380 Reacties
8 dagen geleden
Hie woensdag de 13 weken echo ben dan 13+6 toch ineens wel erg bang en zenuwachtig ofzo. Week later geslachtsecho gepland.
8 dagen geleden
Ik ben inmiddels 14 weken en vind het eerlijk gezegd nog steeds best zwaar. Gelukkig gaat het met de kleine helemaal goed. De nipt met nevenbevindingen was helemaal goed en de 13 weken echo ook! Dus onwijs opgelucht, want ik had in het begin een miskraamscare (mogelijk een vanishing twin).
Maar jeetje... Nog steeds last van maagzuur, compleet uitgeput... Heb ontzettend veel dingen moeten afzeggen, omdat het gewoon niet meer ging. Ik ben in het eerste trimester 5 kilo afgevallen in een paar weken tijd door misselijkheid (gelukkig niet doorgeschoten in ondergewicht, maar toch!) en heel veel moeten kokhalzen. Ik heb emetofobie, dus ik heb het ontzettend zwaar gehad. Gelukkig niet overgeven, maar het niet fatsoenlijk kunnen eten, sloopte me echt, want normaal ben ik juist een enorm grote eter. Nu sinds iets meer dan een week wat meer eetlust en kan dus wat meer eten, maar ik merk dat mijn maag gekrompen is en dat ik dus nog steeds misselijk word als ik eet. Gelukkig zakt dit wel weer weg (het is net of mijn maag steeds bij elke maaltijd moet wennen dat er wat in komt). Heeft iemand hier toevallig nog tips voor?
8 dagen geleden
Reactie op Groenebloem45
Ik ben inmiddels 14 weken en vind het eerlijk gezegd nog steeds best zwaar. ...
Klinkt heel herkenbaar alleen ik moet dus echt nog 馃ぎ Ik merk aan mijn maag dat dingen zoals yoghurt (dikkere vloeistoffen) goedgaan! Ook bananen kalmeren mijn maag heel goed. Het is voor mij echt nog overleven en het ene moment gaat het goed en het andere moment keert mijn maag zich echt om gewoon. Ik vind het belangrijk om te luisteren naar mijn lichaam en baby en doe het daarom ook gewoon rustig aan, eten in kleine hapjes en heel erg rustig.
8 dagen geleden
Reactie op 馃挏
Klinkt heel herkenbaar alleen ik moet dus echt nog 馃ぎ Ik merk aan mijn maag ...
Jeetje wat ontzettend heftig zeg! Ik ben door mijn fobie heel goed geworden in overgeven tegenhouden, maar ik denk dat als ik geen fobie had, ik echt wel een aantal keer had moeten overgeven. Yoghurt gaat inderdaad hier ook goed!
7 dagen geleden
Reactie op Minishorty
Volgens mij hoor je de uitslag binnen 10 dagen te krijgen?
Uiteindelijk had ik de uitslag al op de woensdag erna, alles was goed. Woensdag voor de 13 weken.. spannend! Mijn man kon het geheimpje niet meer volhouden, dus we hebben het afgelopen week aan de familie verteld, haha. Ik heb inmiddels eigenlijk geen klachten meer, was eerst zo misselijk en hele pijnlijke borsten,, nu alleen nog verstopte neus/bloedneus en gevoelige borsten. Maar de moeheid kickt nu wel in haha.
6 dagen geleden
Vandaag een goede 13-wekenecho gehad, weer een hele opluchting 馃槉
De echoscopiste had wel heel erg een duidelijke mening over geslachtsecho's voor de 16 weken 馃槄 wij hebben hem volgende week met 15+2, maar dat vond ze nog echt veel te vroeg. Dus bij de echo vandaag laten zien hoe je het geslacht in beeld brengt heel erg bepaalt of het een jongen of meisje wordt. Soms leek het echt een meisje, soms een jongen. Denk toch wel iets meer kans op een meisje 馃き
6 dagen geleden
Reactie op Meadow95
Uiteindelijk had ik de uitslag al op de woensdag erna, alles was goed. Woen ...
