4 Reacties

23 dagen geleden

Je blhebt in nl recht op bij elkaar opgeteld 16 weken zwangerschaps/ bevalverlof daarbij kan je tenzij je zwangerschapsgerelateerd uitvalt kiezen tussen 4 tot 6 weken zwangerschapsverlof, in het geval je voor 4 weken zwangerschapsverlof kiest heb je nog 12 weken bevalverlof, in het geval je voor 6 weken zwangerschapsverlof kiest heb je nog 10 weken zwangerschapsverlof. Mocht je voor de verlofperiode uitvallen door zwangerschapsgereleteerde klachten ben je verplicht 6 weken zwangerschapsverlof te nemen. Is het lichamelijk mogelijk in jouw geval zou ik voor 4 weken zwangerschapsverlof kiezen, zo heb je 2 weken meer dus langer bevalverlof. Daarbij zou ik het meteen vertellen aan je werkgever, vanaf het moment dat jouw verlof ingaat hebben zij al geen financiële verplichtingen voor jouw, dat vangt het uwv op en zo heeft jouw werkgever ruim de tijd om vervanging voor jou te vinden. Mocht je contract tijdens de verlofperiode aflopen is dit geen enkel probleem ook dit vangt het uwv op. Mocht jouw contract voor het verlof aflopen is het weer een ander verhaal en moet je rekening gaan houden met een ww uitkering.

23 dagen geleden

Zelf zou ik aan je verlof volledige ouderschapsverlof plakken Dan kan je keuze nog vooruit schuiven Mocht je ziek worden enz heb je ook nog de mogelijkheid om een inkomen te hebben En je gehele verlof periode een inkomen Je verlof is vier of zes weken van te voren

23 dagen geleden

Reactie op doreenk

Zelf zou ik aan je verlof volledige ouderschapsverlof plakken Dan kan je k ...
Dit zou ik niet zo makkelijk doen: bij veel werkgevers geldt ‘Als je binnen 6 maanden of een jaar na het einde van het ouderschapsverlof ontslag neemt moet je je salaris welke gedurende je verlof is doorbetaald, terugbetalen’. Hier zitten wel per werkgever/branche verschillen in dus vraag dit van tevoren goed na bij HR.

23 dagen geleden

Al je verlof achter elkaar aanplakken. Heb je 25 weken vanuit het UWV. Daarna kan je nog je reguliere vakantieverlof inzetten. Als alle potjes op zijn, ontslag indienen.