Even vragen hoe anderen dit doen. Op internet staat dat je nu al niet zwaarder zou moeten tillen dan 10 kg en later nog minder. Ik heb een dochter van 2,7 en zij is nog wel gewend redelijk vaak opgetild te worden, ze weegt +- 14 kg. Ik vind het tillen niet erg, maar wil ook geen nare breuken in de buik wand oid krijgen... Hoe gaan anderen hier mee om?
Ja dochter af en toe tillen zal geen probleem zijn. Misschien wel een goed moment om haar te leren soms toch zelf te lopen.
Zoontje van 2,2 is hier pas 9,5 kilo dus dat gaat nog prima. Maar hij moet wel steeds vaker zelf lopen.
Ik werk daarnaast zelf in de gymzaal en die zware materialen last ik tegenwoordig toch aan iemand anders over.
Oh daar had ik nog niet eens aan gedacht. Mijn dochter is 3, weegt 12-13kg en ik WIL haar vooral lekker veel vasthouden en optillen. Ik heb haar vandaag nb nog ik denk 1,5km getild omdat de wandeling nog net wat te lang voor haar was 🙄.
Vanaf het tweede trimester zou ik wat voorzichtiger zijn maar zelfs dan ontkomen wij moeders er niet aan denk ik. Zolang je een goede houding aanneemt en niet te lang achter elkaar tilt, moet het geen grote problemen opleveren, denk ik zo.