7 Reacties

11 dagen geleden

Klopt als je echt goed kwalitatief vlees hebt dat is ingevroren kan je dit veilig eten ook als het niet helemaal door gebakken is. Ik neem dit risico echter nooit als ik buiten de deur ga eten. Thuis weet ik de kwaliteit van het vlees en hoe het bereid wordt 😃 ik bestel bij zorg natuur.

11 dagen geleden

En daarbij: de kans dat je, wanneer je zwanger raakt, al eens toxoplasmose hebt gehad is ongeveer 50%. En als je het al gehad hebt heb je hoogstwaarschijnlijk antistoffen tegen de parasiet en ben je immuun. Oftewel: de helft van de vrouwen zou zich überhaupt geen zorgen meer hoeven maken hierover. Maar zonder bloedtest weet je natuurlijk niets zeker. In België wordt deze test standaard aangeboden aan zwangere vrouwen dacht ik. Als Nederlandse mogen we gewoon 9 maanden op een houtje bijten 😉

11 dagen geleden

Reactie op Mylène94

Klopt als je echt goed kwalitatief vlees hebt dat is ingevroren kan je dit ...
Dankjewel voor je reactie! Precies wat ik ook dacht. Wij bestellen ook bij zorgnatuur of schotsehooglanders. 😄

11 dagen geleden

Reactie op Floempie

En daarbij: de kans dat je, wanneer je zwanger raakt, al eens toxoplasmose ...
In Nederland kan je ook getest worden. Nemen ze dan gelijk mee met je reguliere bloedonderzoek. M’n VK vroeg vorige week nog of ik dat wilde.

11 dagen geleden

Je mag biefstuk gewoon eten, alleen iets meer doorbakken dan medium rare :)

10 dagen geleden

Reactie op Floempie

En daarbij: de kans dat je, wanneer je zwanger raakt, al eens toxoplasmose ...
Omdat in Nederland de zorg en de testen vergoed worden, en in België voor eigen kosten zijn