21 Reacties

19 dagen geleden

Die onbevangen overspannenheid ga je niet terugkrijgen ben ik bang. Maar met een kloppend hartje heb je al een hele stap gezet! De angst zou zelfs minder mogen worden op dat punt, en met elke dag door voorbij gaat ben je weer dichter bij een mooie afloop. Je bent gewoon goed bezig! Voor mij helpt het vooral om afleiding te zoeken (en dus ook niet al te veel op deze app te zitten, oei oei). Lekker prutsen aan iets creatiefs of een rondje stad met een vriendin. Bij guur weer is een boek of film (over iets heeeel anders) ook nooit verkeerd. Probeer niet te veel over de pijntjes na te denken, ze kunnen zelfs een goed teken zijn zei de verloskundige tegen mij! Helpt het je om te weten dat ik na drie keer dikke pech (dus miskramen) nu een heerlijk, vrolijk en vooral gezond mannetje rond heb lopen? En dat ik met mijn huidige zwangerschap ook een goede votaliteitsecho had? Als ik het kan, kan jij het zeker ook!!

19 dagen geleden

He Eline, Ik herken je angst. Ik heb momenteel wel hetzelfde na een ma en een stilgeboorte. Ik krijg mijn hoofd niet 100% rustig, maar wat mij wel helpt is veel praten (met m'n therapeute), alle kleine mijlpalen vieren die je hebt behaald en telkens toeleven naar de volgende mijlpaal. Met welk termijn heb jij je miskramen gehad? Want wellicht wordt het al lichter voor je als je straks dat termijn voorbij bent. Dat idee is in ieder geval wel iets waar ik me erg aan vasthou. Succes!

19 dagen geleden

Ik herken het ook helemaal.. na 3 miskramen voel ik me gek genoeg niet echt blij om weer zwanger te zijn. Vooral spanning om weer iets te verliezen. En tuurlijk hopen we heeel erg dat het goed is en dat we er daarna dan van kunnen gaan genieten. Mij helpt het om heel erg met de dag te leven, niet te veel vooruit te denken. En inderdaad afleiding zoeken en ook even extra aan jezelf denken..

18 dagen geleden

Reactie op YayaB

Die onbevangen overspannenheid ga je niet terugkrijgen ben ik bang. Maar me ...
Heel erg bedankt voor je reactie ! Doet mij goed 😊 ik zoek al veel afleiding en de app heb ik niet zo veel geopend omdat de informatie in de eerste weken telkens het zelfde is en ik dan telkens denk… heb ik al gelezen 😅

18 dagen geleden

Reactie op Emmy W

He Eline, Ik herken je angst. Ik heb momenteel wel hetzelfde na een ma en ...
Hoi Emmy, bedankt voor je berichtje. We hebben ook echt gevierd dat we een hartslag zagen. Dat was echt een lichtpunt al. Ik denk dat ik zelf meer “rust” heb als ik het met de volgende controle weer zie. Dus met de 10 weken. Ik merk dat ik daar naar toe leef. Ik vind het alleen ook spannend want de vorige keren moest ik elke week terug komen omdat het dus niet goed ging. En nu zei ze, het ziet er goed uit komen gewoon met 10 weken pas. Dus moet daar dan ook op vertrouwen

18 dagen geleden

Reactie op Lielalou

Ik herken het ook helemaal.. na 3 miskramen voel ik me gek genoeg niet echt ...
Bedankt voor je reactie. Die spanning en hoop heb ik ook heel erg. En ik probeer nu elke dag ook te kijken naar , zie je vandaag weer goed gegaan.

