4 Reacties

20 dagen geleden

Ik heb dit op mijn lichaam.. ik ben inderdaad bang voor eczeem maar het zijn allemaal losse plekjes dus daar lijkt het dan weer niet op? Ik gebruik zelf de gezichtsproducten van Cenzaa (crystal orange cleanser), helpt bij mij erg goed. Daarnaast de huid s ochtends en ‘s avonds goed reinigen.

20 dagen geleden

Hier ook slechte huid sinds de zwangerschap, ik alles van cerave gekocht en ik moet zeggen de resultaten zijn echt goed. Minder puistjes en roodheid. In de ochtend en avond goed blijven wassen en insmeren.. De lijn van la roche posay is ook heel fijn. Die gebruik ik voor mijn dochter, ze had als baby muntjes eczeem en die creme heeft goed geholpen.

20 dagen geleden

Tijdens je zwangerschap veranderd je huid onder invloed van hormonen. Als je al gevoelig bent voor eczeem kan dit juist verergeren. Ik heb dit tijdens mijn vorige zwangerschap gehad, dit was echt extreem en met een intensieve behandeling met oa lichttherapie pas onder controle. Ik heb dan ook al mijn hele leven eczeem en klachten rondom ernstige allergie. Ik wil je natuurlijk niet bang maken. Tot nu toe lijkt het deze zwangerschap heel erg mee te vallen. Wel is het belangrijk om je huid goed vet te houden dus vette crème zonder parfum te gebruiken en ook van binnen goed voor je huid te zorgen door gezond te eten en voldoende te drinken. Het kan ook zo maar weer minder worden. Het is ook de tijd van het jaar dat je huid droger wordt doordat je in huis de verwarming aanzet etc.

19 dagen geleden

Jaa mijn gezicht zit ook onder het eczeem, altijd al wel last gehad van droge/gevoelige huid en eczeem maar nu met hormonen en de kou is het een stuk erger geworden. Een goede morsturizer kan helpen om het te verminderen.