252 Reacties

25 dagen geleden

Reactie op DraakjeInMei

Hey wat leuk! Ons meisje is ook van mei ‘23 en onze nieuwe baby komt ook me ...
Wat leuk🥰🥰 spannend allemaal

25 dagen geleden

Mijn dochter is net 4 geworden. Ze is zo leuk met ons buurjongetje van 3 maanden. Ik weet zeker dat ze een goede grote zus gaat worden! Al zal dat delen wel lastig worden 😜

25 dagen geleden

Wat leuk om te lezen allemaal. Ons meisje is van februari 2023. 2 jaar en 3 maanden als de baby komt 🥰

25 dagen geleden

Hier een zoontje van 4, hij vindt het super dat er een baby bij komt. Kusjes op de buik en het wordt een jongen zegt hij😅🤣

21 dagen geleden

Hopelijk gaat alles goed met jullie, mama's? Gisteren vertelde de gynaecoloog dat ik moet opletten met CMV bij onze peuter. Ik had er wel eens van gehoord maar ik wist niet dat het zo ernstig was. Ik deel regelmatig mijn waterfles met hem, of laat hem proeven van het eten, het wordt toch even bewuster zijn van behandelingen die we doen met ons kindje. Ze zei dat het belangrijkste is om niet besmet te raken tot 12 weken, daarna is het minder ernstig. Hoe gaan jullie hiermee om bij jullie kleintjes?

21 dagen geleden

Reactie op Maddie95

Hopelijk gaat alles goed met jullie, mama's? Gisteren vertelde de gynaecol ...
Behandelingen = de handelingen *

21 dagen geleden

Hoi hoi, Hier een zoontje die in december 2 wordt. Als de baby geboren wordt is hij 2jaar 5mnd. Denk niet dat hij het al heel erg begrijpt. Gister bij een 2e handszaak een babypop gehaald, zodat we de komende maanden hier langzaam mee aan de slag kunnen. Zijn baby nichtje vind hij geweldig, maar hoe gaat hij zijn broertje of zusje vinden, waar mama ook aandacht aan gaat geven.. vind ik wel spannend 😅😅

20 dagen geleden

Misschien een rare vraag, maar mijn zoontje is bijna 1 en hij is 9,5 kilo. Ik ben nu natuurlijk net pas zwanger, dus voor nu niet zo een probleem. Maar ik merk sowieso al dat hij wat zwaarder is nu. Hoe deden/doen jullie het met het tillen van jullie kindjes tijdens de zwangerschap?

20 dagen geleden

Mijn zoontje is van juni 2022 dus straks bijna 3 als ik uitgerekend ben. 10/10 de termijn echo en dan horen we wanneer ik 'precies' ben uitgerekend! Kwam er vandaag achter dat ik gelijk loop met een vriendinnetje. Spannend en heeeeel leuk!

20 dagen geleden

Reactie op Shivaya

Misschien een rare vraag, maar mijn zoontje is bijna 1 en hij is 9,5 kilo. ...
Tja, de kindjes zullen toch getild moeten worden. Ik heb een dochter van net 2 en 14,5 kilo, ze moet toch haar bedje in en uit etc. Nu in het begin til ik haar gewoon, naarmate de zwangerschap vordert zien we dan wel weer of dat nog goes te doen blijft.

20 dagen geleden

Mijn dochter is op 2 dagen na pas 7 maanden en ongeveer zo’n 8 kilo momenteel. In de maxicosi vind ik haar ook al echt zwaar! Maar haar tillen zal toch blijven moeten; inderdaad ook met bedje etc. Probeer haar wel zo min mogelijk te dragen en als mijn vriend thuis is laat ik het hem sowieso doen. Wat betreft CMV: ik vind het onmogelijk om mijn dochter geen kusjes te geven etc. Daarnaast zit ze nu nog in de oefen hapjes fase en heeft ze nog geen tandjes dus kwijlt enorm dus speeksel vermijden is echt niet te doen. Ik hoop er maar het beste van. In beide gevallen denk ik maar: als ik op een babygroep zou werken ergens zijn de risico’s nog vele malen groter en dan neem je ook niet de eerste zoveel weken vrij. Misschien naïef, maar beter dan mezelf gek maken

20 dagen geleden

Reactie op Shivaya

Misschien een rare vraag, maar mijn zoontje is bijna 1 en hij is 9,5 kilo. ...
Dat weet ik ook nog niet, nu week 7 met peuter 😅 Maar weet nog toen hij 1 was, dat op een gegeven moment je kind wel nog iets zwaarder wordt, maar als ze zelf goed zijwaarts op je heup of met handen om je nek kunnen vasthouden, dan is het gewicht beter te tillen dan daarvoor...