18 dagen geleden

Hi Eline, Ik herken het ook helemaal! En eigenlijk ook fijn om te lezen dat ik/we niet de enige zijn. Ik ben na een heel lange nasleep na een jaar weer zwanger geworden, maar had nooit gedacht dat ik zo bang zou zijn. Iedere minuut denk ik: gaat het nu mis? Begin ik nu met bloeden als ik naar t toilet ga? Waarom zou het nu wel goed gaan? Ik hoorde gister dat na een goede eerste echo, de kans op een miskraam nog "Maar 2 a 3 procent was".. ik probeer dat als iets positiefs te zien. Maar snap dat al die pijties, steekjes en krampjes je helemaal gek maken. Kan je er niet bij helpen maar ik snap je wel helemaal!

18 dagen geleden

Reactie op elinetjuh

Hoi Emmy, bedankt voor je berichtje. We hebben ook echt gevierd dat we een ...
Ja dat vertrouwen hebben is moeilijk. Is dat ook waarom je je zwangerschap nog niet aan je profiel hebt toegevoegd? Want dat snap ik dan ook wel weer. Maar voor nu; toeleven naar de volgende echo en vertrouwen dat de verloskundige 'gewoon' gelijk heeft en dat het er 'gewoon' goed uit ziet. En als dat niet lukt dan heb je hier mooi de ruimte gecreëerd om er over te praten, want ik denk eigenlijk dat we dat allemaal wel een beetje nodig hebben.

18 dagen geleden

Reactie op Fleurtjedws

Hi Eline, Ik herken het ook helemaal! En eigenlijk ook fijn om te lezen d ...
Hoi Fleur. Dat gevoel herken ik heel goed. Ik ben vanochtend wakker geworden met buikpijn. Vooral aan de rechterkant. En dan gaat het alle kanten op. En door het piekeren nog meer buikpijn. Dus vandaag veel afleiding aan het zoeken. Ook naar de wc gaan en opgelucht zijn dat er telkens geen bloed is is heel herkenbaar. En je hebt gelijk het is een fijn idee dat meerdere het herkennen en meemaken.

18 dagen geleden

Reactie op Emmy W

Ja dat vertrouwen hebben is moeilijk. Is dat ook waarom je je zwangerschap ...
Hoi Emmy, ik heb hem wel toegevoegd maar mijn account is alleen zichtbaar voor mijzelf. Ik gebruik het echt als een zwangerschapsdagboek voor mijzelf om alles in bij te houden ☺️

18 dagen geleden

Reactie op elinetjuh

Hoi Emmy, ik heb hem wel toegevoegd maar mijn account is alleen zichtbaar v ...
Oh ja, dat kan natuurlijk ook. Helemaal niet bij stilgestaan. (Heb eigenlijk ook geen idee hoe open of gesloten mijn profiel is)

18 dagen geleden

Hi Eline! Ik begrijp je helemaal! Ik dacht dat ik mijn hoofd redelijk koel kon houden nadat we afgelopen woensdag met 6+4 tijdens de tweede echo een kloppend hartje zagen maar toch niet echt. In januari begon ik met 7 weken te bloeden en dat werd een miskraam. Vandaag ben ik 7+0 en ik begon weer te bloeden maar erger dan in januari. De moed zonk me in de schoenen en ik was zo verdrietig vanochtend. Mijn VK was toevallig in de praktijk om iemand te strippen dus ik mocht gelukkig langs. Ze zag een bloeding op de echo maar niet van het kindje en het hartje klopt nog gelukkig. Los van het feit dat ik nog nergens van heb kunnen genieten de afgelopen weken moet ik ergens ook rouwen om het feit dat deze zwangerschap niet zo zorgeloos is zoals bij mijn dochter (waar ik geen seconde bang was en heel erg genoot van de zwangerschap). De VK zei dat ik als ik dat wil elke week mag langskomen voor een echo tot ik me zekerder voel en dat emotioneerde me nog meer. Ik hoop dat het me lukt om te wachten tot de termijnecho over 3 weken. Wat mij helpt is elke keer benoemen dat ik angst voel en het uitspreken naar mijn man. En accepteren dat ik nu eenmaal onzeker ben momenteel. Dan voelt het toch een stukje minder heftig elke keer

18 dagen geleden

Hoi Eline, Ik kan me ook indenken hoe jij je voelt. Ik heb zelf in januari 2023 een mk gehad, toen met mijn echo van 8 weken toen al bijna 1,5 week teruggezegd. Daarna begon bloedverlies en bleek dat het foute boel was. Na bijna 2 jaa nu bijna 7 weken en maandag de eerste echo. Superspannend, want ik heb sinds gisteren last van bruine afscheiding. Dat had ik de vorige keer niet.

