Vandaag onze eerste echo gehad bij wat op basis van laatste menstruatie 7+4 zou moeten zijn.
Ivm eerdere (vroege) miskramen en stilgeboorte sinds start in 2020 ben ik medisch, in juli een IUI poging gehad (mislukt) met daarna nu dus alsnog een spontane zwangerschap. Wij waren uiteraard door de dolle heen, testen liepen mooi op en heb inmiddels een flinke bak aan kwaaltjes die zich presenteren. Dus ondanks flinke zenuwen wel met milde positieve verwachtingen vandaag onze eerste echo.
Allereerst bleken er twee vruchtzakjes te zitten, dat was al een shock opzich, alleen draaide sfeer daarna toch wel om omdat er geen tot slecht inhoud van de vruchtzakjes te bepalen was. Kwaliteit van de echo viel erg tegen en vrij gehaast. In 1 vruchtzakje leek uiteindelijk wel iets te zitten maar geen overduidelijke hartslag. (Ik heb deze foto’s niet meer meegekregen helaas)
Naar huis gestuurd met een wachtweek in de hoop daar volgende week meer antwoord op te kunnen geven maar gaf ons wel aan dat ze het niet heel positief inzag.
Gezien de kwaliteit en inhoud van de echo gevraagd om een second opinion bij de lokale echopraktijk, aangegeven dat we geen wonderen verwachten maar graag toch nog een keer willen kijken en of ze misschien wat beeld kan verduidelijken.
Gelukkig geen probleem en konden vanmiddag ook nog terecht. Inderdaad 2 vruchtzakjes zichtbaar. 1 wat groter dan de ander en daarnaast mogelijk ook een vermoedelijk klein vleesboompje (die was er eerder zeker niet en heeft fertiliteitsarts met geen woord over gerept ook vanochtend)
Verder zit alles op de juiste plek, (Corpus Luteum ook heel duidelijk en mooi zichtbaar) helaas kon zij ook geen inhoud vinden als vermoedelijke wat embryonaal weefsel, volgende week moet dus echt pas uitsluitsel geven. Veel meer info hebben we alsnog niet maar gezien de grootte van alles(formaat vruchtzakjes bijvoorbeeld) dacht ze ik eigenlijk veel vroeger ben dan misschien gedacht. (+5 weken pas) Als ze m’n geschiedenis niet zou weten lijkt dit eerder op een hele prille zwangerschap dan direct op een miskraam.
Het is 50/50 nu dus op dit moment. Met een lange helweek in het vooruitzicht.
Zijn er die dit herkennen? Hoe was het verloop voor jou? Ik hoop op een wonder maar ben zo bang voor de teleurstelling.