8 Reacties
2 weken geleden
Mijn dochter van 2 mei drinkt ook vreselijk! Ze weegt ook niet zo veel en het cb wil steeds extra afspraken bij de arts daar om te monitoren. Word ik ook een beetje gek van, want ik probeer van alles, maar niets werkt en eat heeft het voor nut om steeds daar te zitten. Als ze tips hebben graag, maar zo werkt het niet.
Nu met tandjes die doorkomen helemaal ellende. De hapjes weigert ze nu ook steeds vaker. Ik proheer nu toch van alles erin te krijgen. Ik start met fles melk. Die weigert ze al snel (soms meteen, anders na 40-80 ml). Dan maak ik er pap van (1x per dag). Of een fruit/groentehap met melk erdoor (ook 1x p.d.) en nu sinds 2 dagen ook brood geïntroduceerd met melk eroverheen (soort broodpap). Evt. Druppeltje olie bij dingen voor de ontlasting. Pap wissel ik rijst en lichte granen.
Wat je nog kan proberen, wat hier tijdelijk wel eens helpt is een andere flesspeen. Kan echt wereld van verschil zijn (tijdelijk).
2 weken geleden
De mijne van 4 juni dronk eerst super goed en nu weer heel slecht. Ze dronk eerst 6x 150 en nu denk ik 8x 90 😅We zitten telkens in golven ik vind het ook erg frustrerend hoor. Zolang ze goed groeit en vrolijk is maak ik me er niet zo druk om en nu ze hapjes krijgt probeer ik zoveel mogelijk voedingsstoffen en kcal daaruit te halen
2 weken geleden
Reactie op Denizli20
De mijne van 4 juni dronk eerst super goed en nu weer heel slecht. Ze dronk ...
Jaa ik probeer ook hapjes te geven maar daar had hij vandaag ook niet zoveel zin in. Duwt weer veel naar buiten steeds 😣. Zolang die plasluiers maar goed blijven. Tot nu toe gelukkig wel
2 weken geleden
Reactie op c-flore
Mijn dochter van 2 mei drinkt ook vreselijk! Ze weegt ook niet zo veel en h ...
Wij hebben al flesspeen fase 3 erop zitten. Ik hoop dat dit nu even komt door tandjes. Je weet ook gewoon niet wat de reden is. Ja hij heeft voor vandaag nog maar 440 op 😣. Wordt er weer 2 keer uit vannacht ben ik bang 🥲😂
2 weken geleden
Herkenbaar van onze eigen zoon van 25-4 en dus 7
maanden.
Krijgt 5x150 aangeboden maar laat regelmatig 60-100 cc staan per voeding.
Krijgt overigens neocate ivm koemelkallergie.
Je kunt er niks tegen doen helaas, teveel pushen zorgt voor een aversie tegen eten maar je wilt er wel
voldoende voeding inhebben.
Ik hou me gewoon aan vaste voedingstijden (hij komt sowieso niet eerder voor voeding en vind na 5-5,5 uur een voeding ook allemaal wel best) en komt hij eerder (wat uitOnderlijk is) krijgt hij eerder een fles
5 dagen geleden
Reactie op Mjkfk
Onze dochter van 21-05 kon eerst makkelijk 1000ml naar binnen werken, maar ...
Kan me voorstellen dat je dat vervelend vindt dat het ineens zoveel minder is. Wel begreep ik dat ze richting 6-7 mnd minder melk nodig hebben. Een liter zou voor een baby van 7 maanden teveel zijn, begreep ik. Jouwe is 6 mnd, weet niet precies hoe dat zit. Het gaat op een gegeven moment niet meer op gewicht de formule. Heb je het al mrt cb besproken? Hoe is zijn groei?
gisteren
Reactie op c-flore
Kan me voorstellen dat je dat vervelend vindt dat het ineens zoveel minder ...
Groei liep laatste keer bij cb goed. Gewoon volgens lijn. CB gaf aan dat ik gewoon bv op verzoek moest geven en dat het dan gewoon goed zit. Ik geef altijd grotere flessen (afgekolfd)dan ze op kan zodat ik goed zie hoeveel ze nou per keer wilt. Het gaat nu wel weer wat beter en drinkt nu richting de 850 ml per dag naast een fruitsnack en groente stukjes