4 Reacties

één maand geleden

Niemand?

één maand geleden

Wachten tot het weer zakt 😅 heel flauw misschien, maar volgens mij is er niet echt een oplossing voor. Licht eten, rustig aan doen... het hoort er helaas bij!

één maand geleden

Kruik? En wijdere kleding om te bedekken?

één maand geleden

Ik kamp helaas al jaren met een overgevoelig darmstelsel wat snel opblaast en veel lucht vast houd wat soms echt tot een heel ongemakkelijk en pijnlijk gevoel zorgt, wat dan pas weer weg trekt na een paar stevige boeren 🙈 en dan kan ik ook weer rechtop lopen 💪🏼 Maar een heel scala aan tips opgedaan de afgelopen jaren: 1-2 glazen (lauw) water (met citroen) vóórdat je ook maar iets anders in je lijf brengt, is echt een lifesaver geweest voor mij de laatste paar maanden. Ik drink regelmatig "darmen thee"; genmai-cha, kruiden thee speciaal voor darmklachten, gember thee (ook heel goed tegen misselijkheid) en ben gestopt met het nuttigen van melk producten (melk allergie) en overgestapt op spelt granen en zo veel mogelijk tarwe vermijden. Dit omdat de tarwe van tegenwoordig zo geproccest is dat veel mensen hier last van hebben omdat ons lichaam het allemaal niet goed meer kan opvangen en verwerken. Ik merk dus ook dat het echt erger is als ik wel tarwe producten nuttig. Probiotica is ook echt geweldig, iets wat zoiezo erg goed is voor je darmen eens in de zoveel tijd, en ook de darmflora van je baby weer gezonder maakt omdat jij je darmflora doorgeeft aan je mooie kleintje. Natuurlijke probiotica zit ook in kimchi en gefermenteerde producten 💪🏼. Meer vezels (vezels zakjes) helpt ook. Het vermijden van kool-achtige groentes (ook broccoli) helpt. Rustig en ontspannen eten is een hele goede om in de gaten te houden. Lekker wandelen wanneer je meer opgeblazen bent is ook heel fijn om je darmen te helpen te bewegen en al je gassen lekker de gezamelijke atmosfeer in te stoten 😁 Een warm bad of douche werkt ook heerlijk ontspannend. En als het lukt met de extra honger/misselijkheid, savonds laat even niet meer eten en je lichaam en buik ontspanning te geven voordat je gaat slapen. Hier slaap je ook weer beter door omdat je darmen snachts dan minder hard hoeven te werken en er minder energie naar je spijsverteringsstelsel gestuurd hoeft te worden. En dus sta je ook weer beter, leger en "goed verwerkt" op waardoor je je dag weer beter begint 💪🏼 en die tip om met 1-2 glazen water per dag te beginnen is eigenlijk echt een grote must. Ik heb hier zo enorm veel verschil mee gemerkt, ook op andere gebieden van lichamelijke ongemakken en struggeld. Door alle hormonen veranderingen heb ik er in bepaalde momenten van de cyclus ook meer of minder last van. Zwangerschapshormonen hebben hier helaas ook veel invloed op. Succes en sterkte! Ik hoop dat het allemaal weer lekker snel wegtrekt en je heerlijk kan genieten van je dagen en zwangerschap! 🌷