575 Reacties
8 maanden geleden
Hoi!
Ik ben Samantha 28 jaar en dit is ook mijn eerste kindje 🩵 ik ben nu 34+2 weken zwanger en ik ben uitgerekend 29 mei.
Geen last van nesteldrang. Maar vooral lekker rustig aan doen, en leuke dingen doen met me vriendin die nu 40+5 is 🩷
8 maanden geleden
Hi daar! 23 jaar, eerste kindje en uitgerekend op 29 mei. Sinds gisteren met verlof (yeey!). Nu kan ik me vol overgeven aan m’n nesteldrang en de overweldigende paniek die komt kijken bij de realisatie dat ik geen idee heb wat ik allemaal nog moet doen🥲.
8 maanden geleden
Hey, deze was toen ook al gemaakt: https://community.24baby.be/forum/geboorteclub-mei-2025/uitgerekend-15-t-m-25-mei-2025-ErBDQDl
8 maanden geleden
Hi Emily!😊
Mijn naam is Lisa, ik ben 21 jaar en dit is ook ons eerste kindje. Ik ben ook uitgerekend op 22 mei maar kan een week eerder ingeleid worden🥳 Sinds week 34 met zwangerschapsverlof.
De afgelopen week was wel even doorbijten en zwaar, ondanks dat ik de zwangerschap prachtig vind, vind ik het ook echt zwaar.. Veel bekkenpijn, lichamelijke klachten etc etc. Mijn nesteldrang is ookal een paar keer toegeslagen, maar wegens volledige rust kan ik niet zoveel op dit moment..🥲
Ik probeer nu vooral lekker mijn rust te pakken, maar ook nog mijn eigen ding te doen voordat onze dochter arriveert. Saampjes nog lekker uiteten en genieten zover het lukt.
Ik kijk enorm uit naar onze mooie dochter, maar tegelijkertijd vind ik het ook heel spannend allemaal.🎀
8 maanden geleden
Ik ben nu zwanger van me tweede kindje 2 meiden de ene is 1.5 jaar en ben 26 mei uitgerekend ik wordt ingeleid 18mei vanwege bloedverdunners/trombose been ik zit al vanaf me 27e week in medisch zwangerschaps verlof 😅
8 maanden geleden
Hoi iedereen! Leuk initiatief, Emily, bedankt voor het aanmaken van dit onderwerp!
Ik ben Moni, 31jaar oud en uitgerekend op 26 mei met ons eerst kindje. Zoals Lisa vind ik de zwangerschap prachtig, en ook al word het de laatste dagen erg moeilijk, geniet ik nog van de laatste loodjes.
Mijn verlof begint eigenlijk pas op 29 April, maar ik heb sinds 4 dagen vakantie opgenomen omdat ik te veel vakantiedagen nog over had.
Wat de nesteldrang betreft: hoe uit zich dat bij jullie? Ik ben eigenlijk een echte workaholic en sinds ik vakantie heb ben ik erg wisselvallig qua stemming; hoewel in graag zo veel dingen wil doen (en ook al best lange lijstjes heb gemaakt met alles wat ik graag wil doen), ben ik lichamelijk erg langzaam, wat ervoor zorgt dat ik wel de hele dag bezig ben, maar alsnog niet zo veel krijg gedaan dan ik haar gepland. Dit resulteert in vaak meer frustratie dan in een leuk gevoel/nesteldrang waar ik van kan genieten
8 maanden geleden
Leuk om te lezen! Hallo allemaal. Ik ben momenteel 35 weken zwanger van ons tweede kindje, een jongetje. We hebben al een superleuke dochter Lune van 3,5 jaar. Ik ben 20 mei uitgerekend. Ik vind de zwangerschap nu ook fysiek stuk zwaarder worden en de lijst met "klussen-die-moeten-voor-de-baby-er-is" lijkt oneindig 😂 de energie helaas niet meer. Daarom hier ook juist wat meer last van onrust.. heb ook niet het idee dat ik kan bevallen voordat het allemaal goed is. En zo erg is het nou ook weer niet. De baby boeit het niets dat onze kozijnen nog steeds niet gelakt zijn 🤪
8 maanden geleden
Reactie op Spoof
Leuk om te lezen! Hallo allemaal. Ik ben momenteel 35 weken zwanger van ons ...
Hahaha daar heb ik momenteel ook last van me man die gaat morgen aan de slag met de woonkamer verven erna behangen 🤪
8 maanden geleden
Reactie op Spoof
Leuk om te lezen! Hallo allemaal. Ik ben momenteel 35 weken zwanger van ons ...
