19 Reacties

vorig jaar

Wij zijn begin december er geweest☺️. In Bahia Principe Fantasy, op zich van alles te doen ook op het eiland. Wij zijn bijvoorbeeld dagje Loro Parque geweest en hebben heen over de linker kant langs de “kust” gereden en terug rechter kant. Echt in de stadjes zijn wij niet geweest maar schijnt ook leuk te zijn!

vorig jaar

Wij gaan 9 februari (dan ben ik 27 weken zwanger) een weekje naar Tenerife! Ik ben er wel eerder geweest (toen niet zwanger 😉) wij zitten wel bewust in het zuiden, gewoon omdat wij het daar persoonlijk leuker vinden.. en lees hier en daar dat het weer in het zuiden toch altijd wel beter is! Mja zien we wel! Wij verblijven in Playa de las Americas, leuk plekje! Vorige keer Costa Adeje! Leuk ook om de El Teide te bezoeken, shoppingmal en rondje eiland rijden ook altijd leuk!

vorig jaar

Wij gaan 13-2 met 28 weken naar Lanzarote, net als de andere eilanden veilig! :-)
Het is prachtig hier! Zeker aan te raden. Wij zijn juist meer van het noorden. Minder toeristisch, groener, rustige strandjes en mooie natuur! Goeie mix met leuke dorpjes. Hier is onze lijst met tips (graag niet dingen zelf toevoegen): Tenerife · Marloes https://maps.app.goo.gl/WqSbgQ1rBQFiN63a9?g_st=i

vorig jaar

Iberostar Sabila is heerlijk het ligt heel centraal in de plaats Costa Adjee. En ook adults only, nu kan het nog ☺️

vorig jaar

Ik zou het niet doen, vond het echt vreselijk daar. Heel veel betonnen gebouwen, ordinair volk en all inclusives. Weinig echt authentieke of mooie plekken, maar misschien ben ik net op de verkeerde plekken geweest. Zou dan eerder voor zuid Spanje gaan, Egypte of zuid Afrika (die laatste zijn wij afgelopen weken geweest).

vorig jaar

Wij gaan toevallig woensdag! In het zuiden, omdat het daar nu beter weer zou moeten zijn. Wel een auto gehuurd zodat we zelf allerlei leuke plekjes kunnen bezoeken over het hele eiland, en een appartement gehuurd met verwarmd buitenzwembad.
Dank voor jullie reacties! 😊

vorig jaar

Reactie op WijzeOchtendgloren004027

Dank voor jullie reacties! 😊
En…. Ga je voor Tenerife?☺️
In 2023 een maand op Tenerife geweest, dus ken het eiland redelijk. Noorden=rust en natuur, maar wel kouder/regenachtiger. Zuiden meer tourisme. Wil je rustiger zitten kies dan voor Costa del silencio of los abrikos (meer in de richting van el medano =leuk surfersdorpje). Leuke lokale restaurants bijv. In las Vegas (wel huurauto nodig. Los Christianos als je meer in touristisch gebied wilt zitten (lastiger om daar authentieke restaurants te vinden Sal Fina is wel een aanrader) Check verder je zorgverzekering. Tenerife kent veel privéklinieken, als je iets hebt. Houd rekening dat afhankelijk van waar je zit flinke wind kan staan. Tips: Huur zeker een auto (veel goedkoper dan excursies). En maak leuke uitstapjes op het eiland. Let op! Wel smallere wegen en ‘rijden in bergen’. Masca is erg mooi, garichico leuke plaats, parc Rural anaga noorden (mooi om te wandelen, maar als dat niet gaat ook mooi om rond te touren). Kabelbaan el Teide vaak gesloten vanwege het weer.

Reactie op Debbbbbb

En…. Ga je voor Tenerife?☺️
Haha, leuke vraag. Ik twijfel zelf enorm, we zijn ook al op Gran Canaria geweest en ik heb het idee dat het een beetje op elkaar lijkt, al is Gran Canaria kleiner. Mijn man lijkt Tenerife heel leuk, maar ik twijfel om die reden een beetje. ☺️ Maar ik ga dit weekend rustig alle tips is nazoeken online qua wat te doen en natuurparken en dan komen we er vast uit! 😄
En daarbij: dit zijn vast de nestel-hormonen 🤭 maar een weekje in Nederland lijkt me dus ook heerlijk. Een wat luxer verblijf, lekker in de bossen bijv. maar toch dichtbij leuke dingen om te doen. Lekker uitgebreid koken, winkelen, een verblijf met een hottub of sauna, mooi uitzicht vanuit het verblijf, etc. Echt zo'n luxe vakantie in NL lijkt me ook heerlijk. Maar dat vindt de man maar niks 😄

vorig jaar

Leuk! Ben er afgelopen jaar geweest. In het dorpje: Puerto de la Cruz. Super kleurrijk vrolijk dorpje met gezellige horeca en lekker compact!

vorig jaar

Wij gaan 31 januari die kant op! Het leek ons kwa weer, vliegtijd en faciliteiten ideaal voor de ‘babymoon’. Wij verblijven straks in hotel Dreams Jardin Tropical Resort & Spa, we waren om door alle lovende recenties en prachtige plaatjes. Ik ben benieuwd waar jullie heen gaan 😊

vorig jaar

Reactie op Anneroos19

Wij gaan 31 januari die kant op! Het leek ons kwa weer, vliegtijd en facili ...
Dit hotel is fantastisch! In november geweest, love it! Super centraal

vorig jaar

En daarbij: dit zijn vast de nestel-hormonen 🤭 maar een weekje in Nederlan ...
Volgens mij mag een hottub niet als je zwanger bent en sauna alleen als je eraan gewend bent! 🙊

Reactie op xThinkerbelle

Volgens mij mag een hottub niet als je zwanger bent en sauna alleen als je ...
Ja, dat is altijd wat lastig. Volgens mij geldt hier ook weer: met mate. Sauna niet te heet, niet te lang inzitten, goed afkoelen en geen infrarood sauna. En hottub ook niet te warm en niet te lang in. En ik dacht vanaf 32 weken sowieso niet meer..

vorig jaar

En daarbij: dit zijn vast de nestel-hormonen 🤭 maar een weekje in Nederlan ...
Oh dat is ook aan te raden hoor! Wij gaan nu met onze eerste ook in NL op vakantie en boeken dan een fijn huisje. Meerdere keren gedaan en echt top. Ook naar Tenerife geweest als babymoon tijdens de eerste zwangerschap, was heerlijk al had ik de eerste dagen wel een soort heimwee. Normaal geen last van 😅 Verder waren we al een keer geweest daarvoor en ook naar Gran Canaria en Fuerteventura maar ik zou zo weer gaan hoor.