272 Reacties

één maand geleden

Hier meisje die volgende maand 2 word. En 7 weken zwanger van een tweeling.🥹

één maand geleden

Ons zoontje is 8 maanden en ik nu 10 weken zwanger. Ik werd sneller zwanger dan we hadden verwacht. Ben heel benieuwd hoe het straks gaat met twee kleintjes, kort na elkaar

één maand geleden

Pff mijn oudste begint echt te peuterpuberen. Valt me niet mee in combinatie met de vermoeidheid en misselijkheid

één maand geleden

Reactie op Pukkie5

Pff mijn oudste begint echt te peuterpuberen. Valt me niet mee in combinati ...
Ja lastig, heel herkenbaar! Normaal ben ik niet zo van het tv kijken, maar sinds de zwangerschap kijkt onze dochter toch wel ietsje vaker tv en kan mama even op de bank met de voeten omhoog..

één maand geleden

Leuke topic! Heel herkenbaar om te lezen! Ik ben moeder van een dochtertje van bijna twee jaar en nu 9 weken en 5 dagen zwanger. Helaas erg veel last van misselijkheid waardoor het lastiger is om er helemaal te zijn voor mijn dochtertje wat ik juist zo leuk vind 🩷 blij als de kwaaltjes straks minder worden !

één maand geleden

Reactie op PMV94

Ons zoontje is 8 maanden en ik nu 10 weken zwanger. Ik werd sneller zwanger ...
Hier ook. Vind je het ook zo spannend?

één maand geleden

Mijn zoontje is nu bijna 8 maanden. Dat we een tweede wilde stond vast maar zó snel had ik het niet verwacht. Moet zeggen dat ik het allemaal niet zo positief ervaar. Hopelijk binnenkort!

één maand geleden

Reactie op BNoord

Hier een zoontje van ruim 16 maanden. Snapt er natuurlijk nog niks van. Er ...
Heb ik ook! Denk er nu al regelmatig aan ;(

één maand geleden

Reactie op BNoord

Hier een zoontje van ruim 16 maanden. Snapt er natuurlijk nog niks van. Er ...
Ja, ik denk er ook regelmatig aan. Ik wil voor m'n zoontje een VBAC proberen mochten de kansen gunstig zijn. Zodat ik sneller herstel van de bevalling.

19 dagen geleden

Hoe is het met jullie mama's? Ondertussen hopelijk wat minder ziek/misselijk/vermoeid? 🥰

19 dagen geleden

Reactie op Maddie95

Hoe is het met jullie mama's? Ondertussen hopelijk wat minder ziek/misselij ...
Hier gaat het best goed. Komende donderdag alweer 14 weken. Goede 13 weken echo gehad en NIPT uitslag. Misselijkheid is weg. Wel op tijd blijven eten. Vermoeidheid nog wel wat maar al veel minder dan een paar weken geleden😁 en bij jou?

19 dagen geleden

Reactie op Maddie95

Hoe is het met jullie mama's? Ondertussen hopelijk wat minder ziek/misselij ...
Ja hier gaat het goed! Moe, maar misselijkheid is voorbij. Slik sinds deze week wel askal (bloedverdunners) omdat m'n zoontje te klein was. Zo hopen ze de bloedtoevoer naar de placenta en dus baby te bevorderen. Ook slik ik calcium en vitamine D extra en moeten we groeichecks later in de zw bij de gyn. Maak me er zelf geen zorgen om, ik ben zelf ook klein van stuk! Ik voel m'n kleine meid al bewegen, zoooo heerlijk weer 🥰 Hoe is het met jou?

19 dagen geleden

Ah wat fijn dat jullie je al beter voelen. Ik bem nu 12 weken, maar nog wel erg moe en regelmatig misselijk. Vooral eind van de dag doordat ik dan ook veel last heb van brandend maagzuur. Bij mij was de nipt test ook goed, volgende week de 13 weken echo, ook weer spannend! Wat fijn dat je de baby al voelt! En al weet dat het een meisje is. Daar kijk ik ook heel erg naar uit😊

18 dagen geleden

Ik ben benieuwd naar hoe jullie kind heeft gereageerd op de baby op komst ? 😊 Wij hebben het onze peuter dit weekend verteld na de Nipt en termijnecho. Hij wordt in januari 3. Zijn primaire reacties: 1. Aha . Ik heb ook 2! babies in mijn buik! (Dit was er de afgelopen maanden 1, sinds dit weekend dus 2) 2. Ik vind de taart wel om te smikkelen 3. Kijk een baby doet zo: (kruipt huilend over de grond) en die praat niet en kan nog niet lopen!! Hij is gék op elke baby die hij maar kan knuffelen, niet alleen bij het kdv, op kraamvisites maar ook wildvreemde babies op straat waar hij in de kinderwagen wil kruipen. Dus maak me verder geen zorgen ;) Hij begint ook interesse te tonen in mijn buik nu. Hij vroeg twee weken geleden al, mijn buik aanwijzend en mij indringend aankijkend, "mama, zit daar een baby in?? 🧐"

18 dagen geleden

Reactie op Emvi86

Ik ben benieuwd naar hoe jullie kind heeft gereageerd op de baby op komst ? ...
Mijn zoontje is 2 en 4 maanden. Snapt het allemaal nog niet zo. Maar begint wel te komen. Hij heeft een boekje gekregen over grote broer worden. Dit is een hit. Hij zwaait nu ook elke keer naar m'n buik en elke avond een kusje voor de baby. Soms aait Hij over z'n eigen buik met: "baby in buik"

18 dagen geleden

Reactie op Emvi86

Ik ben benieuwd naar hoe jullie kind heeft gereageerd op de baby op komst ? ...
Aaaah leuk! Hahaha zo grappig hoe die kleine koppies dit verwerken he. Mijn zoontje is net 3 jaar. Die begint er langzaam aan toch steeds meer over. Soms vraagt ie ineens "mam, jij hebt toch een baby in je buik?" En van 't weekend kietelde m'n vriend me, daar "schrok" ik van. Toen riep hij heel hard "neeee, niet doen! Dan gaat de baby huilen!" Deed m'n shirt omhoog en gaf toen een kusje op m'n buik 🥹

18 dagen geleden

Oh hij vroeg wel even aan m'n moeder of dat oma dan ook een baby in dr buik had 😂

18 dagen geleden

Ik vind het zo leuk om te zien hoe mijn dochtertje van 3 met mijn zwangerschap om gaat. Gister heeft ze namens ons het nieuws gebracht op het kdv: ik moet nog heel lang wachten en dan krijg ik een zusje (geslacht is nog niet bekend, maar ze wil graag een zusje). Ook vraagt ze nu constant of de baby iets mag. Mag de baby wijn? Appelsap dan? Ja appelsap wel. En dan moet ik een slok nemen van haar appelsap. Hier baby, drink maar! Zo schattig!

18 dagen geleden

Ik ben helemaal verbaasd. Gisteren heb ik de hele dag het gevoel gehad alsof er een bal in mijn buik zat en een strakke band. Vannacht was het ineens weg, word ik wakker heb ik ineens een buikje. Bij de eerste zag je pas iets met 20 weken ongeveer. Dit lijken echt geen opgezette darmen meer 😱. HOE DAN?!

18 dagen geleden

Reactie op iiiertje

Ik ben helemaal verbaasd. Gisteren heb ik de hele dag het gevoel gehad also ...
Ja gaat echt sneller he, bij de 2e!