8 Reacties

15 dagen geleden

Kan het niet zijn dat je bloeddruk zo hoog was vanwege de spanning? Misschien is een eerste echo niet het juiste moment om hem te meten. Je kan ook een bloeddrukmeter voor thuis kopen zodat je het zelf in de gaten kan houden. Mijn bloeddruk is bij een arts ook altijd hoger dan thuis 😉

15 dagen geleden

Ik denk ook dat je morgen even moet afwachten. Spanning voor de eerste echo kan hier zeker voor zorgen. Een hoge bloeddruk is niet meteen om je zorgen te maken. Op het einde van de vorige zwangerschap had ik ook een hoge bloeddruk. Je wordt wat meer in de gaten gehouden ivm zwangerschapsvergiftiging. Dit controleren ze ook in je urine en niet alleen aan de hand van je bloeddruk. Lekker ontspannen en eventueel idd thuis meten om het in de gaten te houden.

15 dagen geleden

Yes hier ook al meegemaakt met hoge bloeddruk tegen het einde vd zwangerschap bij mijn dochtertje. Goed gemonitord, veel echo’s en urine vaker inleveren. Ook wat medicijnen om de bloeddruk te verlagen. Uiteindelijk uit voorzorg ingeleid met 38+1. Alles verliep goed en niet ziek geworden uiteindelijk. Deze zwangerschap vanaf het begin helaas een hoge bloeddruk dus alles herhaald zich maar tot nu toe alleen maar fijn dat het zo goed (gezond kindje, niet te klein of te licht) in de gaten gehouden wordt :)

14 dagen geleden

Thanks allen! Ik wacht inderdaad morgen ook af. In mijn vorige zwangerschap idd het zelfde gehad maar dan ook aan het einde dus niet vanaf het begin. Chloe loop jij dan nu via gynaecoloog? Of nog wel bij verloskundige? En wat zijn de risico’s? Te klein kindje dus? Of Iig dat wordt in de gaten gehouden. Heb jij ook tabletten? Moet je wat meer rust houden? Misschien loop ik al op alles vooruit hoor. Ik hoop dat morgen mee valt en dat het idd de spanning was, want die was er zeker. Mijn moeder heeft bloeddruk meter. Die weet alleen nog niet dat ik zwanger ben, maar goed als dat de oplossing is voor even dan gaan we het haar gewoon vertellen en de bloeddrukmeter lenen haha

14 dagen geleden

Bij mij werd gisteren voor het eerst mijn bloeddruk gemeten. Het apparaat gaf toen een te hoge bloeddruk aan. De verloskundige zei dat dit aan het apparaat kon liggen en heeft daarna ook handmatig mijn bloeddruk opgemeten en die gaf wel een normale bloeddruk aan 🤷🏼‍♀️ ze heeft toen gelijk opgeschreven dat we het voortaan handmatig moeten meten 😅😊

14 dagen geleden

Ik ben vandaag doorverwezen naar het ziekenhuis wegens een hoge bloeddruk. Voor mij niks nieuws want tijdens mijn vorige zwangerschap was hij ook al even hoog als nu.. eind vorige zwangerschap was een ander verhaal met een torenhoge bloeddruk en inleiding tot gevolg. Ik denk alleen maar goh, fijn als ik al in het ziekenhuis loop - scheelt weer bij het einde dat heen een weer geswitch van vk naar zh en weer terug

14 dagen geleden

Hoe hoog is jullie bloeddruk?

14 dagen geleden

Reactie op 💜

Hoe hoog is jullie bloeddruk?
110/65. Ik heb in mijn vorige zwangerschap ook altijd een perfecte bloeddruk gehad. @TS, ik zou je er nu nog niet te druk om maken. Een meting is geen meting. En zo wel, dan is t alleen maar goed dat ze je extra in de gaten houden!!