20 Reacties

10 dagen geleden

Kan je mij de hand schudden ik heb er ook meer moeite mee als voorheen..🥲

10 dagen geleden

Hier hetzelfde!

10 dagen geleden

Ahh ik snap heel goed wat je bedoelt 🥹 ik zelf 11jaar gerookt elke dag een pak, hoe erg het ook klinkt, is het wel moeilijk om te stoppen. Heb het wel enorm verminderd naar 2/3 per dag, maar alsnog een schuldgevoel 🥹

10 dagen geleden

Ik was ook een heel erge roker “vape” ik was wel continu bezig toen ik wist dat ik zwanger was heb ik nog 3 dagen bezig geweest en gezegd de korte pijn nu stop ik , ik ben die dag ook daadwerkelijk gestopt ik ga niet zeggen dat ik dagen echt geen goesting heb maar het is echt beter om te stoppen voor de gezondheid van je kindje

10 dagen geleden

Misschien ook eens bespreken met huisarts/verloskundige? Ook heel lang gerookt en bij de eerste kunnen stoppen, net zo lang tot ik gestopt was met borstvoeding (2jaar). Hierna vrij snel toch weer, zeker niet zoveel als voorheen, begonnen. Nu ook meer moeite gehad in het begin, ik wist eigenlijk wel dat ik zwanger was maar heb toch nog week of 2 gerookt. Daarna gelukkig toch mezelf zover kunnen krijgen om eraf te blijven. Eerste twee weken was echt heel moeilijk, nu gaat het wel weer. Sterkte.. het is gewoon verrekte moeilijk...

10 dagen geleden

Hier net zo! Veel geminderd maar stoppen helaas niet. Ook mag dit niet in 1 keer ivm verhoogde bloeddruk etc. En word aangegeven wanneer het stressvoller is om te stoppen dan gewoon minderen. Mijn schuld gevoel naast mij neer kunnen leggen gelukkig.

10 dagen geleden

Reactie op BehulpzameBij966439

Ahh ik snap heel goed wat je bedoelt 🥹 ik zelf 11jaar gerookt elke dag een ...
Ik denk dat dat altijd wel zal blijven maar ik neem het mezelf dan zo kwalijk dat ik nicotine boven de gezondheid van mijn baby verkies. Zo voel ik dat dan althans, echt stom en wil van die gedacht af

10 dagen geleden

Klopt ik heb hetzelfde, maar ik heb dagelijks ook veel stress dus het is echt moeilijk om helemaal te stoppen, was wel 2 weken helemaal gestopt en toen begon het weer🥹

10 dagen geleden

Reactie op Lisaa1993

Misschien ook eens bespreken met huisarts/verloskundige? Ook heel lang ge ...
Zo lastig he. Ik heb het ook besproken en zij verwijzen mij door naar de ha. Maar daar ben ik dan weer best sceptisch over.

10 dagen geleden

Reactie op Nufa2

Zo lastig he. Ik heb het ook besproken en zij verwijzen mij door naar de ha ...
Je kan de huisarts altijd aanhoren toch, je hoeft wat hij/zij voorstelt niet te doen 😊

10 dagen geleden

Ik ben na de positieve test gelijk gestopt. Eigenlijk ging het toen heel makkelijk en was ik er ook niet mee bezig. Ondanks dat mijn vriend nog niet gestopt was. Ik was ook heel erg misselijk dus geen behoefte aan een sigaret. Nadat mijn vriend een mislukte stoppoging van 2 weken heeft gedaan en nu dus weer rookt merk ik dat ik het een stuk lastiger vind. Ook ben ik niet meer misselijk dus ergens helpt dat ook mee. Ik vind het nu wel stinken maar zou ook zo een sigaret op kunnen steken. Ik probeer vol te houden en afleiding te zoeken op de lastige momenten. Afleiding is bijvoorbeeld even een spelletje op mijn telefoon of een klein snoepje pakken. Je moet toch iets haha.

10 dagen geleden

Zoek hulp om te stoppen bij de huisarts. Een acupuncturist kan ook helpen om te stoppen met roken. Je weet zelf ook wel dat roken slecht is als je zwanger bent. Het geeft nu misschien wel meer stress dat er iets mis gaat omdat je rookt, dan de stress die je zou kunnen hebben als je stopt. Ik hoop dat je angst je gaat helpen om te stoppen met roken. Stoppen met roken is echt wel moeilijk, dat onderschat ik echt niet. Maar gezondheid gaat voor alles.

10 dagen geleden

Het is echt een hel. Kan er helaas ook over meepraten. Wat een klote verslaving!

10 dagen geleden

Ik heb na 15 jaren roken gestopt d.m.v. nicotine patches om de gewentes allereerst te vervangen door iets anders maar nog de nicotine binnen te krijgen. Begon echt ook met 3 patches soms 4 per dag, en zodra de gewentes weg zijn geweest, langzaam naar beneden gegaan ookst de patches. Aub probeer het!

10 dagen geleden

Reactie op MoniquevdW

Ik heb na 15 jaren roken gestopt d.m.v. nicotine patches om de gewentes all ...
Mag niet tijdens de zwangerschap gebruikt worden. En sommige zijn allergisch er voor 🫣

10 dagen geleden

Ik ben geen roker meer, maar ik kan hypnose aanraden. Mijn vader is helemaal niet van de hocuspocus, zoals hij dat zelf noemt 😂, maar hij heeft het geprobeerd vanwege gezondheidsproblemen. Wat denk je niks werkte daarvoor en hij is nu ruim 3 weken gestopt. Wellicht dat dit een optie is voor de rokende dames?!

9 dagen geleden

Ik gebruik zelf die zuigtabletten want nicotine pleisters kan mijn huid niet goed tegen Ik vind het nog heel erg moeilijk en ik droom er ook over 🙈

9 dagen geleden

Er zijn ook apps die precies bijhouden hoeveel geld en tijd je bespaart als je bent gestopt. Voor sommige mensen helpt dat heel motiverend! Zeker met alle baby kosten die eraan komen. En je mag 1x per haar gebruik maken, wordt dan volledig vergoed, van het 'stoppen met roken' protocol via een arts. Misschien ook goed om naar te kijken.

9 dagen geleden

De cursus van ik stop nu!! Ik heb hem 2x gedaan. Eerste keer was ik 6 maanden gestopt en nu alweer 1.5 jaar https://www.ikstopermee.nl/stoppen-met-roken-cursus

9 dagen geleden

Reactie op twinwolfje

Ik gebruik zelf die zuigtabletten want nicotine pleisters kan mijn huid nie ...
Had ik ook aan het begin, een allergische reactie van de verschillenste pleisters. Naam naar een week/twee weer af, maar is wel even doorbijten - maar dat is het ook met stoppen met roken, niemand zal zeggen dat het makkelijk was, dus het doorbijten moet sws wel gebeuren.