17 Reacties

9 dagen geleden

Hallo ik heb geen tips. Maar ik zit precies in dezelfde situatie. Mij is geadviseerd om een wortelkanaalbehandeling te doen. Misschien een optie?

9 dagen geleden

Oh wauw... heb helaas geen tips maar wil je wel heel veel sterkte wensen馃ズ Je hebt de goeie beslissing genomen in een pijnlijke situatie dus wees trots op jezelf! Ik zal voor je duimen馃崁
Ik heb geen tips maar ik wens je veel sterkte toe馃檹馃徑

9 dagen geleden

Reactie op MajestueuzeRiff299271

Hallo ik heb geen tips. Maar ik zit precies in dezelfde situatie. Mij is ge ...
Helaas is dat niet mogelijk want de kies is al voor de helft afgebroken.. oehh succes 馃崁. Ik denk aan je 鉂わ笍

9 dagen geleden

Reactie op TanishaShauntae

Helaas is dat niet mogelijk want de kies is al voor de helft afgebroken.. o ...
Dank je wel. Heel veel sterkte met je kies馃

9 dagen geleden

Verdoving mag na mijn weten wel, foto's daarentegen wordt afgeraden. Maar om nu die pijn te verdragen en uit te zingen tot na je zwangerschap, is ook een lange weg nog. Weet dat je gebit tijdens de zwangerschap meer controle nodig kan hebben door de hormonen kan alles eerder en sneller ge茂rriteerd zijn. Beterschap en succes

9 dagen geleden

Reactie op jose peeters

Verdoving mag na mijn weten wel, foto's daarentegen wordt afgeraden. Maar o ...
Ik mocht wel foto鈥檚 maken want de straling komt niet bij je buik .. en ik had voor de zekerheid een beschermende vest aan die de straling tegen hield

9 dagen geleden

Mijn schoonmoeder vertelde mij ook dat mijn schoonzus in hetzelfde schuitje als mij zat en heeft toen verdoving gehad met 7+1 wk om een kies eruit te laten trekken en is toen het kindje verloren dus dat is ook mijn grootste angst

9 dagen geleden

Reactie op TanishaShauntae

Ik mocht wel foto鈥檚 maken want de straling komt niet bij je buik .. en ik h ...
Ja, met zo'n schort aan mag het wel inderdaad. Ze nemen ook geen risico daarin, en ik denk dat je ook al ben je zwanger heel blij bent als je van de kiespijn af bent. Is geen pretje de tandarts, ik doe liever een bevalling hihi

9 dagen geleden

Ik begrijp je zorgen. Ik werk ik de tandheelkunde. Gezien jouw situatie zou ik hem wel laten verwijderen, uiteraard met verdoving. Je kan namelijk gewoon plaatselijke verdoving gebruiken tijdens de zwangerschap. En een gebroken verstandskies gaat niet beter worden. Als je besluit je kies zo te laten zitten komt er een keer een grote ontsteking en moet ie er so wie so uit en is het misschien nieteens meer te verdoven(door de ontsteking). En een kies eruithalen hersteld vaak heel snel. Maar ik begrijp als de verloskundige zegt dat je beter geen verdoving kan nemen je erg gaat twijfelen waar je nu goed aan doet. Maar heel lang aan de pijnstillers zitten lijkt mij ook niet het beste voor je lichaam. Praat met je tandarts en vertel waar je je zorgen om maakt. Ze kunnen je vast wel helpen. Succes!

9 dagen geleden

Ik heb mijn verstandskies er 2 weken geleden ook uit laten halen, met plaatselijke verdoving. De tandarts gaf aan dat dit geen probleem was voor de zwangerschap, was toen 6+5.

8 dagen geleden

Wat Loes97 zegt; laat die kies er zsm uit halen, anders wordt het alleen maar erger. Je tandarts weet als het goed is wel welke verdoving wel en niet mag omdat je zwanger bent. Dat je schoonzusje haar kindje heeft verloren is hoogstwaarschijnlijk stomme pech geweest en kwam niet doordat ze bij de tandarts is geweest.

8 dagen geleden

Reactie op Emmy W

Wat Loes97 zegt; laat die kies er zsm uit halen, anders wordt het alleen ma ...
De Vk raadt het jammer genoeg af..

8 dagen geleden

Dank jullie wel voor jullie reacties ! Ik waardeer het enorm 鉂わ笍

8 dagen geleden

Ik heb geen ervaring hiermee, maar ik zou me wel kunnen voorstellen dat een verdoving minder schadelijk is dan de stress die door de pijn wordt veroorzaakt.. En als je het heel spannend vindt (wat ik volkomen begrijp) zou je wellicht nog kunnen wachten tot het tweede trimester. Mijn vk gaf aan dat je in het tweede trimester met minder mogelijke risico鈥檚 verdoving kan krijgen

8 dagen geleden

Ik ben geopereerd aan het begin van de zwangerschap en heb toen mijn gehele been verdoofd gehad. Dit is in overleg met een gynaecoloog gebeurd. Ik kan me voorstellen dat een tandarts verdoving dan ook kan (het kan gewoon niet anders nu in jou geval)

8 dagen geleden

Reactie op TanishaShauntae

De Vk raadt het jammer genoeg af..
Maar kan je verloskundige ook uitleggen waarom niet 猫n kan ze je een oplossing geven hoe je van je kies en van de pijn af komt? Je mag maar 2000mg paracetamol per dag, dus dat gaat je ook niet helpen. Als je de kies niet laat verwijderen gaat het ontsteken. Dan zit je met een ontsteking die waarschijnlijk antibiotica nodig heeft 猫n een verdoving omdat je kies er alsnog uit moet. Kortom, als je het nu niet doet gaat het alleen maar erger worden.