6 Reacties
2 dagen geleden
Je kunt het gewoon eens proberen en kijken hoe het gaat? Het is geen beslissing die je niet kunt terugdraaien ;)
Doet hij al dutjes op zijn eigen kamer? Je kunt beginnen met 1 dutje per dag, en dan de makkelijkste. Dat is hier het eerste dutje.
Vooral doen wat goed voelt. Samen slapen was eeuwenlang de norm, dus dat jullie elkaar soms wakker maken is alleen een probleem als je dat zelf vervelend vindt. En dan kun je zoeken naar een oplossing. Maar je doet je kindje op geen manier (samen of op eigen kamer) tekort!
2 dagen geleden
Reactie op Nanda1993
Je kunt het gewoon eens proberen en kijken hoe het gaat? Het is geen beslis ...
Dankje voor je reactie ❤️
2 dagen geleden
Hier geen tips, wel herkenning. Wij hielden elkaar ook wakker. Met name dat mijn kinderen (tweeling) toe waren aan een grooter bed en elkaar en ons wakker hielden. Na een week was iedereen gewend en heeft het heel veel gedaan voor onze nachtrust.
Maar had er ook wel moeite mee om ze op hun eigen kamer te leggen. Heb nog heel lang met de camera naast mijn bed geslapen😅
gisteren
Wat vervelend dat je je zo schuldig voelt over het apart slapen. Is zijn kamer een fijne, veilige plek? Zou je er zelf graag willen slapen? Zo ja, dan heb je niets om je schuldig over te voelen.
Soms kan het ook echt een voordeel zijn als je niet bij ieder geluidje meteen wakker bent en hem oppakt of aanraakt. Ik sta regelmatig al voor zijn slaapkamerdeur als ik besef dat hij na een huiltje/moppertje gewoon doorslaapt. Als hij dan naast mij zou liggen, zou ik hem al wakker hebben gemaakt.
18 uur geleden
Onze baby sliep met ongeveer 3,5 maanden op haar eigen kamer. We gingen op vakantie en ik dacht van tevoren dat daar een co-sleeper was, maar het bleek een ledikant te zijn op een aparte babykamer. Onze kamer was redelijk krap, een gedoe om het bedje erbij te schuiven. Mijn partner zei: we proberen het gewoon zo, lukt het niet, kan ze altijd nog bij ons. Ik vond het ook maar een naar idee dat ons kleine meisje helemaal alleen lag, ook nog in een onbekende kamer. Maar het ging helemaal goed, ze sliep zelfs tot 6 uur 's ochtends, terwijl we daarvoor elkaar eerder wakker maakten. Toen probeerden we het thuis ook. Onze co-sleeper heeft nog een paar maanden naast mij gestaan, voor het geval dat, maar hij is inmiddels allang weg. Het gaat super zo. Zodra zij 's ochtends wakker wordt, komt ze nog even bij ons in bed liggen en hebben we alsnog een fijn momentje. Dus ik zou zeggen, gewoon proberen. Gaat het niet, vanuit jouw of zijn kant, kan je altijd weer terug.