154 Reacties

15 dagen geleden

Ik ben rond 17 mei uitgerekend en heb bijna precies hetzelfde meegemaakt in de eerste paar weken, zelfs dezelfde echo datum 馃ぃ!

14 dagen geleden

Hi allemaal! Ik mag mij gaan toevoegen bij dit clubje. Vandaag een echo gehad, ben 8+2 weken vandaag. Mooi kloppend hartje te zien. Wij hadden werkelijk geen idee welk termijn we zwanger zouden zijn ivm PCOS. Voor nu zijn we dus uitgerekend op 18 mei. 馃懚馃徏

14 dagen geleden

Hoihoi, ik ben 8+5 weken zwanger van ons tweede kindje. 15 mei uitgerekend. Het is een zware zwangerschap tot nu toe, met HG :(

14 dagen geleden

Reactie op heggeschaar

Hoihoi, ik ben 8+5 weken zwanger van ons tweede kindje. 15 mei uitgerekend. ...
Sterkte!

14 dagen geleden

Reactie op OptimistischeParel566435

Jaa mijn familie en beste vriendin, voorderest nog niemand. Wel maandag voo ...
Jaa ik woon op Cura莽ao en ben nu een week in Nederland, dus nu vertel ik het m'n familie en beste vrienden. Wilde het graag persoonlijk vertellen (:

13 dagen geleden

Hoi allemaal, ik ben 22 mei uitgerekend. Vandaag de eerste echo gehad. Alles zag er goed uit en hartje klopte.

12 dagen geleden

Eind vanmiddag mag ik weer voor een echo, benieuwd hoe goed het vandaag zichtbaar is met 7+6 Heb gisteren ook de gewone verloskundige gebeld en mag daar de 22e terecht voor intake. Dan ben ik 9+4. Ik heb de afspraak bij dezelfde verloskundige als vorig jaar die toen bij dit termijn bij mijn dochter een verdikte nekplooi ontdekte. Ik vind het dus heel spannend, maar ook fijn dat ik weer bij haar terecht kom, want als er iets is zal ze het wel zien. Ik ben sinds begin deze week wel echt meer aan het worstelen met de misselijkheid en blijven eten om niet nog misselijker te worden.

12 dagen geleden

Vandaag mijn eerste echo gehad! Voor nu was alles goed en over 3 weken mag ik weer komen! Ik dacht zelf 8. Het kindje werd gemeten op 8+2. De 8 mocht ik voorlopig nog even aanhouden.

12 dagen geleden

Reactie op Liesjee-18mei

Jaa ik woon op Cura莽ao en ben nu een week in Nederland, dus nu vertel ik he ...
Snap ik! Super leuk馃槉

12 dagen geleden

Reactie op Emmy W

Eind vanmiddag mag ik weer voor een echo, benieuwd hoe goed het vandaag zic ...
Het kindje ligt helemaal op schema, volgende week weer verder kijken 馃グ

12 dagen geleden

Helaas geen kloppend hartje vandaag bij de 1e echo. Zou eigenlijk 7+5 moeten zijn. Er werd 6+6 gemeten. Zo verdrietig. En mijn lijf voelt nog zo op en top zwanger.

12 dagen geleden

Reactie op Lisette82

Helaas geen kloppend hartje vandaag bij de 1e echo. Zou eigenlijk 7+5 moete ...
Wat verdrietig! Sterkte!

12 dagen geleden

Reactie op Lisette82

Helaas geen kloppend hartje vandaag bij de 1e echo. Zou eigenlijk 7+5 moete ...
Wat verdrietig. Heel veel sterkte de komende tijd. Er is ook een groep die Miskraam heet. Ik had heel veel aan al die verhalen toen ik op mijn miskraam zat te wachten. Misschien is het voor jou ook helpend.

