252 Reacties

14 dagen geleden

Reactie op Spoof

Ik vroeg me trouwens af: ruim 3 jaar geleden heb ik met de zwangerschap van ...
Termijnecho is om te zien hoe ver je precies bent en wat je uitgerekende datum is. Dit kan pas vanaf 10 weken. De 13 weken echo is een voorloper van de 20 weken echo en inderdaad redelijk nieuw. Ik ben medisch en heb om de week een echo 🤣 dus als deze beslist om gewoon rond 40 weken te komen zijn dat enorm veel echo's haha. Wel leuk!

14 dagen geleden

Reactie op Spoof

Ik vroeg me trouwens af: ruim 3 jaar geleden heb ik met de zwangerschap van ...
Voorheen had je de termijnecho tussen de 10-12 weken en kon je bij de meeste verloskundigen (als ik het goed zeg) op eigen betaling een vitaliteitsecho erbij doen. Deze zit er nu eigenlijk altijd standaard bij, meestal rond de 8 weken. Dat is vooral om te kijken of dat het op de juiste plek ingenesteld zit en of dat het hartje klopt. De termijnecho is om precies te bepalen waar je in de zwangerschap zit en wanneer je uitgerekend bent. De 13 weken echo is dus inderdaad een kleinere, vervroegde versie van de 20 weken echo. Volgensmij zoiets! Hahaha

14 dagen geleden

Reactie op heggeschaar

Termijnecho is om te zien hoe ver je precies bent en wat je uitgerekende da ...
Haha om de week is veel ja 🤣 ik ben ook medisch ivm dysmatuur zoontje en keizersnede. Krijgen vanaf week 20 elke 4 weken een echo. Vond dat al veel 🤣

14 dagen geleden

Reactie op Jaja2

Haha om de week is veel ja 🤣 ik ben ook medisch ivm dysmatuur zoontje en k ...
Haha ja dat is óók veel! Mijn zoontje is prematuur geboren, ik had een verkorte baarmoederhals. En ik heb in de zwangerschap een bloeding gehad in mijn buikholte. Ohja en m'n baby was een reus. Dus driedubbel 🤣🤣

14 dagen geleden

Oh echt! Wat gek, ik heb die volgens mij echt niet gehad haha. Wel gewone controles. Maar de eerste echo die ik had was met 7+6 weken. Toen bleef dat ook staan en kreeg ik de uitgerekende datum. De volgende echo was met 18 weken weer bij mij (de 20 weken echo). Ik zie het in ieder geval niet tussen staan in m'n overvolle Google fotos album 🤣 ga nog eens goed kijken dan 😊

14 dagen geleden

Reactie op heggeschaar

Haha ja dat is óók veel! Mijn zoontje is prematuur geboren, ik had een verk ...
Ow ja dat is wel veel! Hier 2 indicaties. Dysmatuur en keizersnede. Vermoeden van zwangerschapsvergiftiging Maar nooit vastgesteld.

14 dagen geleden

Reactie op Annickd

Mijn zoontje is 7,5 maand!
Mijn dochtertje ook! Toevallig..

14 dagen geleden

Reactie op Rose95

Mijn dochter uit mijn vorige relatie wordt in februari 6 jaar😊 Ik ben ben ...
Heb een zoon, ben 5,5 jaar alleenstaand geweest en nu in verwachting van the love of my life . Ik voel mij zoveel relaxter en merk dat ik oprecht ook echt veel meer rust ervaar .

13 dagen geleden

Hier ook 2e keer mama 🥰 ons zoontje in nu 1,5 jaar. Ongeveer 7,5 week zwanger en volgende week de eerste echo ✨

12 dagen geleden

Hoi! Hier ook een mama met een tweede kindje in haar buik. Ik vroeg me af of er al tips gedeeld zijn om de zwangerschap leuk aan te kondigen bij opa's, oma's, tantes en ooms? Bij de overige vrienden en familie wil ik een filmpje van m'n dochtertje sturen via WhatsApp. Maar voor de inner circle vind ik t wel leuk om iets te geven of bijv gebakjes neer te zetten. Wat doen jullie/hebben jullie gedaan?

12 dagen geleden

Reactie op VNG

Hoi! Hier ook een mama met een tweede kindje in haar buik. Ik vroeg me af o ...
Wij hebben deze trui gekocht voor onze dochter om te dragen tijdens onze verjaardag.

12 dagen geleden

Reactie op VNG

Hoi! Hier ook een mama met een tweede kindje in haar buik. Ik vroeg me af o ...
Wij hadden laatst een mini fotoshoot gedaan van onze dochter. We hebben de opa's en oma beloofd een foto ervan in een lijstje te geven. En dan gaan we erna een tweede lijstje geven met een echofoto van de tweede of een tekstje als 'gereserveerd voor mei 2025' of zoiets.

12 dagen geleden

Hier ook mama van een meisje dat vorige week 2 is geworden. Nu 9 weken zwanger van nummer 2! Er zal exact 2,5 jaar tussen zitten 🥰

11 dagen geleden

Leuk dit! Tien weken zwanger en mijn zoontje wordt volgende week 2 jaar.

11 dagen geleden

Mijn zoontje is vorige week 3 jaar geworden en is meegeweest naar de echo's. Nu we met de termijnecho natuurlijk een echt baby'tje zagen, zei hij gelijk; "mama, dat is de baby in de buik!" In hoeverre hij het echt begrijpt... geen idee, maar het begint wel een beetje te leven bij hem! 🥰 zo benieuwd naar hun band straks...

11 dagen geleden

Hier ook de 2e! Eerste is 2 jaar en 2 maanden. Voel me soms wel schuldig dat ik iets minder aandacht geef omdat ik echt beroerd en moe ben. Sta te kokhalzen met de poepluiers wat ik nooit had. Probeer het uit te leggen dat het niet aan haar ligt maar in hoeverre ze dat snapt. Ze roept nu wel steeds dat ze grote zus word en dat ze er zin in heeft haha.

11 dagen geleden

Reactie op MrsDotje-

Hier ook de 2e! Eerste is 2 jaar en 2 maanden. Voel me soms wel schuldig d ...
Ow ja herkenbaar! Zoontje van juli 22....en die poepluiers.. Vreselijk!🤮

10 dagen geleden

Hier een zoontje van 1 jaar en 10 maanden 😄

10 dagen geleden

Hier een zoontje van ruim 16 maanden. Snapt er natuurlijk nog niks van. Er zal 2 jaar tussen zitten. Ik heb er heel veel zin in, maar nu al veel stres over het stukje van naar het ziekenhuis moeten en wat als ik moet blijven. Wil mijn lieve kindje niet zo lang thuis bij anderen laten. Nu als stres dus hahah, herkenbaar ?

10 dagen geleden

Leuk topic! Hier een peuterpuber, ons zoontje wordt in dec 3jr. Toch fijn om even weer te lezen dat ik niet de enige ben die 's avonds vroeg in bed ligt 😅