3 Reacties

één maand geleden

Ik herken het van mezelf niet, omdat ik nu voor de eerste keer zwanger ben, maar ik weet dat iemand die ik ken hetzelfde had. En dan bedoel ik het “schuldgevoel” naar je eerste kindje toe. Daarbij vooral de vraag of ze wel zóveel van het tweede kindje kon houden als van de eerste. Ik weet van haar dat deze twijfel direct voorbij was toen ze het kindje in haar armen had. Dat is bij jou vast ook het geval. Praat er anders over met anderen. Ik denk dat best veel moeders dit herkennen!❤️

één maand geleden

Ik ben ook zwanger van de 2de en hier ook een papa die veel werk, eigen onderneming en ik ben eigenlijk altijd met ons zoontje. Ik herken het schuldgevoel heel erg. Ik merk dat ik een soort schuldgevoel heb dat wij nu niet meer 100% aandacht aan hem kunnen geven etc maar ik probeer ook vooral aan de positive kanten te denken. En dat deze gedachtes heeel normaal zijn! ❤️ Het komt goed lieve mama!

één maand geleden

Ik heb hetzelfde. De associaties van de vorige zwangerschap beangstigen mij nu al voor deze zwangerschap. Ik hoop zo dat het niet eenzelfde soort zwangerschap wordt. Ook het gevoel dat ik straks mijn liefde en aandacht moet delen met nog een kindje. Mijn zoontje is echt mijn alles. Ga ik net zoveel houden van een 2e? Vooral als de 2e ook een jongen wordt. En wat als het een meisje wordt, ik zie mijzelf nu echt als een jongensmoeder. Allemaal van dat soort gedachten 😅 Ik denk dat dat allemaal goed gaat komen uiteindelijk en dat het normale gevoelens zijn.