12 dagen geleden

Ik ben 23 mei uitgerekend (for now). 10 okt echo gehad, mooi hartje zien kloppen en t gaat allemaal goed.馃グ op 1 nov mijn volgende echo, dan ben ik 11 weken. Ben zo benieuwd! Qua klachten gaat t opzich wel. De ene dag wat meer klachten dan de andere dag. Maar nog prima te doen. :)

12 dagen geleden

Reactie op Emmy W

Het kindje ligt helemaal op schema, volgende week weer verder kijken 馃グ
Wat fijn dat het nog zo goed gaat 馃槉 Mag ik misschien vragen waarom je elke week een echo krijgt? Is dat alleen om je eerdere MA of spelen er meer zaken (hoef je niet helemaal op in te gaan als je dat liever niet doet). Ik ben stiekem een klein beetje jaloers op elke week een echo 馃槄 je blijft toch best onzeker na een eerdere MA

12 dagen geleden

Reactie op TopperAms

Wat fijn dat het nog zo goed gaat 馃槉 Mag ik misschien vragen waarom je elk ...
Ik vind het helemaal niet erg om die vraag te beantwoorden, zeker in deze Baby Loss Awareness Week vind ik het ook wel fijn om te mogen vertellen. Het is meer vanwege het overlijden van mijn dochter, dan de missed abortion die ik heb gehad. Ik ben met 19+5 van mijn dochter bevallen omdat ze niet levensvatbaar was. Al vrij vroeg in de zwangerschap zagen we een verdikte nekplooi. Met de 13 weken echo bleek ze hydrops foetalis te hebben. Een week later met de guo in Nijmegen bleek dat naast al dat vocht, ook haar niertjes niet goed te zijn en dat er iets met haar darmpjes was. Dit was zo heftig dat er echt geen goede uitkomst zou zijn. Genetisch onderzoek heeft later uitgewezen dat het de ziekte van Milroy was; een ziekte aan haar lymfevaten in een van de heftigste versies. (Er worden soms ook mensen geboren die het wel overleven, maar hun hele leven hier ziek van zijn) Nova is 2 augustus 2023 geboren en overleden. Ik had in die zwangerschap een ontzettend sterk voorgevoel dat het niet goed was en ben (ook omdat ik bekend ben met depressies en angsten) doorgestuurd naar de pop-poli. (Door de hormonen heb ik hier nu ook meer last van) En omdat ik nu vanaf het begin ook weer bij de pop-poli loop, proberen we deze zwangerschap zo goed mogelijk voor mij te laten verlopen. Mijn angsten nemen namelijk af en toe de overhand en dan kan ik de vervelende gedachten niet stoppen. Tot nu toe geeft mijn voorgevoel iig nog niet aan dat het slecht zal gaan, maar dat was de vorige keer toen ik 8,5 week was, dus dat is komende week. In de hoop dat het mij wat rust of vertrouwen geeft mag ik daarom voorlopig iedere week even spieken naar mijn kindje. Om hopelijk zo telkens een bevestiging te krijgen dat het goed gaat en dat ik dan op een gegeven moment daar ook op durf te vertrouwen. Het is dus nogal een verhaal en een reden. Ik gun iedereen wel iedere week een echo, maar ik gun niemand mijn reden.

12 dagen geleden

Reactie op Lisette82

Helaas geen kloppend hartje vandaag bij de 1e echo. Zou eigenlijk 7+5 moete ...
Sterkte! 馃専

12 dagen geleden

Reactie op Emmy W

Ik vind het helemaal niet erg om die vraag te beantwoorden, zeker in deze B ...
Dankjewel voor je uitgebreide en complete antwoord! Pff, dat moet echt een moeilijke tijd zijn geweest, toen om die keuze te maken, het afscheid nemen, van je kindje en je toekomst(plannen) en ook de zwangerschap nu. Het klinkt als een redelijk plan om dan vaak je kindje te zien. Het is ook zo abstract om iets in je buik te hebben groeien, maar niet te weten wat er allemaal gebeurt. Heel veel sterkte en liefde deze zwangerschap, dat het soepel en vlekkeloos verlopen en je straks een gezond kindje in je armen mag sluiten 馃А

7 dagen geleden

Hoi allemaal, ik sluit me toch aan in dit topic. Ik had eerder gereageerd in de uitgerekend in de laatste week van mei maar het blijkt toch dat ik verder ben dan ik dacht! Zojuist een hele mooie 1e echo gehad en volgens de meting vandaag 9 weken. Fijne zwangerschap gewenst allemaal 馃ぐ

6 dagen geleden

Wie nog meer vandaag termijnecho?馃ぉ