6 Reacties

11 dagen geleden

striae is helaas genetisch bepaald, er is niks aan te doen.. met de tijd zal het vervagen na de zwangerschap

11 dagen geleden

Je kan je buik en borsten insmeren met een bellycream elke dag. Ik heb er eentje van Weleda. Volgens mijn moeder helpt het heel goed, maar misschien had ze geen aanleg voor striae.. maar kan sowieso geen kwaad :)

11 dagen geleden

Aanleg voor striae is genetisch, maar striae zijn gewoon scheurtjes van de huid omdat die snel groeit. Een goed gehydrateerde en gevoede huid is soepeler en scheurt daardoor minder snel. Geheel voorkomen kan misschien niet, maar jezelf verzorgen tijdens je zwangerschap door je in te smeren kan geen kwaad, voelt goed en help naar mijn idee zeker met je groeiende buik 🤰🏼 Zelf smeer ik de hele zwangerschap lekker met een fijne olie, ik gebruik nu de body oil van Loveli - poppy love

10 dagen geleden

Reactie op Sanne06092024

Je kan je buik en borsten insmeren met een bellycream elke dag. Ik heb er e ...
Dankjewel!

10 dagen geleden

Reactie op Femia007

Aanleg voor striae is genetisch, maar striae zijn gewoon scheurtjes van de ...
Dankjewel!

10 dagen geleden

Striae is genetisch en helaas niet meer terug te keren. Wel wordt het in verloop van de tijd lichter. Smeren helpt hier helaas niet tegen, dat blijft te oppervlakkig op de huid. De striae gebeurt in diepere lagen van de huid. Het enige wat een heel klein beetje kan helpen is om goed gehydrateerd te blijven, dus genoeg water te drinken. Daarnaast hoeft het niet te betekenen dat er heel veel bij gaat komen. Sommigen krijgen het gelijk in het begin en anderen een uurtje voor de bevalling.