15 Reacties
4 dagen geleden
Geen tips, helaas wel herkenning. Tot hij 5,5 maand oud was sliep hij heel goed, van 22:00 tot 7:00 ongeveer. Hier kwam met 5,5 maand 3:00 bij en daarna ook nog om 5:30 momenteel komt hij al een paar nachten op rij elke 1,5 uur. Mijn man krijgt hem dan ook niet getroost. Hij is dan echt overstuur aan het schreeuwen, borstvoeding helpt niet, terwijl het gisteren wel nog werkte. Elke dag moeten we nieuwe tructjes uitvinden om hem weer in slaap te krijgen.
Hij is nu net in slaap gevallen door de “calming rain and piano” afspeellijst van Spotify.
Ben benieuwd wanneer hij nu wakker gaat worden.
Ons zoontje is van 19 mei, dus ook bijna 7 maanden. Hopelijk zitten onze kindjes snel (weer) in een fijn ritme
4 dagen geleden
Reactie op EA150425
Wat evt zou kunnen helpen is de laatste voeding veranderen in een fles met ...
Sorry maar dit is echt bijzonder slecht advies. Kindjes slapen niet langer of dieper door kunstvoeding, dat is echt een fabel. Daarbij helpt het echt niks om tegen een moeder die borstvoeding geeft te gaan zeggen dat ze maar kunstvoeding moet gaan geven. Daarmee help je de melkproductie om zeep en breng je een hoop onzekerheid over dat de melk die de moeder maakt niet goed zou zijn voor de baby. Lees je alsjeblieft eerst in voordat je dit soort rare dingen gaat zeggen.
@Maddie95
Wat lastig zeg, het klinkt inderdaad heel zwaar. Ik herken je gevoel helemaal, van dat je de enige bent die je kindje weer kan kalmeren of in slaap kan krijgen. Hier geldt dat ook. Borstvoeding is prachtig maar soms ook echt pittig dat je dan als moeder vaker aan de bak moet 's nachts.
Is er misschien iets te regelen dat je overdag wat meer rust kunt pakken? Een extra dagje vrij nemen op een dag dat je kindje bij de opvang/oppas is? Misschien helpt het om je mindset iets om proberen te buigen: je kindje is maar heel kort zo klein, en het is ook heel bijzonder en heeft iets knus dat je zo dichtbij hem kan zijn en hem die geborgenheid kan bieden als hij je zo nodig heeft. Over een paar jaar verlang je terug naar die nachtelijke momentjes dat je samen wakker bent terwijl de rest van de wereld slaapt. Ja het is echt pittig maar je doet het fantastisch goed en ook dit is een fase, het wordt echt weer lichter ❤️
4 dagen geleden
Reactie op EA150425
Wat evt zou kunnen helpen is de laatste voeding veranderen in een fles met ...
Lief dat je meedenkt, maar helaas is dit vaker een fabel dan een feit. Ik weet ook niet of het effectief honger is.. mijn productie lijkt tot nu toe goed (het is mijn 2e kindje en heb mijn 1e tot zijn 3j gevoed). Ik herken de onrust en geloof dat er meer aan de hand is (nasleep verkoudheid/beginnende verlatingsangst/groeisprong of slaapregressie). Ik heb niets tegen kunstvoeding maar ik wil dit liever niet geven zolang het niet nodig is, ook om mijn productie natuurlijk te sparen. Ik heb niet het idee dat hij hongerig is, maar ik wil dus zeker eerst andere zaken uitsluiten.
4 dagen geleden
Reactie op Laulau1987
Sorry maar dit is echt bijzonder slecht advies. Kindjes slapen niet langer ...
Bedankt voor je lieve bericht! Helaas voor het moment niet echt, heb nog een 3j rondlopen en ik werk 4 dagen. Op mijn "rustdag" is de jongste bij me. Als ik de kans heb, slaap ik wel even een uurtje mee. En mindsetwise probeer ik het zeker, maar er nu al zo lang inzitten maakt het de laatste tijd echt moeilijker en moeilijker om positief ernaar te kijken. Zeker vanavond, de avond begon goed, tot hij elke 45min wakker werd en zelfs van 21u30 tot 23u30 wakker was.. en ogen waren wijd open. Op zo'n moment verlies ik mijn geduld, zeker omdat ik weet dat ik er daarna nog tig keer uit moet. En nogmaals, er 2-3x uitmoeten is niet erg (oudste was ook geen goede slaper tot 2j) maar nu is het wel echt extreem qua hoeveelheid wakker worden. Hoop dat het snel verbeterd.. denk dat ik vooral ff herkenning zoek en de frustratie van me af wilde schrijven. 🥰
4 dagen geleden
Reactie op Maddie95
Bedankt voor je lieve bericht! Helaas voor het moment niet echt, heb nog ee ...
