6 Reacties

2 weken geleden

Hoi hoi, Wij deden in de ochtend fruit geven en dat 3 dagen hetzelfde en in middag rond 16.30 avond hapjes ook 3 dagen hetzelfde. Het is belangrijk om ook de allergie mee te nemen van jou vriend. Als dit om noten gaat. Wij deden in elke hapje een klein beetje 100% pindakaas in de voeding. Het ligt aan de hapjes die je geeft. Als het met avond hapjes begint zou ik hem in de middag zetten inplaats van de ochtend

2 weken geleden

Ik weet niet wat de kleintjes methode is, maar wou zelf ook niet te snel beginnen. We zijn vorige week begonnen met wortel en hebben 5 dagen hetzelfde gegeven. Hij lijkt het wel leuk te vinden. Wij geven vaak in de middag, na een voeding de hapjes. Hij zit dan bij 1 van ons op schoot, omdat hij ook nog niet zelfstandig kan zitten. Hij vind vooral het spelen met de lepel leuk haha. Ik zou steeds 1 smaak meerdere dagen geven, daarna fruit en daarna pas smaken samen voegen. Alles op zn eigen tempo :)
Wij zijn begonnen met kleintjes/rapley methode. Kindje kan nog niet helemaal zelfstandig zitten maar houdt zijn rug wel recht als wij hem op schoot hebben en zag zijn interesse in eten dus op gevoel toch vast begonnen en dan met hem op schoot dus. We bieden pindakaas nu een paar dagen aan door een heel klein beetje te mengen met water en van onze vinger of zijn eigen vinger af te laten likken. Moment van de dag let ik niet zo op, geef ook borstvoeding op verzoek en bied net wat aan als het uitkomt maar niet net na of net voor een voeding. We hebben tot nu toe 3 dagen achtereen hetzelfde aangeboden en dan gewisseld. En alleen nog maar groenten, nog geen fruit. Broccoli, bloemkool, pompoen nu gehad. Hij vindt het vooral leuk aan te voelen maar als er een stukje in zijn mond komt is hij zo onder de indruk dat hij het uitspuugt, komt vanzelf. De smaak van pindakaas is hij wel al meteen dol op!

2 weken geleden

Ik las over de pindakaas of notenpasta, dat je die moet zelf in de mond van je kindje doen, dus hij moet die niet op zijn vingers krijgen. https://www.oudersvannu.nl/voor-ouders/zo-voorkom-je-voedselallergie-geef-je-baby-pindakaas-en-ei-voordat-hij-acht-maanden-is~3b562e7

vorige week

Reactie op EffectievePier546056

Ik las over de pindakaas of notenpasta, dat je die moet zelf in de mond van ...
Dank je voor de tip!

Reactie op EffectievePier546056

Ik las over de pindakaas of notenpasta, dat je die moet zelf in de mond van ...
Dit valt wel mee hoor. Dit is alleen als je baby eczeemplekken heeft waar pinda-eiwit via de kapotte huid zou kunnen binnendringen. Als de huid gewoon in tact is mag het de pindakaas gewoon aanraken