanger was. Ik was alleen maar bezig met ik moet stoppen. Zou gewoon kijken wat de beste methode voor jou is en gewoon beginnen met stoppen. Je moet er even doorheen. Dag 1 is het moeilijkste

茅茅n maand geleden

Ik heb het boek stoppen met roken van Alain Clark (dacht ik dat hij heet) gelezen, eerste weken alsnog moeilijk maar gelukt. En ik vond het altijd vies als ik een smintje had gegeten en dan daarbij rookte. Dus als ik wilde roken nam ik een smintje en na het smintje was de behoefte om te roken een stuk minder

茅茅n maand geleden

Reactie op FraaieOchtend682895

Ik heb het boek stoppen met roken van Alain Clark (dacht ik dat hij heet) g ...
Allen Carr馃槅馃き

茅茅n maand geleden

Je kan hier ook hulp voor krijgen bij de huisarts

茅茅n maand geleden

Ik heb geprobeerd om meteen te stoppen toen ik mijn positieve test zag. Helaas is dit toch niet zo gemakkelijk als gedacht. Ik tril helemaal en voel me opgejaagd in me lichaam. Rook nu misschien 1 hele sigaret op de hele dag. Voel me ook ontzettend schuldig daardoor

茅茅n maand geleden

Reactie op Lau_1992

Ik heb geprobeerd om meteen te stoppen toen ik mijn positieve test zag. Hel ...
Ik ken je gevoel.. ik heb gebeld naar de huisarts voor hulp maar dat duurt 1-2 weken nou daar ga ik niet op wachten. Nu rook ik 1 sigaret per dag en ik kom van 15 ong op een dag. Voel me ook vet schuldig

茅茅n maand geleden

Reactie op dvx01

Ik ken je gevoel.. ik heb gebeld naar de huisarts voor hulp maar dat duurt ...
Ik wilde gewoon cold turkey maar heb nu het gevoel alsof je faalt zeg maar.

茅茅n maand geleden

Hoe gaat het met het roken?

Reactie op jeaylinn

gefeliciteerd 馃コ 鉂わ笍 bij mijn eerste zwangerschap ben ik zo geschrokken van ...
Waar heb je deze filmpjes gevonden?

25 dagen geleden

Reactie op LegoLover

Dames, ik schrijf dit echt met veel schaamte, maar het lukt me niet om te s ...
Gewoon stoppen, waarom eerst een echo zodat je weet waarvoor je t doet? Ga er vanuit dat het allemaal goed is dan weet je nu al waarvoor je het doet!