453 Reacties
13 dagen geleden
Goedemorgen
Hoe is het met jullie?
Als goed is deze week prikken voor de Nipt. Ik werd gebeld hierover en heb gewoon Ja gezegd met nevenbevindingen maar begin nu beetje te twijfelen over die nevenbevindingen.
Ik heb nooit hiervoor een test gedaan, komt ook omdat het toen nog niet zo exact was en meer een kansberekening. Nipt bestond toen niet.
Nu wel stukje ouder dus lijkt me wel nuttig. Doen ook de 13 weken echo en de 20.
Vraag me af of met nevenbevindingen dan een echte toegevoegde waarde is. Of alleen maar extra onzekerheid met zich meebrengt.
Wat is jullie ervaring?
13 dagen geleden
Reactie op Miss X
Goedemorgen
Hoe is het met jullie?
Als goed is deze week prikken voor de Ni ...
Ik vond het, met nevenbevindingen, juist een stukje zekerheid geven toen ik een goede uitslag kreeg. Mijn verloskundige vertelde dat de nipt per begin ergens jaar standaard uitgevoerd gaat worden met nevenbevindingen dus dat de keuze hierin vervalt. Dit omdat er sinds de komst van de nipt steeds meer kennis is bijgekomen over de betekenis van de verschillende chromosoomafwijkingen.
13 dagen geleden
Reactie op BabyGiGu
Volgens de berekeningen rond 29 mei uitgerekend. Morgen de termijnecho. Ben ...
Om je gerust te stellen, ik ben nu 12 weken zwanger en heb eigenlijk ook vrij nergens last van. Behalve af en toe misselijkheid en vermoeidheid 🥰.
Zeker spannend zo'n termijnecho haha
12 dagen geleden
Reactie op BabyGiGu
Lief 🥰! Ja de vermoeidheid is hier ook zeker aanwezig, blijft gewoon zo on ...
Blijkbaar klopte m’n gevoel toch… ondanks een goede echo bij 8 weken is het een paar dagen daarna toch gestopt met groeien en net een niet goede termijnecho gehad. Super verdrietig 😢😢😢
12 dagen geleden
Reactie op BabyGiGu
Blijkbaar klopte m’n gevoel toch… ondanks een goede echo bij 8 weken is het ...
Wat onwijs verdrietig. Veel sterkte 🥹🩷
12 dagen geleden
Reactie op BabyGiGu
Blijkbaar klopte m’n gevoel toch… ondanks een goede echo bij 8 weken is het ...
Heel veel sterkte ❤️