Hoi, ik heb vaak als ik s’avonds in bed lig stekende buikpijn door mijn hele buik heen. (Dus zelfs ook bovenbuik) mijn buik voelt dan ook heel erg opgezwollen. Ik ben nu 6 weken zwanger, herkent iemand dit of weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Er is mij verteld dat dit er bij hoort! Je baarmoeder is aan het groeien en hierbij kan je al vroeg last krijgen van bandenpijn zoals steken in je buik maar soms ook krampjes. Als je je zorgen maakt kan je altijd even de verloskundige bellen en het aangeven maar komt goed! 🫶🏻
De buikpijn die jij beschrijft klinkt voor mij als steken van de darmen. Door alle hormonen vertraagd onze spijsvertering en blijft alles wat langer in onze darmen zitten, incl. lucht. Dit geeft tegen de avond meestal dat vervelende opgeblazen en stekende gevoel. Bandenpijn zit zo vroeg in de zwangerschap nog enkel in de onderbuik.
Klinkt voor mij ook als darmen. Je hoeft niet perse obstipatie te hebben, maar het kan wel zijn dat je minder en daarom wat vaker ontlasting hebt per keer.