16 dagen geleden

Heel herkenbaar en snap precies hoe je je voelt. In december 2023 kregen we met de termijnecho te horen dat het hartje een week eerder was gestopt met kloppen. Een MA die met medicatie uiteindelijk vrij snel loskwam. In juni vlak voor de eerste echo bloedverlies en een miskraam. Nu voor de 3e keer zwanger en zou rond de 9 weken moeten zijn. Morgen de eerste echo. Ik heb het best lang uitgesteld omdat ik bang ben dat we weer slecht nieuws krijgen. Heel spannend dus weer..

11 dagen geleden

Reactie op himan

Hi Eline! Ik begrijp je helemaal! Ik dacht dat ik mijn hoofd redelijk koel ...
Hoi Himan, wat een geluk om te horen dat de bloeding van iets anders kwam en dat ze zo fijn meedenken dat als je een extra echo wilt je gewoon langs mag komen. Wel goed dat je het ook bespreekt met je man. Ik hoop voor je dat alles goed blijft lopen deze keer !

11 dagen geleden

Reactie op K126

Heel herkenbaar en snap precies hoe je je voelt. In december 2023 kregen w ...
Heel herkenbaar ook jou verhaal. Ik moet bekennen hebben dan met 7 weken zwangerschap echo gehad, maar ik kan voor mijn gevoel pas weer rustig adem halen als ik het hartje met 10 weken nog een keer zie kloppen. Al zijn de zwangerschapskwaaltjes nu wel zo erg dat ik er ook wel een beetje meer in durf te geloven.

11 dagen geleden

Reactie op elinetjuh

Hoi Himan, wat een geluk om te horen dat de bloeding van iets anders kwam e ...
Eline! Dit wil je niet horen maar miskraam nummer 2 in een jaar is een feit. Bloeden werd meer en woensdag ook met kramp en stolsels. Er stond al een echo die avond gepland maar tevergeefs. Ik zag het vruchtje 2 uur daarvoor in mijn maandverband. Ik ga het weer proberen maar zorgeloos wordt het natuurlijk nooit meer. Succes met je zwangerschap en blijf vertrouwen houden❤️

10 dagen geleden

Herkenbaar. Zolang ik symptomen merk is het goed, maar zodra 1 dag de symptomen minder zijn krijg ik ook lichte stress. We hebben inmiddels met 8 weken een heel gezond embryo gezien met een kloppend hartje, dit heeft me wel wat meer rust gegeven.

10 dagen geleden

Reactie op himan

Eline! Dit wil je niet horen maar miskraam nummer 2 in een jaar is een feit ...
Wauw Himan, wat heftig. Maar wat klink jij sterk en positief 💪 Ik duim oprecht dat jullie snel een kindje in jullie armen kunnen sluiten. Nu wens ik je eerst veel liefde van je omgeving toe.

10 dagen geleden

Reactie op iiiertje

Herkenbaar. Zolang ik symptomen merk is het goed, maar zodra 1 dag de sympt ...
Dit is zo herkenbaar. Maar heb heel weinig symptomen. Gisteren was ik misselijk en had ik een dag geen bruinverlies en was ik zo blij. Vandaag weer bruinverlies en buikpijn en zie ik het weer heel somber in. Vandaag 8+1, vorige zwangerschap 2 jaar geleden werd een MK met 8+2. De spanning zit hoog.