380 Reacties

16 dagen geleden

Ik heb de 13 weken echo ook pas met 13+6. Maar komt ook omdat ik eerst ineens inaanraking kwam voor Guo ivm medicatie. Maar bij mijn eerste zoontje was dat afgezen. Dus dacht al dit klopt niet dus had al afspraak bij echotoom en had die guo afgebeld.... nou iedereen op hoge noten, ziekenhuis en vk. Dus wou met een arts spreken wat dan de afwijkingen zijn in die tijd toch maar guo afspraak gemaakt en echotoom afgezegt. Zei de arts een week later met 12 weken dat ik er geen recht op heb met deze medicatie. Dus er was gelukkig nog 1 plekje bij echtoom

15 dagen geleden

Hier afgelopen vrijdag net de nipt af laten nemen, volgens het lab duurt het nog wel een week of 3 voor de uitslag.. Wij hebben de 13 weken echo ook pas bij 14 weken, op 20 november. Wel besloten om het dan volgend weekend aan familie te vertellen.

13 dagen geleden

Vandaag een goede uitslag gehad van de NIPT + nevenbevindingen. Toch weer een opluchting haha! Ik ben de laatste dagen super emotioneel. Van alles springen mij de tranen in de ogen. Herkenbaar?

13 dagen geleden

Reactie op Meadow95

Hier afgelopen vrijdag net de nipt af laten nemen, volgens het lab duurt he ...
Volgens mij hoor je de uitslag binnen 10 dagen te krijgen?

13 dagen geleden

Reactie op Minishorty

Vandaag een goede uitslag gehad van de NIPT + nevenbevindingen. Toch weer e ...
Fijn! Emotioneel herken ik zeker. Vanmorgen op school bij de oudste in tranen tegen de meester proberen te zeggen dat ik het niet eens was met hoe is gaat op school en hoe zij om gaan met pestgedrag. De boodschap was wel duidelijk maar ik stond daar in tranen ipv dat ik het duidelijk kon zeggen

13 dagen geleden

Hey dames, Aantal hebben vandaag (of deze week) de 13 weken echo. Ikzelf merk dat ik best wel gespannen ben, wij hebben hem morgen. Heeft iemand de echo al gehad? Zo ja, alles goed gegaan?

13 dagen geleden

Reactie op Keina87

Hey dames, Aantal hebben vandaag (of deze week) de 13 weken echo. Ikzelf m ...
Ik was heel erg zenuwachtig en heb zojuist een goede 13 weken echo gehad, deze moest deels inwendig omdat de baby verticaal lag? Alles hebben ze rustig nagelopen en we zijn enorm opgelucht dat we na een positieve nipt test nu ook een positieve echo hebben gehad 馃 en daarnaast ook zo leuk om de kleine weer te zien. wij gaan het meerdere dit weekend vertellen. Het is zo spannend allemaal de eerste weken. Ik hoop dat je ook een goede 13 weken echo zult hebben!

13 dagen geleden

Reactie op Meadow95

Hier afgelopen vrijdag net de nipt af laten nemen, volgens het lab duurt he ...
Wat duurt het lang, bij ons hadden ze het over tien dagen maar de uitslag was er binnen een week al. Als we eenmaal voorbij die 13 weken zijn is toch wel een prettig gevoel馃榿

13 dagen geleden

Reactie op Keina87

Hey dames, Aantal hebben vandaag (of deze week) de 13 weken echo. Ikzelf m ...
Wij hebben hem maandag gehad. Alles was helemaal goed. Wel een druktemaker, dus niet echt mooie foto's Haha. Maar het gaat erom dat alweer erop en eraan zit en er geen gekke dingen te zien waren!

12 dagen geleden

Ik ben vandaag 13 weken en 3 dagen. Gister de 13 weken medische echo gehad. Is er bij jullie ook gezegd dat de placenta er nog voor/laag ligt? En dat dat normaal is met 13 weken en dit meegroeit naar boven??

12 dagen geleden

Reactie op anoniem19950910

Ik ben vandaag 13 weken en 3 dagen. Gister de 13 weken medische echo gehad. ...
Bij mij is wel gezegd dat de placenta achter ligt. Dit is ook onderdeel van de 13 weken echo volgens mij omdat ze bij mij ook echt hiernaar heeft gekeken

12 dagen geleden

Ik ben vandaag 13 weken en 3 dagen. Gister de 13 weken medische echo gehad. ...
Ja bij mij is verteld dat mijn placenta dus voor ligt dus hoort wel ook bij de 13 weken echo denk ik

12 dagen geleden

Reactie op Baby 2 - mei 2025

Bij mij is wel gezegd dat de placenta achter ligt. Dit is ook onderdeel van ...
Ja klopt alleen bij mij ligt die ervoor of laag dus wilde weten of meerdere dit hebben/hebben gehad? Want groeit mee met baarmoeder toch?

12 dagen geleden

Reactie op 馃挏

Ja bij mij is verteld dat mijn placenta dus voor ligt dus hoort wel ook bij ...
Okeeee maar ook geen reden tot zorg of iets toch?

12 dagen geleden

Bij mij ligt de placenta ook nog voor de baarmoedermond! Was bij de zwangerschap van m鈥檔 dochter ook zo en is helemaal bijgetrokken door de groei van de baarmoeder. Geen zorgen over maken, met 20 weken kan het er heel anders uitzien!

12 dagen geleden

Nee zeker niet! Bij iedereen groeit de placenta op een eigen plek in je baarmoeder. Het nadeel van een voorliggende placenta dus zoals bij mij is dat je minder snel bewegingen van je kindje gaat voelen en dat je als je een 3D echo wilt doen je kans hebt dat de placenta een stukje voor het gezicht van je kindje ligt :) Volgensmij is het alleen een probleem als je placenta bij het einde van je zwangerschap voor de baarmoederhals ligt vanwege de geboorte natuurlijk.

12 dagen geleden

Ja klopt alleen bij mij ligt die ervoor of laag dus wilde weten of meerdere ...
Ja met mijn vorige zwangerschap soms groeit die mee en soms niet per persoon verschillend

12 dagen geleden

Reactie op 馃挏

Nee zeker niet! Bij iedereen groeit de placenta op een eigen plek in je baa ...
Komt trouwens omdat je kindje dus eerst tegen de placenta aan trapt waarschijnlijk. Je gaat dus als het eerste kleine bewegingen voelen aan de zijkanten van je buik als je placenta voor ligt :)

12 dagen geleden

Wat leuk gefeliciteerd 馃グ Wij zijn ook 16 mei uitgerekend en we krijgen een meisje馃┓馃┓

12 dagen geleden

Hallo dames, beetje late to the party, maar ik ben vandaag 13 weken zwanger en 21 mei uitgerekend. Morgen de 13 weken echo en kijk er enorm naar uit de kleine weer te zien. Maandag bij controle voor het eerst het hartje gehoord 鉂わ笍 wat een magisch moment is dat! Was heel mooi regelmatig, 155 pm. Buikje begint al aardig te bollen, dus ben benieuwd hoe die kleine ook weer is gegroeid! Leuk om jullie verhalen ook te volgen 馃槃馃槏馃ぐ馃徏