30 Reacties
vorige maand
Toevallig laatst een consult gehad bij een slaapcoach over zo een zelfde situatie.
Ik kreeg als tip om de methode shushpat toe te gaan passen. Haar aan de borst te laten drinken en tegelijkertijd die methode en dan steeds wat eerder van de borst af halen, waardoor ze uiteindelijk met alleen "shusen" in slaap valt.
Dit kan je uiteindelijk weer afbouwen naar alleen in het bedje nog even shusen.
vorige maand
Ik volg.. zelfde hier, behalve dat we nog geen nacht doorslapen hebben gehad ;)
vorige maand
Hetzelfde hier ook. En elke keer als we een beetje gewerkt hebben aan in slaap vallen door wiegen of iets anders snachts. Dan heeft ze buikpijn of iets, en is ze overstressed dat niks behalve de borst haar weer kalm maakt en we weer bij begin af aan zijn.
We zijn makkel6w uur met haar bezig als we de borst weigeren. Omdat ze zich gewoonweg zelf wakker houd. Waardoor ze weer oververmo6raakt en dan weer super kort slaapt.
vorige maand
Reactie op tenetennba
Hetzelfde hier ook. En elke keer als we een beetje gewerkt hebben aan in sl ...
* makkelijk 2 uur met haar bezig
vorige maand
Reactie op Sunn1234
Toevallig laatst een consult gehad bij een slaapcoach over zo een zelfde si ...
Oh dat lijkt wel interessant ja. Ik hoop dat het werkt
vorige maand
Reactie op Feam
Ik herken me helemaal in je verhaal. Hij komt ook steeds vaker in de nacht. ...
Hier ook ontstaan na slaapregressie en verkoudheid . Ineens wel 20 keer wakker in de nacht. Een goede nacht is nu “maar” 10 keer wakker. Sinds kort maar bij ons in bed genomen want anders slaap/rust ik helemaal niet meer.
vorige maand
Reactie op Feam
Hier ook ontstaan na slaapregressie en verkoudheid . Ineens wel 20 keer wak ...
Aah ja zo lastig he. Wel fijn wat herkenning. Heb jij het ook overdag?
Bij ons ligt ze ook in bed maar dat is al sinds de geboorte eigenlijk. Anders heb je inderdaad helemaal geen rust🥹 nu leg ik ze ook steeds gewoon aan de borst omdat ik niet zoveel zin in een strijd heb.
Ik vraag me ook oprecht af of het vanzelf over gaat die associatie.
vorige maand
Heel veel herkenning. Hebben dit al sinds de geboorte. Vond het eerst totaal geen probleem. Maar laatste tijd wordt ze nog vaker wakker, houd de tel niet eens bij. Ook, zoals je zegt, geen zin in de strijd 's nachts, dus geef altijd maar de borst, dan slaapt ze weer na een paar slokjes. Probeer soms wel om haar terug in slaap te krijgen door de 'ssh'sen en op haar kont/rug te slaan, maar als ik merk dat dat niet werkt, ga ik vaak snel over op de borst, omdat ze zich anders écht wakker maakt en we dan verder van huis zijn. Ben de laatste tijd me ook wel zorgen over aan het maken dat ik dit in stand houd. Heb toen ze een maand oud was ongeveer het boek Zachte nachten gelezen en haalde daar toen veel steun uit dat het allemaal wel goed komt, misschien moet ik die weer eens opnieuw lezen, kijken of ik daar wat nieuws uit kan halen voor deze situatie. Heb je dat boek al gelezen/geluisterd?
Snap dus helemaal wat je bedoelt, en helaas niet echt tips.
vorige maand
Reactie op Lente2025
Heel veel herkenning. Hebben dit al sinds de geboorte. Vond het eerst totaa ...
Nouuu precies dit!! Soms als ze diep slaapt het sssh wel eens maar dat is 9/10 keer ook niet helpend. En idd wat je zegt dan worden ze te wakker dus dan maar weer de borst en snel verder slapen.
Krijgt jouw man of iemand anders jou kindje wel eens in slaap? Of met veel moeite?
Boek heb ik wel eens van gehoord maar nog nooit gelezen inderdaad! Misschien wel eens een idee mocht het helpend zijn. Op en duur wil je toch gewoon naar zelfstandig slapen toe gaan en opzich vind ik het overdag niet zo erg maar een hele nacht doorslapen lijkt me wel weer erg fijn🫢
vorige maand
Reactie op Lisa_kusss
Nouuu precies dit!! Soms als ze diep slaapt het sssh wel eens maar dat is 9 ...
Ja ik vraag me ook af hoe nu verder! Ik ga savonds eigenlijk niet meer weg want mijn man krijgt hem ook niet stil. Behalve met avonddiensten dan moet ik wel maar dan huilt hij gerust een uur, dan breekt mn hart....
vorige maand
Voor mij ook heel herkenbaar. In het begin een heel goed slapertje maar toen moest ik hem vaker wakker maken in de nacht omdat hij niet voldoende bijkwam. In september kwam de 4maanden slaapregressie en sindsdien zijn dutjes en de nachten een ramp. Altijd krijsen bij het in bed leggen en hij slaapt max. 30 minuten overdag. ' s Nachts elke 2 uur wakker en afgelopen nachten zelfs elk uur. Ook hier enkel in slaap te krijgen aan de borst. Ik maak me wel wat zorgen omdat ik in januari terug moet beginnen werken.
vorige maand
Reactie op Lisa_kusss
Nouuu precies dit!! Soms als ze diep slaapt het sssh wel eens maar dat is 9 ...
Mijn vriend krijgt haar overdag meestal wel in slaap door met haar heen en weer te lopen, en kan dan na een tijdje met haar gaan zitten, maar niet weglopen. Overdag lijkt ze die slaap/borstassociatie niet zo te hebben. Maar kan totaal niet alleen slapen nog.
Maar in de nachten werkt echt alleen de borst helaas.
Ja heb precies hetzelfde, dat ik overdag ook niet zo erg vind, maar het 's nachts wel zwaar begin te vinden
vorige maand
Reactie op Lente2025
Mijn vriend krijgt haar overdag meestal wel in slaap door met haar heen en ...
Dat is wel fijn dat het iemand anders ook lukt maar wel met veel moeite ook dan.
Ik wacht nog op de gouden tip! Of weet iemand of het vanzelf over gaat?
vorige maand
Reactie op Niso
Voor mij ook heel herkenbaar. In het begin een heel goed slapertje maar toe ...
Pittig is dat dan hè. Slaap hij ook bij jullie in bed?
Lastig dat je moet gaan werken hopelijk vind je voor die tijd een oplossing🥹
vorige maand
Reactie op Lisa_kusss
Pittig is dat dan hè. Slaap hij ook bij jullie in bed?
Lastig dat je moet ...
Met momenten maar ik probeer hem bijna altijd terug in de cosleeper te leggen. Mijn vriend vindt dat mijn zoontje zich aanstelt en dat ik het probleem zelf gecreëerd heb door hem altijd de borst te geven.
vorige maand
Herkenbaar! Wij hadden dit met de oudste. Liefde van een moeder de cursus hielp hier veel! Vooral voor begrip bij mij. Zoon sliep bij ons in bed uiteindelijk en is vanzelf over gegaan. Werd steeds beter en rond 18 maanden echt doorgeslapen
vorige maand
Reactie op wasbeer007
Herkenbaar! Wij hadden dit met de oudste. Liefde van een moeder de cursus h ...
Heb je hem verder niet hoeven te slaaptrainen? En sliep hij wel bij anderen?