Heel herkenbaar wat betreft het gebrek aan energie terwijl er nog enkele klussen klaar staan te wachten. Erg goed van je dat je je niet hiervan laat beïnvloeden🙏
8 maanden geleden
Hoi! Kyra hier, ik ben 39 en nu 34+3. Keizersnede staat gepland op 20 mei, ik ben nu aan het aftellen tot aan mijn verlof die 30 april start. Ik heb een dochter Nora van 3,5 jaar. Qua nesteldrang: niet ik maar mijn man. Er wordt volop geklust hier in huis. Fijn maar ook chaotisch. Ik vind deze zwangerschap wel echt zwaarder dan de vorige. Ik heb vanavond d voor het eerst de 'zwangerkaart' gespeeld en ben niet mee gegaan naar een etentje bij vrienden. Dat is echt een unicum voor mij. Tja ee n dagje ouder en een peuter van 3,5 om je heen doet wat met een zwanger mens blijkbaar hehe. Succes allemaal met die laatste loodjes!
8 maanden geleden
@Samantha wat leuk dat je tegelijk zwanger bent met je vriendin! Heerlijk om alles te delen en samen verlof te hebben🥰
@Oliebol ik snap je gevoel helemaal! Ik heb nog voor mijn verlof een lijstje gemaakt en dingen opgeschreven elke keer als ik weer iets bedacht had. En dit dan bewaard voor mijn verlof. Nu kan ik makkelijk overzicht houden en dingen afstrepen. Maar toen ik aan het inruimen van de commode kwam had ik echt even paniek/error waar te beginnen😅.
@Choweyn, oh sorry. Ik heb echt dagen door het forum gescrold en kon nergens een topic ervan vinden. Ik zie ook dat daar een tijdje niet in is gereageerd. Misschien komt het daardoor.
@Meimamma2205 wat toevallig dat we dezelfde datum hebben! En beiden een meisje🩷. Mag ik vragen waarom je ingeleid moet worden? Op zich wel fijn dat je een echte datum hebt om naar uit te kijken. Het is goed om je rust te pakken, moet ik eigenlijk ook doen. En nog genieten van de laatste weekjes met enkel jullie tweetjes samen.
@Roossptrs lekker aftellen! Kan me voorstellen dat je niet meer kunt wachten, zeker als je al zo lang met verlof bent. Hou je het een beetje vol of verveel je inmiddels kapot?
8 maanden geleden
Hi allemaal! Hier ook zwanger van de eerste en uitgerekend op 29 mei.
Ik ben zelf 25 en mijn man is 29. We zijn nu 2,5 jaar getrouwd. Leuk feitje op 28 mei is het 9 jaar geleden dat wij onze eerste ‘date’ hadden. Dus wij hopen natuurlijk op die datum 😋
Zijn er meiden actief met dagboekmomenten of dingen bijhouden op hun profiel en elkaar willen volgen? Lijkt me leuk 🤍
8 maanden geleden
@Monique gezellig dat je mee komt kletsen! Wat betreft nesteldrang, goede vraag. Ik had de laatste weken toen ik nog werkte echt vanalles wat ik tegenkwam in huis etc. wat ik graag zou willen doen en heb die dingen opgeschreven en uitgesteld tot mijn verlof. Gaande van diepe schoonmaak, kasten organiseren, baby kamer voorbereiden, etc. Hoe het bij mij zich uit is dat ik gewoon echt niet lang stil kan zitten tot ik bepaalde dingen heb afgestreept. Soms ook op de gekste tijdstippen. Als ik dan iets af heb dan voel ik me erg tevreden! Helaas fysiek dan minder goed maar dat neemt niks weg van de high die ik krijg als ik wat heb afgerond.
Probeer je lijstje niet als wedstrijdje te zien die je zsm af moet hebben. Ik heb afgesproken met mijn man om max 2 'activiteiten' per dag te doen ivm anders overbelasting. Als ik die dag bvb iets met vriendinnen ga doen en een boodschapje, zijn dat al 2 dingen en moeten mijn nestel activiteiten maar wachten tot een volgende dag. Je verlof is bedoeld om goed uit te rusten voor je bevalling, nesteldrang is secundair. Dus wees niet te streng voor jezelf!
8 maanden geleden
@Spoof gek is dat he. Het gevoel dat alles (dus zelfs de gekste dingen) ineens in orde moeten zijn voor je kunt bevallen. Ik heb dat gevoel ook maar dacht dat het kwam vanwege dat het ons eerste kindje is. Inderdaad, wat boeit het dag de kozijnen niet af zijn 😅. Maar ik snap het wel. Want het is waarschijnlijk iets wat weer zal blijven liggen zodra de kleine er is, wie weet voor hoe lang tot daar weer tijd/energie voor is.
