7 Reacties

22 dagen geleden

Hey! Ik werk (sinds mijn zoontje vijf maanden was) tot op heden op dinsdag thuis, ondertussen is hij 2,5 jaar. Ik heb een kantoorbaan voor een logistiek bedrijf waarbij ik 4/5e werk, waarvan de dinsdag thuiswerken. Ik ga eerlijk zeggen dat ik het rooskleuriger had ingezien dan dat het werkelijk is. Mijn zoontje was als baby al een moeilijke slaper overdag en ik heb dagen gehad waarbij ik hem continu in slaap moest wiegen of bezighouden terwijl mijn mails binnenstroomde. Ondertussen is hij een peuter en kan hij zich wel goed bezig houden met momenten, maar hebben we een regeling sinds een jaar met mijn schoonouders dat hij in de ochtend en in de middag bij hun twee uurtjes speelt. Het was gewoon op een gegeven moment echt niet meer te doen, zeker op drukke dagen dan vroeg hij continu aandacht en ik kon het hem moeilijk of niet geven. Gezien ik nu zwanger ben van een tweede, en mijn zoontje binnen 2 maanden naar school gaat hier in België, betwijfel ik enorm wat ik nu zal doen. Het was ergens wel heel fijn om hem in mijn buurt te hebben maar je kunt gewoon er niet echt voor hem zijn en dat maakt het wel enorm lastig.

22 dagen geleden

Ik zou je echt afraden om dit te doen. Je hebt voor geen van beide 100% aandacht. Je krijgt hier stiekem toch best wel stress van omdat je op de achtergrond altijd met de kleine bezig bent (ook al slaapt deze).

22 dagen geleden

Ik zou dit niet aanraden. Zeker omdat het je eerste is gaat er heel veel nieuw zijn voor je. Een baby reageer ook niet elke dag hetzelfde. Je hebt dagen dat je de hele dag met je baby bezig bent omdat slapen moeilijk gaat, en andere dagen gaan makkelijker. Daar zou je dus niet naast kunnen werken. Ik denk dat je daardoor veel stress ervaart omdat je dan toch de druk voelt om te werken.

22 dagen geleden

Bij ons mag je alleen thuiswerken als je geen zorgplicht hebt.

22 dagen geleden

En zelf zou ik het ook niet aanraden indd, in een hele hoge uitzondering heb ik wel eens thuisgewerkt als het echt niet anders kon maar je kan niet 100 procent aandacht geven aan werk of aan je baby. In het begin slapen ze nog wel veel maar zoals anderen al zeggen is de baby niet voorspelbaar in het gedrag. Ik heb nu gewoon opvang of oppas zodat ik gewoon gefocust kan werken.

21 dagen geleden

Dank voor jullie eerlijke reacties!

20 dagen geleden

Mijn dochter is geboren net toen corona begon en toen moest ik dus verplicht thuiswerken en de crèche was gesloten dus ook voor de baby zorgen. Ik vond het erg pittig en eigenlijk voelt het als twee banen tegelijk dus ik ging ook over m’n grens heen en het was niet gezond meer. Plus ik voelde me steeds schuldig dat ik niet alle aandacht voor de baby had. Ik zou het dus ook afraden. ☺️