8 Reacties

7 maanden geleden

Wat ik eerder had willen weten: na een keer kolven kan je het kolfstuk in een schone hydrofiel in de koelkast leggen en de volgende keer gewoon weer gebruiken zonder schoonmaken tussendoor. 1 keer per dag wel goed schoonmaken, maar hoeft dus echt niet elke keer!

7 maanden geleden

Kijk dat is en fijne tip, dankje!!

7 maanden geleden

Ik vind een verticaal droogrek (ik heb die van Oxo) echt een uitkomst samen met een siliconen flessenborstel van Nuby. Daarnaast: voed je ‘normaal’ of doe je al therapeutisch voeden? Echt met de allerkleinste speen en je baby hard laten werken. Baby doet er 20-25 min over en daardoor lang genoeg om zich vol te voeden

7 maanden geleden

Reactie op Kleine braam

Wat ik eerder had willen weten: na een keer kolven kan je het kolfstuk in e ...
Nee echt? 😵 ik loop echt na elke kolfsessie te boenen 😅 heel handig en eigelijk ook wel heel logisch! Dit ga ik doen!!

7 maanden geleden

Thanks voor de tip! En ja ik denk dat we redelijk therapeutisch voeden maar misschien kunnen we dat nog wat strakker handhaven. En toch kijken naar een fles met dunnere gaatje

7 maanden geleden

Ik heb een theedoek op het aanrecht en ik spoel na elke sessie uit met warm water en leg het dan op de doek. Ook een keer goed schoonmaken uiteraard. Mijn kindje is 6 weken en ik kolf gemiddeld elke 3 uur 20 minuten ongeveer.

7 maanden geleden

Niet je melkklieren stimuleren zodanig dat je elke drie uur moet kolven. Dan ga je echt last van je borsten krijgen en ga je echt vermoeid raken. Ik had daardoor last van overproductie. Je begint met opbouwen van je melkproducten en zodra je ziet dat je genoeg hebt. Ga je blokvoeden of nou in jou geval blokkolven. Elke drie uur kolf je van de andere borst.Zo voorkom je stuwing en overproductie, hoef je niet te stressen als even te laat bent met kolven. Als je merkt dat je heel weinig of te weinig productie hebt kan je altijd beide borsten doen maar dat is best vermoeiend. Mocht je je productie snel willen opbouwen zou ik je de Medela pomp aanraden. Kan je gewoon huren bij elk ziekenhuis via mypump.nl of andere medische plekken, ook op die site.

7 maanden geleden

Reactie op Shevena

Nee echt? 😵 ik loop echt na elke kolfsessie te boenen 😅 heel handig en ei ...
Haha ja, deze tip kreeg ik bij baby 2... Bij de eerste ook eindeloos staan afwassen, echt een verademing om dat wat minder te doen. Baby 2 is net zo goed groot geworden als de eerste :)