10 Reacties

8 maanden geleden

Hier niet gedaan door de vele risico’s ik ben bevallen met keizersnede

8 maanden geleden

Waarom zijn veel mensen tegen? Mijn dochter lag ook in een onvolkomen stuit en wij kregen groen licht van de gynaecoloog om een vaginale stuitbevalling te proberen. Ik ben ingeleid bij iets meer dan 38 weken en alles verliep heel soepel waarna ze middels een stuitbevalling is geboren. Het was pittig, maar we hebben het als heel positief ervaren. Zorg dat je in een ziekenhuis bent met ervaring en dat je er zelf ook een goed gevoel over hebt.

8 maanden geleden

Ik heb voor een keizersnede gekozen na een versie en moxatherapie, wat allemaal niet het gewenste effect had. De kans dat er bij een vaginale bevalling bij stuitligging toch overgegaan wordt in een spoedkeizersnede is relatief groot. Het gaf mij meer rust om voor een keizersnede te gaan. Inmiddels is dat 4 weken geleden voor mij. De gynaecoloog gaf ons de keuze. Na veel wikken en wegen was dit voor ons het besluit. Uiteraard is het persoonlijk en moet je doen waar jij je goed bij voelt.

8 maanden geleden

Reactie op WelgemanierdeKomeet208892

Waarom zijn veel mensen tegen? Mijn dochter lag ook in een onvolkomen stuit ...
Veel mensen reageren negatief met meteen de suggestie van oh je zal wel voor een keizersnede gaan toch?? Merk dat dit me vooral onzeker maakt. Dus het is heel fijn om zo’n positief verhaal te horen! Was het bij jou de eerste? Dankjewel voor je verhaal!

8 maanden geleden

Hier ook afgelopen dinsdag bevallen met 39+2 van een stuitbaby. Ook lang getwijfeld maar wou absoluut geen keizersnede. Heb een zere vlotte bevalling gehad en kijk er positief op terug, geen seconde spijt van me beslissing gehad

8 maanden geleden

Ik ben ook momenteel zwanger van een stuitbaby en ook na alles geprobeerd te hebben is ze lekker zo blijven liggen. Hier heel emotioneel geweest over de tweestrijd tussen een stuitbevalling of een keizersnede. Gister toch besloten om een geplande keizersnede te doen eind deze maand. Bij mij staan ook alle seinen op groen en ik zou een vaginale bevalling kunnen proberen, maar ik voel me er te onzeker over. De gynaecologen die ik sprak zeggen allemaal dat je echt gemotiveerd moet zijn om een vaginale bevalling te doen als je baby in stuit ligt. Als ik jou zo hoor: volg je gevoel, volg je hart. Jij weet zelf wat het beste is voor en je baby! Ik zou willen dat ik het vertrouwen en moed het om het te doen.

8 maanden geleden

Die van ons ligt ook in stuit. Ben vandaag 39+1 en draaipogingen zijn bij ons ook mislukt. Omdat onze baby aan de grote kant is (P95) is er as maandag een keizersnede gepland. Alles wat hij voor die tijd zou komen gaan we nog vaginaal proberen. Tot nu toe is mijn buik enorm rustig dus ik verwacht niet dat hij zich voor de keizersnede zelf gaat melden. Moet eerlijk zeggen dat hoe dichter ik bij de geplande keizersnede kom, hoe spannender ik vaginaal bevallen vindt omdat hij gewoon vrij groot geschat wordt. Ik zou het nog steeds heel graag vaginaal willen proberen, qua ligging ligt hij perfect en ook zijn bouw is hier goed voor (grotere buik en kleiner hoofdje) dus we hebben wel groen licht gekregen van het ziekenhuis en er zijn daar ook verschillende gynaecologen met veel ervaring op het gebied van stuitbevallingen. We gaan het zien. Wie weet besluit hij dit weekend zelf nog te komen en anders wordt hij maandag gehaald.

8 maanden geleden

Maar ik herken je wel in je verhaal. Ik krijg ook van mensen in mijn omgeving terug: “weet je wel zeker dat je het risico wil lopen met een stuitbevalling?” En waarom ik niet “gewoon” een keizersnede doe. Dit maakt je wel onzeker. Iets dat mij goed heeft geholpen is filmpjes kijken op deze website: https://www.breechwithoutborders.org/videos/ Dit zijn allemaal verschillende stuitbevallingen en gaf mij wat rust over wat je kunt gaan verwachten.

8 maanden geleden

Reactie op Olliebloemetje1

Veel mensen reageren negatief met meteen de suggestie van oh je zal wel voo ...
Het was bij mij de eerste. Ik was in eerste instantie geneigd naar een keizersnede maar juist na gesprekken in het ziekenhuis het vertrouwen in een stuitbevalling gekregen. Bij ons gingen ze dus wel inleiden omdat hoe langer je wacht, hoe groter de baby en kleiner de kans op succes.

8 maanden geleden

Reactie op WelgemanierdeKomeet208892

Het was bij mij de eerste. Ik was in eerste instantie geneigd naar een keiz ...
Bij mij wilde ze niet inleiden, heb er wel om gevraagd ook omdat onze baby al aan de grote kant is. Vind het achteraf wel jammer, want ben nu bang dat het sowieso de keizersnede van as maandag gaat worden. En moet eerlijk zeggen dat ik een keizersnede echt doodeng vind. Hopelijk valt het allemaal mee