Voor mij is het ook herkenbaar dat onze dochter vaak alleen rustig wordt bij mij. Of mijn partner heeft er soms ook het geduld niet voor. En daarnaast ben ik ook altijd de eerste die wakker is als er een kind huilt en je daardoor toch steeds uit je slaap wordt gehaald. Hier ook nog een kindje van 3 rondlopen die niet meer slaapt overdag, dus ik herken ook dat je nooit een moment hebt dat je even kan bijtanken. Mijn wallen zijn inmiddels bijna zwart 😂.
Wij hebben in principe wel de afspraak dat we om de nacht de nacht pakken. Ik zit eraan te denken om oordopjes voor de nacht te gaan gebruiken en dan bijv. op zolder o.i.d. te liggen zodat ik ook niet toch wakker word als het niet mijn nacht is. Misschien dat dat voor mijn eigen rust helpt.
Ohja en die nachten missen als ze straks groot zijn? Nooit 😂. Ik was zo blij toen onze zoon bijna 3 werd eindelijk goed begon door te slapen.
4 dagen geleden
Hier precies hetzelfde, baby van 14 mei! Inmiddels zelfs ook weer de hele avond wakker en dus bij ons aan het liggen.. lijkt ook wel alsof ze last heeft van haar buikje, de hele tijd drukken en al dagen niet gepoept..
4 dagen geleden
Reactie op Laulau1987
Sorry maar dit is echt bijzonder slecht advies. Kindjes slapen niet langer ...
Ik geef het advies puur uit eigen ervaring. Ik ben absoluut pro borstvoeding! Maar mijn dochtertje sliep de nacht beter door met kunstvoeding. De laatste voeding kolfde ik, zodat mijn productie normaal bleef. Dus niet zo snel oordelen..
4 dagen geleden
Bij onze oudste had ik dit ook, het brak me op!! Iedere keer uit bed, zelf ook wakker etc…
De jongste (7mnd) slaapt nu bij mij in bed. Ik leg m lekker aan de borst als hij honger heeft en dan slapen we samen verder. Zo maken we in ieder geval uren, en ben je niet steeds met troosten bezig. Mijn man slaapt nu boven op zolder en we vinden het allemaal heerlijk, iedereen komt aan zijn uurtjes.
Dutjes probeer ik ook soms overdag te doen. Regelmatig met kinderbedtijd mee naar bed om 20.00. En in het weekend slaap ik bijv ‘uit’ want dan pakt mijn man beide kinderen mee naar beneden vanaf 06.00 bijvoorbeeld. Misschien kun je daar iets mee.
Tuurlijk geeft dit niet de slaapkwaliteit die je had ‘zonder kinderen’, maar goed dat is ook nog even niet aan de orde. De oudste (4jr) slaapt trouwens gewoon hele nachten van 20.00-07.30 dus t komt echt wel weer goed.
Ik wens je heel veel liefde en rust. Het is soms zoooo zwaar en pittig. En toch is er echt weer een periode dat het beter gaat worden, kies voor oplossingen die voor jullie werken!
3 dagen geleden
Reactie op EchtePrism368379
Hier precies hetzelfde, baby van 14 mei! Inmiddels zelfs ook weer de hele a ...
Dit hadden wij ook en heb hem toen een druppel olijfolie door z’n hapje gegeven en we kregen die nacht 3 poep luiers! Hij slaapt er niet echt beter door maar in ieder geval niet meer dat gepers en moeilijke gepoep
3 dagen geleden
Hier ook drama, sinds hij koorts had 2 weken geleden en toen twee nachten bij ons heeft geslapen is alles overhoop. Hij leert ook echt rollen nu en volgens mij komen er tandjes. Maar hij wordt tot middernacht elk uur wakker (na een cyclus) of vaker. Soms pakt hij daarna een langer blok, dus hij kan het koppelen wel gewoon. Maar dan gewoon weer elk uur wakker.
Ik ben echt de wanhoop nabij, we slapen bijna niet meer en ik weet vooral niet wat ik eraan moet doen.
We hebben Nunki laken al lang, daar sliep hij tot 4 maanden top op. Nu gaan we white noise proberen.
3 dagen geleden
Reactie op Maddie95
Bedankt voor je lieve bericht! Helaas voor het moment niet echt, heb nog ee ...
Ja daarom opperde ik om een keer een dag vrij te nemen op je werk, zodat je gewoon lekker thuis kan bijtanken. Ik heb dit een tijdje iedere maand 1 dag gedaan. Kost je dan wel wat vakantiedagen maar ik vond het het echt waard omdat ik iedere maand zo'n dag had waar ik echt ff naar uit kon kijken.
3 dagen geleden
Reactie op EA150425
Ik geef het advies puur uit eigen ervaring. Ik ben absoluut pro borstvoedin ...
Mijn 3 kindjes ook allemaal betere slaap op kunstvoeding. Ik ben enorm pro borstvoeding. Maar ik ben ook eerlijk dat het vanuit mijn eigen ervaring in ieder geval duidelijk was dat ze hier echt beter sliepen op kunstvoeding. Mijn jongste is nu 7,5 maand en ik ben net 2 weken gestopt met borstvoeding omdat mijn productie het gewoon niet meer kon bijbenen vanaf 4 maanden al en we sliepen daardoor ook barslecht.