8 Reacties

één maand geleden

Ik denk persoonlijk dat alle melk die je kindje wel krijgt (al is het niet voldoende voor volledige voeding of maar kort) beter is dan vanaf het begin kunstvoeding. Maar het moet je uiteraard niet teveel stress opleveren, want juist dat zorgt voor nog minder productie. Enige wat ik kan zeggen is aanleggen, aanleggen, aanleggen. Wat (zeker met al twee kindjes) makkelijk gezegd is dan gedaan. Je kunt je verhaal ook altijd doen op de fb van LaLecheLeague. Veel ervaringsdeskundige, lactatie deskundige en meelevende moeders. Wie heet heeft iemand de gouden tip!

één maand geleden

Reactie op Lisaa1993

Ik denk persoonlijk dat alle melk die je kindje wel krijgt (al is het niet ...
Dank voor je reactie! En ben het zeker met je eens dat alle melk die ze wel krijgen goed is, daarom heb ik het ook gedaan bij beide, zeker die eerste melk. Ik neem aan dat die groep op fb is? Ik heb helaas geen fb…

één maand geleden

Er bestaat een medicijn wat borstvoeding kan bevorderen. Het heet domperidon en is natuurlijk alleen maar te krijgen op recept. Misschien dit eens bespreken met de vk of een arts?

één maand geleden

Kijk een op de Instagram pagina van teddy roorda. Zij is een hele goede lactatiekundige en geeft cursussen tijdens de zwangerschap om zo voorbereid mogelijk de eerste periode met borstvoeding in te gaan

één maand geleden

Ik heb een zoontje van nu 2.5j. De eerste week viel hij heel veel af (bijna 10%). De lactatiekundige in het ziekenhuis bleef volhouden dat ik iedere keer na het aanleggen direct manueel kolfde met mijn vingers en dan dat na elke voeding gaf, en weer opnieuw. Ik kolfde manueel denk 5-10ml. Eerste week was dus enorm zwaar, ik was continue aan het voeden en manueel kolven. Ineens begon mijn zoontje terug aan te komen en enkele weken later spoot het er letterlijk uit. Ik ben tot op heden de lactatiekundige zo dankbaar dat ze niet direct naar KV pushte maar vertrouwen bleef houden in het stimuleren van de borstvoeding en de kliertjes. Het was enorm zwaar en, ondanks dat ik nu nog BV geef, hoop dat het bij een tweede wel beter zal gaan vanaf het begin. Hopelijk heb je iets aan deze tip! 💌

één maand geleden

Hier beetje zelfde verhaal als Maddie95. Mijn dochtertje van bijna drie jaar geef ik nog steeds borstvoeding. Maar de eerste twee weken waren wel echt killing. Ze viel 10% geboortegewicht af dus dan gaan alle alarmbellen af. Terwijl wij en zelfs de kraamverzorgende zoiets hadden van: deze kan dat hebben. Ze was actief, dronk goed, goede luiers. Ik heb wel aantal dagen elke voeding erna zitten kolven en met fingerfeeding (!! Belangrijk, geen flesje dus!!) haar extra gevoed. Al gauw kwam ze wel aan en zat ze op geboortegewicht. Mijn vraag is: heb je alles in huis geslagen of heb je ook een lactatiekundige laten meekijken? Die kan ook kijken of de aanhap bijvoorbeeld goed gaat, of er andere zaken zijn. Mijn grootste tip is denk ik wel lactatiekundige inschakelen en niet meteen met flesjes beginnen, echt pas als de borstvoeding ruim goed op gang is. Naar mijn ervaring is die eerste periode echt zo zwaar maar nu voed ik de peuter al bijna 3 jaar met veel plezier en liefde. Heel veel succes!❤️ Ik hoop dat het dit keer meer mag verlopen zoals je zelf graag zou willen 🙏🏼

één maand geleden

Reactie op Spoof

Hier beetje zelfde verhaal als Maddie95. Mijn dochtertje van bijna drie jaa ...
Dank voor je reactie! Ik had een lactatiekundige ja die heel goed was en mee keek met voedingen geven e.d. het gaf alleen teveel stress en ik was al steeds met flesvoeding aan het bijvoeden omdat ik te weinig had dus ben na 2 weken gestopt met borstvoeding en hoefde niet eens af te bouwen o.i.d. Ik had gewoon heel weinig melk