@Floempie goed dat je je grenzen aangeeft! Zwanger zijn is een hele belasting en helemaal als je al een eerste kind rond hebt lopen. Ik ben me ook echt bewust ervan dat een volgende zwangerschap heel anders zal zijn dan deze. De luxe van een dagje niksen op de bank heb je niet (standaard) meer.
@Mjkfk 28 mei zo dan inderdaad speciaal zijn! Ik ben zelf niet heel actief op mijn account. Ik snap nog niet veel van hoe dit forum werkt 🙈.
8 maanden geleden
Hoi allemaal,
Ik ben Eva, 30 jaar en volgens mij de eerste in dit topic die zwanger is van haar derde kindje! We hebben al een zoon van 3.5 en een dochter van ruim 1.5. Absolute rijkdom dus. Momenteel ben ik precies 34 weken zwanger van nog een dochter en sinds twee dagen met verlof! Ik werk zelf als verpleegkundige op de verloskunde in het ziekenhuis en mijn werk werd de afgelopen weken wel zwaar. Ik heb veel last van mijn bekken, kortademigheid en slaap erg slecht, zoals gewend bij de andere twee haha. Ik probeer wel echt van de laatste weken te genieten, want dit zal echt mijn laatste zwangerschap zijn. Het voelen van leven blijf ik iets magisch vinden 🥰. Ik ben 31 mei uitgerekend, mijn andere kindjes zijn met 39+4 en 39+1 geboren dus ik ben benieuwd wanneer ik nu zal bevallen. 🤰🏼
8 maanden geleden
Wat leuk dit! Goedemorgen :).
28 jaar en 23 mei uitgerekend van onze 3e kindje. Ik voel me nog goed, maar herken zeker wat MoniquevdW zegt, minder energie dus klusjes duren langer haha.
Ik heb sinds een weekje verlof en wissel m'n dagen af met slapen, series kijken, tekenen en een aantal klusjes of huishouden. Tot nu toe bevalt dat goed
8 maanden geleden
Ik doe ook mee!
Hallo allemaal,
Mijn naam is Nina en ik ben 29 jaar. Op dit moment ben ik 34 weken zwanger van ons 2e kindje. Wij hebben al een dochter van 4,5 en krijgen weer een dochtertje❤️ ik ben 31 mei uitgerekend.
Ik ben met mijn dochter bevallen bij 39.5 dus ik hoop bij deze dame ook wat eerder te bevallen omdat mijn lichaam me nogal in de weg zit en dan bedoel ik vooral de bekken instabiliteit. Ook slaap ik momenteel erg slecht. Maar dat mag de pret niet drukken wat betreft nesteldrang ben ik iedere dag een taakje aan
Het doen. Ik heb al veel af omdat ik al 1,5 maand in de ziektewet zat vanwege mijn zwangerschap en fysiek zware baan in de gehandicaptenzorg Sinds vandaag officieel verlof 😊
8 maanden geleden
8 maanden geleden
Hii! Ik ben precies 34 weken zwanger van mijn eerste kindje, een dochtertje! En ben ook op 31 mei uitgerekend. Mijn verlof begint pas 2 mei omdat mijn werk niet heel zwaar is en ik voornamelijk zit achter een computer, maar ik tel de dagen wel af hoor. Ik merk zelf nog niks van nesteldrang, komt dat nog? Mijn zwangerschap is erg zwaar en vroeg me af hoe jullie het doen in de laatste weken, ik denk dat ik vanaf week 38 nergens meer naartoe durf te gaan, bang dat mn vliezen breken en het in een winkel gebeurt ofzo😂🙈
8 maanden geleden
Helemaal leuk zo'n groepje!
36 jaar en 35 weken zwanger van ons eerste kindje. Geslacht onbekend 🩷🩵 Uitgerekende datum is 24 mei.
Afgelopen donderdag met verlof gegaan, start van de meivakantie.
Nog geen tijd voor nesteldrang want we gaan nog verhuizen. 36+2 krijgen we de sleutel van ons redelijk instapklare huis. Vloer op 1ste verdieping gaan we vervangen, verder kleur op de muren naar wens en dan voornamelijk kwestie van verhuizen. Vloer laten we leggen, nieuwe meubels laten we in elkaar zetten door winkel/bezorgers dus dat scheelt ons weer.
Afgesproken met baby dat die dus pas na 37+4 komt want dan willen we echt over zijn 😉😋 Ben benieuwd!
Verlof staat dus in teken van verhuizen en rusten en wennen aan het nieuwe huis!