272 Reacties

18 dagen geleden

Hier ook nog een mamma die een 2e kindje verwacht. Onze dochter zal bijna 3,5 zijn als haar broertje of zusje wordt geboren. Ik vind het een super leeftijdsverschil, dochter is zindelijk en kan dingen ‘selluf doen’. Ook al was het niet geheel zo gepland. Dochterlief duurde 3 jaar met IUI en deze kwam erg spontaan 😁

18 dagen geleden

Reactie op Liensabeth

Hier ook nog een mamma die een 2e kindje verwacht. Onze dochter zal bijna ...
Hier ook een leeftijdsverschil van ongeveer 3,5 jaar, niet gepland zo. Maar hartstikke leuk!🫶🏼

18 dagen geleden

Mijn dochter roept nu ook elke keer Hallo mama, Hallo baby buik! Ik krijg zelf alleen opeens stress van het geslacht dat als het een jongetje word ik geen idee heb wat ik er mee aan moet. Terwijl ik dat voorheen met mijn dochter ook niet wist haha. Alsof ik het wiel dan weer opnieuw moet uitvinden. Al paar nachten lig ik erover te piekeren wat nergens over gaat.. terwijl een jongetje ook zo welkom is, voel me er zelfs schuldig om dat ik er zo over pieker. Hebben een geslachts echo staan en wil die zelfs afzeggen omdat ik het nog liever niet weet dan dat het wel een jongetje word. Hoe stom kunnen die hormonen je maken.

18 dagen geleden

Wie weet er een leuk boekje over zwangere moeders/broertje of zusje krijgen? Onze dochter is in augustus 2 geworden en snapt er totaal niks van als we erover praten met haar. Ik hoop dat het concept met een boekje misschien iets duidelijker wordt.

18 dagen geleden

Reactie op TopperAms

Wie weet er een leuk boekje over zwangere moeders/broertje of zusje krijgen ...
'Wat zit er in je buik mama?' Van s.Lloyd

18 dagen geleden

Reactie op MrsDotje-

Mijn dochter roept nu ook elke keer Hallo mama, Hallo baby buik! Ik krijg z ...
Ik kan niet wachten en hoop zelfs op een jongen! 🫣

18 dagen geleden

Zwanger van ons tweede kindje , ons zoontje van 3,5 zegt steeds dat hij een zusje krijgt waarop ik stiekem een beetje mijn hoop op een meisje ga leggen. Terwijl een jongetje ook net zo welkom is 🙈 19 november weten we het, dan ben ik 16 weken zwanger. Bij ons zoontje wisten we het al bij 13 weken dat viel niet te missen op de echo hahaha. Dit kindje hield het even spannend met 13 weken echo😅

18 dagen geleden

Reactie op MrsDotje-

Mijn dochter roept nu ook elke keer Hallo mama, Hallo baby buik! Ik krijg z ...
Ah ik krijg dus nu een meid, en heb al een zoontje. Snap echt wat je bedoeld, ik moet ook helemaal een beetje wennen aan het idee! Terwijl ik het wel superleuk vind. Opnieuw bedenken wat ik leuk vind enzo, terwijl ik dat voor jongens natuurlijk al weet. Merk wel dat het nu na 1,5 week een beetje begint te landen en nu ik haar voel, het echt "mijn meisje" begint te worden. Als het een jongetje blijkt, heb je nog een halfjaar om uit te zoeken wat je leuk vindt! 🫶🏼

15 dagen geleden

Mijn zoontje is begin afgelopen week 1 geworden, en ik ben nu ruim 13 weken zwanger. Merk dat de vermoeidheid en het hormonale gevoel van de zwangerschap nu eigenlijk pas begint toe te slaan, en ik vind het zo pittig. Mijn zoontje kan gelukkig al best goed lopen, dus ik hoef hem niet heel veel te tillen, maar hij zit wel in een fase dat hij enorm gaat piepen als iets niet gaat zoals hij wil. Heb echt zoveel minder geduld met hem, en ik voel me zo intens moe de hele tijd, het valt me echt behoorlijk tegen. Kan niet wachten tot ik me over een tijdje iets fitter en stabieler voel, dit is echt niet fijn.