9 Reacties

één maand geleden

Snellere hartslag/ hartkloppingen zijn ‘normaal’ je lichaam pompt meer bloed rond zeker als je verder bent, ik had het bij mijn vorige zwangerschap ook wel in 2e trimester en lang aanhoudend / heftige hartkloppingen in rust . Later werd me verteld wel de Hap de bellen als advies, Heb via HA een kastje meegekregen om mijn hartslag te monitoren maar dat was een paar weken later (veel gereserveerd) en toen was het weer gezakt, Dus Het hoort erbij tenzij het zo heftig voelt/ je twijfels hebt dan kan je altijd ha / hap bellen.

één maand geleden

Ja hier ook, kan het met mijn horloge goed in de gaten houden. Bij mij begon de hogere hartslag rond 3+3 en is in rust ongeveer 7 spm hoger. Ik heb vorige maand een miskraam gehad en zodra ik het vruchtje kwijt was was mijn hartslag weer ‘normaal’, heel bijzonder om dat zo te zien

één maand geleden

Het is mn tweede zwangerschap. En bij de eerste eigenlijk niet zo erg ervaren

één maand geleden

Bij beide zwangerschappen hogere hartslag gehad. Je hart moet harder werken om al het extra bloed dat wordt aangemaakt rond te pompen etc

één maand geleden

Reactie op Faysel

Bij beide zwangerschappen hogere hartslag gehad. Je hart moet harder werken ...
Ook dat ie soms hoog is in rust??

één maand geleden

Wat noem je hoog? Normaal 60-70 in rust en nu 80-90? Dat is normaal. Gemiddelde rust hartslag is bij zwangerschap over het algemeen wel wat hoger ja. Maar als je in rust met een hartslag van 130 zit is het een ander verhaal en heb je misschien iets onder de leden qua griepje ofzo. Je weerstand is namelijk ook lager nu. Dat heb ik ook gehad de eerste zwangerschap. Toen ik me beter voelde zakte hij weer wat maar wel altijd hoger dan wanneer ik niet zwanger ben. Ook kan spanning een rol spelen omdat je net weet dat je zwanger bent en dat wat onzekerheden kan geven omdat er dingen in je leven en je lijf gaan veranderen. Komt vast goed🤗 Mocht je je erge zorgen maken kun je altijd je verloskundige bellen.

één maand geleden

Reactie op Faysel

Wat noem je hoog? Normaal 60-70 in rust en nu 80-90? Dat is normaal. Gemidd ...
Ik heb normaal eigenlijk een hartslag van 99 dat is een normale hartslag van mij, ( ben ietswat steviger) Ik heb soms uitschieters naar 130 en voel m dan ook heel erg in/op mn borst bonzen. Hele erge zorgen heb ik niet, maar ga dit wel even aankaarten bij de verloskundige bij de eerste afspraak. Heb idd ook aardig wat spanning in mij, omdat 1 oktober pas de eerste echo is en ik over het algemeen alles vaak heel spannend vind. Bedankt voor je antwoord🥰

één maand geleden

Reactie op Pinkstarlady

Ik heb normaal eigenlijk een hartslag van 99 dat is een normale hartslag va ...
Met name als iets wat langer duurt wordt ik erg zenuwachtig haha

één maand geleden

Reactie op Pinkstarlady

Ik heb normaal eigenlijk een hartslag van 99 dat is een normale hartslag va ...
Ah ja, ik heb van mezelf ook een iets hogere hartslag 70-85 en nu vrijwel standaard 85-100. Maar dat is overdag. Snachts wordt hij wel rustiger. Spanning doet echt veel met je lijf hoor, niet onderschatten