Hi dames, misschien beetje vroeg maar ik heb een dilemma met borstvoeding. Ik had bij mijn 2 kids te weinig borstvoeding;
Bij mijn dochter 8 jaar geleden heb ik maar 2 weken borstvoeding gegeven, ik had te weinig melk waardoor zij in de eerste week teveel afviel, conclusie; bijvoeden. Die periode was vrij stressvol want ik wilde het zo graag en snapte niet waarom ik haar niet volledig borstvoeding kon geven.
Bij mijn zoontje 4 jaar geleden was ik voorbereid en heb ik het in mijn zwangerschap besproken met de lactatiekundige. Op haar verzoek heb ik vanaf week 37 alvast een beetje voorgekolfd om de melk op gang te laten komen. Ik had alles in huis geslagen, en toch ook weer hetzelfde als bij mijn dochter; mijn zoontje viel teveel af in de eerste week wat weer aangaf dat ik te weinig melk had.. hem heb ik toen ook moeten bijvoeden en na 2 weken ben ik gestopt met borstvoeding omdat ik te weinig melk had en teveel stress bezorgde.
Nu bij de derde week ik niet wat ik moet doen. Ik wil zo graag een half jaar of langer borstvoeding geven maar het lijkt na 2 keer dat ik te weinig borstvoeding heb. Ik wil ook al die stress niet weer in het begin meemaken maar ik zou het ook jammer vinden om het al op te geven voor ik het geprobeerd heb.
Heeft iemand tips? Of hetzelfde meegemaakt?
Ik heb dit nog niet besproken met de vk omdat we de intake nog niet hebben gehad