Wij hebben ook vandaag de 13 weken echo. Zin in! Jullie ook veel plezier!
5 dagen geleden
Vanmorgen de 13 weken echo gehad en het eerste dat de echoscopiste zei torn ik binnenkwam is dat ze helaas niets over het geslacht mocht zeggen...daar ging mijn ijdele hoop om iets bij haar te ontfutselen. Heb allerlei ledematen voorbij zien komen, maar zonder haar toelichting kon ik er niets van maken dus ik heb zelf ook niets kunnen ontdekken. Alle metingen waren verder goed en daar gaat het om natuurlijk, maar nu nog 7 weken wachten vind ik toch wel erg lang!
5 dagen geleden
Maandag een gewone echo gekregen ipv 13 weken echo door een fout van hun. En ik meende een jongetje te zien, had echt gedacht dat het een meisje zou zijn. Maar kan dus nog veranderen want het is te vroeg om het zeker te zeggen!
5 dagen geleden
Reactie op IristenHavert
Wij hebben ook vandaag de 13 weken echo. Zin in! Jullie ook veel plezier!
Hoe is je echo gegaan?
Wat fijn Floempie dat alles goed was. Hier was ook alles goed en ook niks over het geslacht gehoord, de echoscopiste had daar ook een zeer duidelijke mening over..
Ik vond de echo trouwens onprettig, de baby lag gedraaid, dus ik moest een paar keer schudden en ze drukte mega hard om alles in beeld te krijgen.
Krijgen jullie trouwens al een beetje een buikje? Ik vind mn buik er nu vooral uit zien als een dik vetbuikje haha.
5 dagen geleden
Reactie op Emmy W
Wanneer mag je nu dan voor de 13 weken echo?
Hi Emmy,
Ze hebben gelukkig voor morgen een plek kunnen regelen 馃グ
5 dagen geleden
Reactie op Meadow95
Hoe is je echo gegaan?
Wat fijn Floempie dat alles goed was. Hier was ook ...
Ach wat vervelend! Was uiteindelijk wel alles goed?
Mijn echo ging goed. Ik ben al 14+3 dus ze kon alles best goed zien. Alles was goed en de baby lag er goed voor. Erg leuk om te zien. Bij ons zei ze ook dat ze nog niks over het geslacht zegt. Maar wij willen het ook niet weten dus dat is niet erg.
Ik heb wel een bol buikje maar niet dat ik het erg mooi vindt 馃榿 het is net alsof ik te veel gegeten heb. Ik pas mijn eigen kleren ook nog wel.
5 dagen geleden
Reactie op Meadow95
Hoe is je echo gegaan?
Wat fijn Floempie dat alles goed was. Hier was ook ...
Hier al wel echt een zwangerschapsbuikje, bij mijn eerste was het al snel, maar nu met mijn tweede heb ik al vanaf 12 weken moeite om het te verbergen, ondanks de wijde truien..
5 dagen geleden
Hier ook de 13 weken echo gehad deze week en gelukkig ook alles goed 馃檹 Na twee miskramen blijf ik het toch elke keer weer spannend vinden dat moment dat we naar de baby gaan kijken.
Mijn placenta ligt aan de voorkant dus waarschijnlijk zal het nog wel even duren voordat ik iets ga voelen.
Weet van mijn eerste twee zwangerschappen dat ik het bij 14 weken al kon voelen. Voelen jullie al iets van gevlinder?馃グ
5 dagen geleden
Ik heb ook al wel een beginnend buikje. Maar voor iemand die het niet weet gewoon teveel gegeten denk ik馃槄
Ik heb ook de placenta voor, vind ik best jammer. Ben bang dat ik het kindje veel later of minder goed ga voelen. Soms denk ik al wel wat te voelen, maar ik ben bang dat het toch eerder mijn darmen zijn.