20 dagen geleden

Nu als het goed is 7 weken zwanger en ik heb een zoontje van bijna 2. Hij is sinds 2 weken enorm opstandig en slaapt zoooo slecht. Opzich ben ik dat opstandige wel gewend, maar hij is extreem luid. Huilen is nooit huilen, altijd krijsen en hij krijst ook als hij iets niet mag of als iets hem niet lukt. Ik merk dat ik hier echt geen energie voor heb 😵😵😵 Zo zwaar dit 😥

20 dagen geleden

Reactie op Shivaya

Misschien een rare vraag, maar mijn zoontje is bijna 1 en hij is 9,5 kilo. ...
Zelfde hier, mijn zoontje is morgen precies 11 maanden en best een flinke kerel. Vooral de trap op tillen vind ik soms lastig, dat voel ik dan in mijn onderrug ofzo, dus ik probeer dat alleen te doen als ik alleen thuis ben, anders laat ik mijn vriend zoveel mogelijk tillen. Maarja, je ontkomt er ook niet aan, dus het is niet anders. Scheelt dat mijn kindje al best wat stapjes los loopt, dus over een tijdje kan hij meer zelf lopen en de trap op. Ik houd er ook van om zoveel mogelijk zelfstandigheid te bevorderen. Ik werk ook op een kinderdagverblijf dus til daar ook de hele dag kinderen. Als ik verder ben in de zwangerschap ga ik ook wel proberen dat zoveel mogelijk aan collega's over te laten, maar voor nu lukt het allemaal nog wel.

20 dagen geleden

Reactie op Shivaya

Misschien een rare vraag, maar mijn zoontje is bijna 1 en hij is 9,5 kilo. ...
Mijn zoontje is 1 en 13 kilo🤣😭 Ik til hem alleen vanaf hoogte. Dus laat hem eerst ergens op klimmen

20 dagen geleden

Ik ben als het goed is nu ongeveer 6 weken zwanger en ik ben zo ontzettend moe! Ik herinner me dit niet in deze mate van mijn vorige zwangerschap 😅. Heb van 22:00 tot 7:00 geslapen maar zou nu alweer een dutje kunnen doen…

19 dagen geleden

Hier een zoontje van 1 jaar en 8 maanden en momenteel 6 welen zwanger van ons tweede kindje. 🥰

19 dagen geleden

Hier een zoontje van 3,5 van 18 kilo. Hij is gelukkig heel zelfstandig al maar wil soms toch echt nog wel even opgetild worden om dan even lekker geknuffeld te worden. Ik merk wel dat ik het niet lang meer volhoudt maar zolang het kan en goed voelt probeer ik het wel gewoon te doen. Verder heb ik het geluk dat hij lekker opstandig is en alles zelf wil doen. Pittig!!! Maar wel fijn nu!

19 dagen geleden

Ik ben nu 8+3 en wij hebben een zoontje van bijna 3 ( januari ). Hii was gisteren super lief tijdens de echo en wilde mama's hand vast houden. Gisteren trots vertelt dat mama een baby in haar buik heeft. We proberen hem dus zeker mee te nemen in het traject. Na de termijn echo zal hij bij opa en oma blijven voor de meeste afspraken, maar we betrekken hem er zeker bij! Zo leuk en trots dat hij grote broer wordt. ❤️

19 dagen geleden

Reactie op Snowcrash

Ik ben als het goed is nu ongeveer 6 weken zwanger en ik ben zo ontzettend ...
Hier hetzelfde!! Die moeheid had ik bij mijn 1e kindje écht niet...